Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsanering  (läst 81271 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #30 skrivet: Maj 27, 2010, 19:56:20 »

Kanon nu ju det måste kännas som en seger att kunna se ett mål.
Alla vi andra ser tårtan som ett mål.
Jag gillar grädde och jordgubbar Grin Wink
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #31 skrivet: Maj 27, 2010, 20:50:06 »

Då var man igång, första inbetalningen gjord bara 59 kvar =)

vilken känsla att få räkna  ner .. Wink
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Gnurglan
Full Member

Antal inlägg: 140

« Svara #32 skrivet: Maj 27, 2010, 21:03:04 »

Lovar att känslan är underbar =) Och nästa månad ramlar det in 11000 i skatteåterbäring, som jag får behålla =)
Loggat
Annsie
Full Member

Antal inlägg: 233

« Svara #33 skrivet: Maj 27, 2010, 21:04:53 »

Smiley skön början på sommarn
Loggat
fnul
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #34 skrivet: September 20, 2010, 18:29:21 »

Hänger oxå på här - min man blev beviljad skuldsanering innan jul - HÄRLIG JULKLAPP!!!!

Denna månad har vi betalat sex månader av fem år, det ska vi fira! <3

Sååååå skönt att se slutet på detta som har hängt över min man under många år, skulden var sjusiffrig innan han kom till skott.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #35 skrivet: September 20, 2010, 22:55:18 »

Skönt att höra. 11 halvår kvar. Det går fort.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
petterniklas
Hero Member

Antal inlägg: 810

« Svara #36 skrivet: September 21, 2010, 22:44:24 »

Har skuldsaneringstiden ökat till 6 år? Kunde inte låta bli...   Cheesy
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #37 skrivet: September 22, 2010, 07:29:34 »

Har skuldsaneringstiden ökat till 6 år? Kunde inte låta bli...   Cheesy
Ja ja. Matte är inte mitt starkaste sida direkt. Har dyskalkyli. Tongue
9 halvår då.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
hunter
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #38 skrivet: September 23, 2010, 00:16:59 »

Hej!

Jag hade en finans skuld pa ca 60,000 kr (intrum) som steg till ungefar 110,000 kr efter ca 9 ar med alla rantor och allt...Sen hade jag en skuld pa 3000kr(annat inkassobolag, kommer inte ihag namnet eftersom jag bor utomlands och fick bara ett brev fran dem) hos tandlakaren som jag inte ens visste om eftersom jag da bodde utomlands...

Finansskulden uppstod som en tvist med ett storre bolag i finansbranchen (aktiehandel) ,och jag vagrade att betala en krona eftersom dem andrade om kontraktet
mellan kund och dem sjalva...I och med att dem andrade en paragraf vagrade jag betala...

Sedan gick skulden till intrum justitia som efter nagra ar skickade den till kronfogden(kfm)...Min address var min mors, sa nar kfm kom pa besok efter att
skickat brev ett antal ggr sa min mamma att jag inte bodde pa hennes address...Hon sa t.o.m att hon inte kande mig eftersom min mor ar omgift med nytt efternamn  Cheesy
Kfm avslutade arendet och jag trodde det var slut pa det hela.

Efter ett tag fick jag ett brev fran bolaget jag tvistade med att min aktiedepa var nollstalld, och jag trodde da att skulden var over....Vad naiv jag var!
Jag trodde inte det var sant!! En skuld skrivs i princip aldrig av i Sverige fast kronofogden och bolaget jag tvistade med nollstallde den...

Losningen? Ga pa en "hunting trip" och hitta folk som hade lyckas komma ur samma situation som jag var i...
Efter nagra dagars surfing hittade jag det har suverana forumet, och jag fortsatte min "hunt" pa svar som jag hittade efter flera timmars sokande...

Jag satt uppe till 3-4 pa morgonen i mitt sokande i flera dagar och gav aldrig upp! Nar jag hade hittat min vag om hur jag skulle bemota intrum, vilka brev jag skulle skriva sa var det bara att kora igang...

Hur lyckades jag?

1.Jag foljde det som sas pa det har forumet av dem som hade lyckats

2. Jag anvande fardiga brevformuleringar som jag borjade skicka ivag.
Tandlakar skulden skrevs av efter forsta brevet dar jag havdade att preskriptionsbrott var tvunget att bevisas fran deras sida...Dem gav sig direkt Smiley

3. Finansbolaget var mycket svarare eftersom skulden var storre, sa inte lika latt att falla...  Evil
Men jag korde pa med nasta brev och fick andra mitt svar lite grann eftersom deras svar var inte ett standardsvar som jag hade forvantat mig som en del har pa forumet fick..

4. Efter det 4e brevet skrev dem av allt idag Grin

Mitt rad till alla:

1. Las igenom det har forumet sa mycket det gar tills du hittar det du behover for att kora igang mot inkassobolagen...

2. Gor upp en plan for hur du ska gora och nar...

3. Anpassa dina svar efter din omstandighet och efter det svar du far fran inkassobolagen (Forsok hitta en vinkel dar det kommer att kosta dem mer
med att forsatta processa mot dig gentemot att istallet skriva av skulden)...

4. Ge inte upp..Om det ar val genomtankt och valplanerat sa kommer du att lyckas... Wink

Det har ar mitt satt att betala tillbaka for alla som har hjalpt mig pa forumet med deras superba inlagg har!!
(Obs: Det har ar mitt forsta inlagg och jag har aldrig pratat med nagon pa forumet. Have faith, det gar!

Hoppas mitt inlagg kan bli till nytta far nagon pa forumet Smiley

Tack an en gang alla!!

Hunter

P.S Please ha overseende med alla saknade prickar over A:n och O:n, eftersom jag bor utomlands i engelskt sprakigt land med amerikansk tangentbord D.S

Loggat
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #39 skrivet: September 24, 2010, 23:22:43 »

Grattis Hunter till framgången. Bra att få läsa om lyckade fall som ditt speciellt som att du verkade ha blivit utsatt för manipulationer så att skulden var tveksam. För knappt ett år sen startade jag min "karriär" här på forumet och har åtminstone lyckats preska bort en skuld på ca 130.000 kr, enbart tack vare forumets tips. Övriga 13 skulder var omöjliga att bli av med så det fick bli skuldsanering. Väntar nu på beslutet som bör komma inom 3 veckor om inget oförutsett inträffar.  Huh?  Roll Eyes
Loggat
z2000
Sr. Member

Antal inlägg: 275

« Svara #40 skrivet: September 25, 2010, 00:10:39 »

Har inte riktigt lyckats än, men fick mitt skuldsaneringsbeslut idag, så om 60 månader har jag lyckats.  Cheesy
Loggat
Piapudel
Full Member

Antal inlägg: 195

« Svara #41 skrivet: September 25, 2010, 11:56:54 »

Grattis z2000, och välkommen i skuldsaneringsgänget! Wink
Loggat
Piapudel
Full Member

Antal inlägg: 195

« Svara #42 skrivet: September 27, 2010, 20:03:29 »

Måste bara tillägga att jag idag skrev min 8:e månadsinbetalning på min skusan. Man blir så lycklig!!!
Loggat
z2000
Sr. Member

« Svara #43 skrivet: September 27, 2010, 23:15:40 »

Har inte gjort någon än, men ska göra det om en månad. Och fick idag brev från första inkassobolag, och dom skulle tydligen skicka inbetalningskort.
Loggat
z2000
Sr. Member

« Svara #44 skrivet: Oktober 18, 2010, 17:39:12 »

Då har man gjort sin första inbetalning på skuldsanering, 59 återstår.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: