Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: indrivning  (läst 21891 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #15 skrivet: April 20, 2010, 20:16:04 »

För många av oss finns ingen utväg.
Vi måste skapa den själva, ett eget parti, göra oss hörda.
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #16 skrivet: April 21, 2010, 11:55:53 »

För många av oss finns ingen utväg.
Vi måste skapa den själva, ett eget parti, göra oss hörda.

tror inte att du ska få sabba det partiet med ditt malande
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #17 skrivet: April 21, 2010, 11:56:53 »

OCH VAD GÖR DU ÅT SAKEN?
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #18 skrivet: April 21, 2010, 11:59:20 »

OCH VAD GÖR DU ÅT SAKEN?

lilla vänn du ska nog se att jag drar mitt strå till stacken
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #19 skrivet: April 21, 2010, 12:16:15 »

Regel § 2.1 Håll dig till ämnet i varje tråd. Är du intresserad av privata diskussioner, ta det då via PM.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
500%ränta
Full Member

« Svara #20 skrivet: April 21, 2010, 12:33:46 »

Min s.k "vänn".
Jag gör följande:
Skriver till Politiker, Jag skriver till KFM.
jagar info och försöker få fram så mycket fakta om hur vi behandlas och
till vilket pris som helst,  samt att samla i ladan och föröka få massmedia att belysa hur vi har det.
Jag försöker medverka till ett politiskt parti för oss, det har Du säkert märkt. Grin
Jag har tankar på en film på engelska på youtube som beskriver hur Sverige funkar för oss som sitter i skuldgettot. Faktabelagt, en sorts budgetvariant av Michael Moore.
För detta jag försöker göra för oss så för jag ta en del sk*t överallt, men hurra-ropet är desto fler Smiley
Otacksamhet är ju världens lön, eller hur?
Hur mycket mer och om hur mycket jag kan prestera vet jag inte, men trots allvarlig sjukdom etc så kämpar jag för oss alla. Eftersom Du läst alla mina inlägg så vet Du att jag inte gör det av egoistiska skäl, jag är förmodligen chanslös. Å Du vet vad jag skriver om mirakel, inte jag som fixar dem heller.
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #21 skrivet: April 21, 2010, 12:37:58 »

Min s.k "vänn".
Jag gör följande:
till vilket pris som helst,  samt att samla i ladan och föröka få massmedia att belysa hur vi har det.
Jag försöker medverka till ett politiskt parti för oss, det har Du säkert märkt. Grin
Jag har tankar på en film på engelska på youtube som beskriver hur Sverige funkar för oss som sitter i skuldgettot. Faktabelagt, en sorts budgetvariant av Michael Moore.
För detta jag försöker göra för oss så för jag ta en del sk*t överallt, men hurra-ropet är desto fler Smiley
Hur mycket mer och om hur mycket jag kan prestera vet jag inte, men trots allvarlig sjukdom etc så kämpar jag för oss alla. Eftersom Du läst alla mina inlägg så vet Du att jag inte gör det av egoistiska skäl, jag är förmodligen chanslös. Å Du vet vad jag skriver om mirakel, inte jag som fixar dem heller.

Detta är inte att hålla sig till Topic....

Topic är :

fick brev idag om att jag skulle lämna ny inkomsuppgift,ringde kFM,då talade dom om att dom har minskat förbehållsbeloppet,Hör o häpna för att det blivit billigare,det är ju tvärtom,så nu kommer dom väl att dra mer av mej,jag har en pension på 5500,snart har vi inget att leva av,sedan mars månad har vi betalat 3000 för läkare mediciner o sjukresor för min cancersjuka man,han är obotligt sjuk med spridd cancer.Om man finge vara i fred för KFM den tid han har kvar.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #22 skrivet: April 21, 2010, 12:58:49 »

Min s.k "vänn".
Jag gör följande:
till vilket pris som helst,  samt att samla i ladan och föröka få massmedia att belysa hur vi har det.

Om du snokar runt på FR och sätter dig in i vad för stories folk berättar så ska du se att din inte är ett dugg unik. Då kanske du också observerar att det redan har gjorts försök att starta ett parti.
Att du är frustrerad över situationen är inget ovanligt den sortens frustration känner nog nästan alla här men vi väljer att inte rusa sta som det heter, utan vi försöker att gå i en enad front och arbeta tillsammans för en förändring. Under denna förändringstid så passar vi på att försöka HJÄLPA OCH STÖTTA så många skuldsatta vi bara kan.

Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #23 skrivet: April 21, 2010, 13:07:51 »

Ja, jag har noterat partiet. Jag har ställt mina tjänster till förfogande.
Vad jag undrar över vad hände med partiet?
Jag tar på mig att jag gett ett (1) dåligt råd.Riktigt uruselt dessutom.
En gång när min vän med det dövstumma barnet frågade mig om råd, så gav jag ett felaktigt råd.
Ingen idé att jag berättar vad det rådet bestod av, då kastar Du bara mer skit på mig.
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #24 skrivet: April 21, 2010, 15:24:15 »

Jag tar på mig att jag gett ett (1) dåligt råd.Riktigt uruselt dessutom.
En gång när min vän med det dövstumma barnet frågade mig om råd, så gav jag ett felaktigt råd.
Ingen idé att jag berättar vad det rådet bestod av, då kastar Du bara mer skit på mig.

Du pratar mycket om din vän och som jag fattar det så gäller det din vän och inte dig själv i många av dina  inlägg.. varför inte visa på h*n forumet. H*n kanske själv vill berätta sin erfarenhet av kf mm  Smiley
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
500%ränta
Full Member

« Svara #25 skrivet: April 21, 2010, 16:57:06 »

Ja, mer än gärna skulle jag vilja att min vän tittade in här.
Jag har sökt honom länge nu men hans telefon är avstängd.
Jag hoppas bara det endast är hans telefon som är avstängd, han var rätt låg sist.
Ni har kanske sett honom på TV. Kort nyhetsinslag.
Kom med cowboyhatt i läder och berättade det han hann i det korta inslaget.
Hans initialer är J.A och bor i Saltis, en helyllekille.
Dessutom när han som jag "brinner" för något så är han enorm drivande kraft.
Jag är säker på att han skulle vilja kika in här.
Har är lika klarsynt som jag, har likadant klarspråk utan omsvep.
Han kan berätta mycket, han har KFM jagat i över 20år.
Nå´t han gjorde på Gotland. Något humanitärt som gick över styr.

Loggat
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #26 skrivet: April 21, 2010, 20:32:41 »

Jag pratade med fogden i dag och förbehållsbeloppet hade minskat,alltså får man behålla mindre,att prata med dom om sjukresor m.m är ju lönlöst,dom går bara efter högkostnadsskydden,trots att allt inte räknas in där.Nu ska dom se om dom kan mäta ut på min 5500 lilla pension.Dom drar säkert mer av min man också.En värre mardröm kan man leta efter,allt går åt skogen,saker går sönder,sjukdomar.När jag vaknar på morgonen är det ett sug i magen och illamående,inget är roligt.

Hej
Vad tråkigt att läsa om er svåra situation. Har du pratat med KFM om räkningar för sjukhusvistelserna? Om du inte har gjort det tycker jag att du ska göra det. Jag vet att vi i vissa fall kan ta hänsyn till just sådana kostnader. Med sjukresor är det tyvärr svårare. Tyvärr är det väldigt lite vi får ta hänsyn till avseende sjukvård och mediciner (som ni alla redan vet) och det är just i sådana här situationer som regelverket är pinsamt dåligt. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att ni ens ska behöva fundera på ekonomiska frågor i den situation ni befinner er.

Mvh
Varinder
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: