Hej!
Jag hade en finans skuld pa ca 60,000 kr (intrum) som steg till ungefar 110,000 kr efter ca 9 ar med alla rantor och allt...Sen hade jag en skuld pa 3000kr(annat inkassobolag, kommer inte ihag namnet eftersom jag bor utomlands och fick bara ett brev fran dem) hos tandlakaren som jag inte ens visste om eftersom jag da bodde utomlands...
Finansskulden uppstod som en tvist med ett storre bolag i finansbranchen (aktiehandel) ,och jag vagrade att betala en krona eftersom dem andrade om kontraktet
mellan kund och dem sjalva...I och med att dem andrade en paragraf vagrade jag betala...
Sedan gick skulden till intrum justitia som efter nagra ar skickade den till kronfogden(kfm)...Min address var min mors, sa nar kfm kom pa besok efter att
skickat brev ett antal ggr sa min mamma att jag inte bodde pa hennes address...Hon sa t.o.m att hon inte kande mig eftersom min mor ar omgift med nytt efternamn

Kfm avslutade arendet och jag trodde det var slut pa det hela.
Efter ett tag fick jag ett brev fran bolaget jag tvistade med att min aktiedepa var nollstalld, och jag trodde da att skulden var over....Vad naiv jag var!
Jag trodde inte det var sant!! En skuld skrivs i princip aldrig av i Sverige fast kronofogden och bolaget jag tvistade med nollstallde den...
Losningen? Ga pa en "hunting trip" och hitta folk som hade lyckas komma ur samma situation som jag var i...
Efter nagra dagars surfing hittade jag det har suverana forumet, och jag fortsatte min "hunt" pa svar som jag hittade efter flera timmars sokande...
Jag satt uppe till 3-4 pa morgonen i mitt sokande i flera dagar och gav aldrig upp! Nar jag hade hittat min vag om hur jag skulle bemota intrum, vilka brev jag skulle skriva sa var det bara att kora igang...
Hur lyckades jag?
1.Jag foljde det som sas pa det har forumet av dem som hade lyckats
2. Jag anvande fardiga brevformuleringar som jag borjade skicka ivag.
Tandlakar skulden skrevs av efter forsta brevet dar jag havdade att preskriptionsbrott var tvunget att bevisas fran deras sida...Dem gav sig direkt

3. Finansbolaget var mycket svarare eftersom skulden var storre, sa inte lika latt att falla...

Men jag korde pa med nasta brev och fick andra mitt svar lite grann eftersom deras svar var inte ett standardsvar som jag hade forvantat mig som en del har pa forumet fick..
4. Efter det 4e brevet skrev dem av allt idag

Mitt rad till alla:
1. Las igenom det har forumet sa mycket det gar tills du hittar det du behover for att kora igang mot inkassobolagen...
2. Gor upp en plan for hur du ska gora och nar...
3. Anpassa dina svar efter din omstandighet och efter det svar du far fran inkassobolagen (Forsok hitta en vinkel dar det kommer att kosta dem mer
med att forsatta processa mot dig gentemot att istallet skriva av skulden)...
4. Ge inte upp..Om det ar val genomtankt och valplanerat sa kommer du att lyckas...

Det har ar mitt satt att betala tillbaka for alla som har hjalpt mig pa forumet med deras superba inlagg har!!
(Obs: Det har ar mitt forsta inlagg och jag har aldrig pratat med nagon pa forumet. Have faith, det gar!
Hoppas mitt inlagg kan bli till nytta far nagon pa forumet

Tack an en gang alla!!
Hunter
P.S Please ha overseende med alla saknade prickar over A:n och O:n, eftersom jag bor utomlands i engelskt sprakigt land med amerikansk tangentbord D.S