Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Självmord  (läst 40343 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« skrivet: April 18, 2010, 21:05:17 »

Hej Gadreel.
Först och viktigast, all heder till Dig som gör Ditt bästa för oss med Judestjärna, de utstötta, persona-non-grata.
Vad jag skriver är absolut inget personligt.
Jag har 2 bekanta (pappor) som KFM torterade så psykiskt att de sköt sig, en nu på Långfredagen.
Båda sköt sig i sina hem, den ena hittades med hjärnsubstansen över väggen i en  enorm blodpöl och utan huvud, dessvärre av sina barn.
Den andra inte mycket bättre. Hagelgevär har en fruktansvärd kraft på kort avstånd.
Det finns 2 yrken ingen kan få mig till.
Lapplisa eller jobba på KFM.
Jag skulle hellre skura skithusen på T-centralen gratis vartenda helg.
Jag har varit villebråd för KFM sedan börjat 90-talet. Jag missade en detalj i mitt mellanstora företag, att räntan kunde bli 500%. Bankerna fick av Staten även då en drulleförsäkring av Skattebetalarna, som nu.
Då Staten täckte förlusterna för Bankerna så glömde man bort att Bankerna är inga dumskallar.
Bankerna såg till att tillfoga största möjliga ekonomisk skada för sina kunder, snodde företagen och skickade förlusten till Staten, väntade på uppgången, kammade hem både vinster och Statliga pengar, dubbelt upp således. Erik Penser, Anders Wall etc, och jag blev slaktade på detta viset.
I alla möten jag haft med KFM, så har bara 1 på KFM bemött mig värdigt.
De övriga har behandlat mig som pesten!
Fast jag blev och är allvarligt sjuk, är förtidspensionär, bestulen, förlorat allt, men super inte och har inte en skuld annat än vad som hände mig på 500%-tiden så blir jag behandlat som skit av Fogden.
10 anställda. massor med skatter o moms har jag vräkt in.
Satsade allt inkl 16 timmars arbetsdag. Sedan kom 500%-räntan, svår att förutse, tyvärr, men allt annat hade jag med i min riskanalys.
Nu är jag utstött av samhället för resten av livet, jag som många andra bär den moderna "Davidstjärnan" UC´s bet.anm.
Det finns stunder då även jag har funderar på en slutgiltig lösning, jag tror många som är jagade av KFM tänker tanken, inte bara en gång. Vi ser inget ljus, bara mörker men sådant behöver jag knappast tala om.
Min fråga till Dig, varför driver KFM folk ända till självmord?
Finns det inga spärrar (läs omdöme) hos KFM´s jakt och slakt på dem som ligger ned?
Är det kutym på KFM att de utstötta kan man behandla hur som helst?
Folk under press har ju faktisk skjutit Fogdar när de gått för långt, inga klockor hos KFM som ringer någongång vad de utsätter oss utstötta för? Inga spärrar alls?
Ingen statistik på hur många självmord KFM står för? Vore intressant att ta del av.
OBS, GADREEl ta nu inte detta personligt !
Jag tänkte en gång bli Polis, så det åtminstone kunde finnas en juste polis som kunde vara på medborgarna sida, inte Statens och bötesblocket utan fånga de riktiga busarna. Så uppfattar jag Dig.
Men så är det detta med att ta order, jag är inge bra på att bli beordrad att utföra något jag inte vill, som att sno vanligt folks pengar för de kör lite för fort, så jag valde att tjäna mina pengar genom att bli egen företagare, tyvärr. Straffet för det får jag leva med resten av livet, men någon ny självmords-trofe för KFM kommer jag förhoppningsvis inte bli. Först ska jag njuta av sommaren! Smiley
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #1 skrivet: April 18, 2010, 23:29:40 »

Gadreel jobbar med skuldsanering inte verkställigheten. Varinder arbetar däremot inom verkställigheten, men att hoppa på kfm här är inte ett dugg till gagn för någon. Det går att få systemet att arbeta för dig och inte emot dig, systemet kommer att ändras oavsett om politikerna vill det eller ej, det ligger liksom utanför deras kontroll. Frågan är bara vilket block som har stake nog att ta tag och genomföra denna förändring.
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #2 skrivet: April 18, 2010, 23:47:10 »

Inte för att vara petig men försök att håll den här delen av forumet ren från åsikter och den här typen av frågeställning. Vill man klaga på kfm kan man göra det under myndigheter. Många behöver hjälp av gadreel och det är därför man har skapat den här tråden för att hjälpa behövande som tänker söka skuldsanering eller har frågor runt skuldsanering och kfm. Övrigt så välkommen 500%ränta
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #3 skrivet: April 19, 2010, 00:23:30 »

Hej Leffa & Nightmare. Tyvärr förstår jag inte riktigt kritiken.
KFM skiter fullständig i vad man säger, de sitter bakom sina pansarglas och går hem 17.00
som en vanlig dag på jobbet.
Om jag känner 2 som tagit sig av daga tack vare KFM, hur många fler finns det då?
Ska vi som är jagade av KFM även lägga på locket om det?
Om jag skrivit i fel "kolumn" så är det för jag är newbie här, flytta eller radera, whatever.
Jag tror  att på KFM så är men medveten om att man driver folk till självmord, men på det svenska sättet så lägger man locket på, tystas ned. Är det så här med?
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #4 skrivet: April 19, 2010, 00:30:00 »

Eftersom jag som newbie inte har koll på "who is" så skulle Varinder läsa detta så är mina åsikter som sagt inte personligt riktade, man ska inte dra alla över kam.
Har ju som sagt träffat 1 hygglig Fogde iallafall,...på ca 17år...
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #5 skrivet: April 19, 2010, 00:50:31 »

"Det går att få systemet att arbeta för dig"
den var ju rolig!
Polarn är nu uppe i 23 bast som KFM jagat honom, ska framföra de orden till honom.
Han har dövstumt barn och Kronis snodde ungens dator så ungen kunde inte kommunicera.
Inte ens sköta skolan!
Det har löst sig, men där har Du KFM hur de arbetar "för" de skuldsatta och även drabbar de skuldsattas dövstumma barn.
KFM har inga spärrar..robotar. Min erfarenhet. Har någon annan motsatser so speak up.
Kan Du se paniken i barnets ögon när Fogden kånkar ut ungens mun och öron och kontakt med omvärlden?
Kan Du se pappans panik?
Sådant där ger inga ärr för livet på ett oskyldigt barn...
KFM fick ett nederlag om datorn, som "hämnd" gör de ofta täta oanmälda besök.
Om Du kallar det för "för" så har jag en konstig verklighetsuppfattning.
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #6 skrivet: April 19, 2010, 02:10:47 »

Jag förstår inte riktigt vad du får ut av att adressera Gadreel (eller Varinder för den delen) med något som jag inte ens uppfattar som en fråga, utan en rad inlägg med klart agiterade undertoner.

Det här är två personer som uppenbarligen bryr sig så mycket att de helt frivilligt sitter här på sin fritid och ger folk råd och information, vad förväntar du dig att de ska svara? De har gjort sig tillgängliga, de sitter inte bakom pansarglaset du pratar om - men ändå ska de ensamma behöva försvara alla som gör det, och hela systemet till och med?

Som vi har betonat flera gånger här på forumet, det är viktigt att man inte låter uppdämd ilska mot Kronofogden gå ut över dessa medlemmar som trots allt vågat sig in i "vår" värld för att försöka hjälpa. Annars lär de ju inte bli långvariga här.

Visst får man vara förbannad - men då tar man det i en annan forumsdel, precis som Leffa säger.

I övrigt, välkommen hit.
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #7 skrivet: April 19, 2010, 10:58:58 »

Igen, det är absolut inte personligt riktat.
Det jag skriver är fakta och mina åsikter som jag antar jag får framföra.
Med vetskap om att minst 2 Kronisar besöker forumet så har jag försökt betona att det är inget personligt,
som sagt, man ska inte dra alla över en kam.
Jag har ju som sagt träffat en (1) hygglig på ca 17 år, resten... Evil
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #8 skrivet: April 19, 2010, 11:50:11 »

Jag kan så väl förstå din frustration "500 % ränta". Det ÄR ett system som är fullständigt uppåt väggarna. Utmätning alltså. Det ÄR galet. Vansinnigt. Kontraproduktivt och människoförstörande. Det ÄR åt pipsvängen.

Och du har så rätt i det du skriver. Människor försöker tills dom inte kan längre. En del går sönder och andra går sönder så till den milda grad att dom blir desperata och gör desperata och hemska saker.

Det stämmer helt enkelt det du säger.

Gadreel (som är den den här tråden vänder sig till) är skuldsanerare. och det är inte HELLER lätt att förstå Kronofogdens organisation. Men skuldsaneringen är en helt annan verksamhet än Verkställigheten (som utmäter).

Det är nog det som Nightmare och andra försöker säga. Du har rätt men att det blev lite fel i vart du postade din fråga.

Nu tror jag visserligen att Gadreel känner till frustrationen många med utmätning bär på, har hört det förut och förstår. Så det är nog ingen fara skedd.

Men i sak så är det verkligen inte bra att människor ska uppleva sig så piskade av en statlig myndighet att dom väljer en så hemsk och destruktiv väg.
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #9 skrivet: April 19, 2010, 12:37:53 »

Tack Ulrika för Ditt förstående.
Jag är frusterad över att barn förlorat sina pappor för sketna pengar.
Att KFM inte inser att de går för långt ibland.
ATT KFM driver folk till självmord är faktiskt en metod MC-gängen praktiserar. (jag vet)
Varför det tystas ned kan man undra?
Svenskarna är de mest sjävmordsbenägna i Världen.
Jag tror jag vet varför. Vi begravs levande av KFM och Staten för gott.
Man låser oss ute och slänger bort nyckeln, för vi omvandlas från människor till att bli handelsvaror,
streckkoder / personnummer,
Ska vi kunna ta oss ur vår kista så måste vi ena oss, ett Politiskt Parti, finns ingen annan utväg.
Efter 17 år levande begravd och ingen utväg som för de flesta så är vi nödgade.
det MÅSTE finnas någon person/er på KFM som ser våra "may-days" om det finns någon på KFM med hjärta och hjärna. Eller lever jag på ett hopp som inte finns? Gör vi alla det?
är vi ett rum, en kista, utan möjlighet att komma ut? Ja det verkar så.
Vi kan inte längre acceptera att vi behandlas så här omänskligt. för vår överlevnad, för våra liv för våra efterkommande.
Vi kan inte leva ett sådant här liv, fattar ingen Myndighet det?
Jag kan inte ta att mina medmänniskor med familj o allt tar sig av daga, där går min gräns som medmänniska.
Jag kan inte ta att KFM snor en dator för ett dövstumt helt oskyldigt barn för att den ena föräldern har KFM i hasorna hela tiden så att barnet klipps av från sin möjlighet att kunna kommunicera.
det är VIDRIGT ATT NÅGON KAN BETE SIG SÅ!
Där är min gräns för mänsklighet, det lilla som finns kvar i Världen.
Där säger jag stopp! Nog! denna gräns kommer jag att försvara med vilka medel som helst.
För min egen del är det kört, för gammal och resten skit samma, men när jag nu i min näromgivning för uppleva allt detta, då är gränsen passerad. Vi skuldsatta är Människor! det är man tydligen inte i samma stund som KFM hör av sig. Vi förtjänar inte att bli levande begravda på livstid av Staten pg.a av omständigheter vi oftast inte kan råda över. men jag vet att Du vet Ulrika, vi måste börja gräva oss ut, för alla våra bröder och systrar skull som Staten kastat ut från samhället med precis så mycket medel att man kan överleva på svältens och misärens rand.
Vad ska vi göra? begära nåd hos Kungen? Ansöka om asyl i Norge för Statlig förföljelse?
Gå till EU åberopa mänskliga rättigheter?
En blogg om de skuldsattas situation på engelska tror jag är av intresse för omvärlden. Omvärlden måste få se och höra att vi är de som på Romartiden kastades till tigrarna fast med moderna metoder,
dessutom av Sverige som ska vara ett så mänskligt föregångsland. Kyss mig i baken!
Det är inte vi som ska skämmas, det är de under 3 Kronor på Norr mälarstrand och Rosenbad!
Vi kanske skulle göra en Davidsstjärna som det står "skuldsatt" på och demonstrera utanför Rosenbad nu i valtider? Vilken media-effekt! Upp till kamp! Jag vill ha luft!
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #10 skrivet: April 19, 2010, 13:06:24 »

fast nu är det ändå sa att det inte är KFMs fel utan systemet, KFM är ocksa tvingade att följa lagen, sen kan det vara tufft för de på KFM att veta att någon ska ta livet av sig, jag tycker också att det blir fel att jämföra KFM med motorcyckelbanditer.

sen att vi är mest benägna om att begå självmord håller jag inte med om.

men jag förstår din frustration, jag är själv överskulldsatt men jag lämnade svedala bakom mig och lever som solid herre i Långtbortistan.

sparka inte på KFM sparka på politikerna som inte ser till att vi har ett humant system.
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #11 skrivet: April 19, 2010, 13:17:37 »

Att sparka på Politiker funkar inte. KFM som vi alla här har tät kontakt med får då bli den vi spyr vår desperation på,
som ett sorts "may-day" som förhoppnings hamnar hos Politikerna via KFM, ger förhoppningsvis mer tyngd då.
Jag vet hur Biker-världen funkar. Jag vet hur den s.k undre världens inkasso o funkar. Been there, done that.
Jag vet mycket väl hur KFM´s inkasso funkar efter 17 år i deras nät.
Jag kan enkelt utifrån egen erferenhet se liknelserna.
"Degen ska in!" Metoderna skiljer sig inte mycket.

Om det är en väst eller mässingsbricka oväsentligt.
Däremot tror jag det i undre världen finns bättre empati än hos KFM.
Ligger någon ned så räcker det.
KFM ger sig aldrig, en väsentlig skillnad.

Jag jobbar på "exit" Sverige även, har kommit ganska långt med att samla i ladorna.
Grattis till Ditt kloka beslut, nog enda sättet då Politikerna skiter i oss, något Du tydligen insett.
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #12 skrivet: April 19, 2010, 13:40:12 »

Håller med 500% ränta fullständigt. Han har helt rätt. Skiter i om det hamnat i en viss tråd men det han säger är fullkomligt rätt och snningen.

Vi sitter här som löss och låter det fortgå år efter år. Människor förstörs av denna tortyrliknande behandling. Vi är satta i utanförskap och det är helt rätt - vi skall delge omvärlden hur det går till i det här lilla landet som spelat världens samvete i herrans många år. En blogg på engelska skall bli, det ställer jag upp på helhjärtat, skall börja fila på den.

Nej, vi har inte varit tillräckligt högljudda och det som pågår kostar människoliv.

Sverige ligger på topplistan med antalet självmord. Det har sin grund i någonting. Men det tystas ned och ingen tycks vilja ta reda på varför. Man kanske kommer för nära skuldindustrin och de vill de styrande låta sköta oinskränkt.

Nej, du har rätt 500%, vi måste bli mer högljudda. EU skall få full insyn, (har skrivit oerhört mycket men väntar på vad som händer i JUDEP). Har även varit inne på att informera tidningar rumt om i världen hur det ser ut i Sverige. Jag behöver bara lite mer tid.

'
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #13 skrivet: April 19, 2010, 13:52:47 »

KFM som vi alla här har tät kontakt med får då bli den vi spyr vår desperation på

Ja men ring då upp någon på KFM, eller skriv, och spy på dem där! Det finns fortfarande ingen anledning att rikta det mot de två som frivilligt befinner sig på det här forumet för att svara på konstruktiva frågor om handläggning, olika instanser och praxis - hjälp som många behöver och inte får någon annanstans. Vill ni ha kvar den möjligheten? Hur länge hade ni själva pallat svara på "frågor" som egentligen bara handlar om att "spy ut sin desperation"?
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #14 skrivet: April 19, 2010, 14:04:43 »

det är fortfarande fel att spy galla över KFM det kommer inte att leda någonstans.

Det är lätt att gnälla men svårare att komma med konstruktiva förslag på hur detta skall lösas, för lösas skall det.

klart att KFM jobbar efter devisen det skall in, de måste tyvärr följa lagen och det är inte KFM som utformar lagen.

vad som behövs göras är att underlätta för skuldsanering och höja normalbeloppet så att det blir ett normalt belopp att leva på.
sist jag kollade så ligger vi inte särskilt högt på antalet självmord i sverige detär en myt anser jag
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: