Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preska ärende som ligger hos KFM?  (läst 5886 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« skrivet: April 15, 2010, 18:31:04 »

Jag har en skuld hos Bilag inkasso på ca 30.000:-, jag har absolut ingen aning om vad detta är. Skulden har legat hos KFM sedan 2005 och jag vet att jag inte fått brev/krav från Bilag sedan dess. Jag vet det eftersom jag alltid undrade vad det var.

När skulden uppkom 2005 var jag så nere i ett svart hål att jag bara skrev under allt kfm skickade utan att bry mig om vad det var.

Är detta något man kan preska? Jag skrev ju under delgivningen när den skickades till kfm menar jag...

Bilag Inkasso vet jag nada om, de har inte ens en hemsida.

Men jag har INTE mottagit något alls av Bilag Inkasso sedan 2005.

Kan denna skuld vara såld till något annat bolag? Men isåfall borde ju Bilag ha dragit tillbaka det från KFM?

Hur gör man för att preska? Är det till KFM? Vad säger man? "By the way, den där Bilag Inkasso vill jag ha bort?"

Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
anyday_now
Hero Member

« Svara #1 skrivet: April 15, 2010, 18:34:37 »

Kan tillägga att denna skuld är solidarisk (men min make), han har heller ej mottagit något av Bilag. Måste båda vi hävda presk då?
Loggat

anyday_now
Hero Member

« Svara #2 skrivet: April 21, 2010, 20:56:51 »

Ingen?  Grin
Loggat

Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #3 skrivet: April 22, 2010, 02:13:50 »

Ta reda på vad för typ av skuld det är, så att det går att avgöra vilken preskriptionstid det är på den.
Loggat
anyday_now
Hero Member

« Svara #4 skrivet: April 22, 2010, 09:46:22 »

Ok. Det är ingen bank-skuld iaf så det är isåfall 3 år.Har inte hört pip av dom sedan 2005-2006. Vänder jag mig till KFM för att preska (då den ligger där), och kan man göra det fast man har skrivit under delgivingspapper från kfm (2005)?
Loggat

Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #5 skrivet: April 22, 2010, 19:34:10 »

Ok. Det är ingen bank-skuld iaf så det är isåfall 3 år.Har inte hört pip av dom sedan 2005-2006. Vänder jag mig till KFM för att preska (då den ligger där), och kan man göra det fast man har skrivit under delgivingspapper från kfm (2005)?

Är den preskad någon gång så är den det om inte du har gått med på att den inte är det, vilket man såklart inte gör. Sen spelar det inte någon roll om den ligger hos fogden eller ej.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: