Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fogden kräver kvitto,men utan pengar att betala med så får man inget kvitto!  (läst 15342 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #15 skrivet: April 02, 2010, 23:07:46 »

CryJag påpekade att jag ej hadde några pengar att betala några glasögon med om jag ej först kunde få anstånd med utmätning av lön och frågade givetvis om det ej kunde räcka med ett kostnadsförslag, men fick svar att endast kvitto på betalda glasögon kunde ge mej uppskov. Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry :'(Hälsningar från den blinda!

Då har du hamnat hos fel handläggare. Det är så ofta. 
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Gnurglan
Full Member

Antal inlägg: 140

« Svara #16 skrivet: April 03, 2010, 01:05:06 »

Håller med, varför ska man behöva skylta med att man har skulder överallt. Vore bättre med ett system där man först får behålla sina pengar och köpa glasögon och sen skicka in kvittot. Men så länge som systemet är byggt på att vi egentligen inte vill "göra rätt för oss" så lär det inte hända =(( Min lapp ligger kvar i lådan och kommer troligne inte användas =(
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #17 skrivet: April 03, 2010, 03:29:42 »

Hmm lite väl diskriminerande anser jag.Jag hade nog tyckt det vart lite känsligt tjohoooo
här kommer jag som har skulder.KFM har skickat mig ett papper som ni ska behöva fylla i för att jag ska
ha rättigheten att slippa betala till KFM
Det kan liksom vara lite känsligt för en del att komma med lappar.Varför ska glasögonmannen behöva veta om
jag har skulder eller ej???

Men att man vill ha ett kostnadsförslag innebär ju inte att man har skulder, socialen kräver också kostnadsförslag jag kan gott och väl tänka mig en massa andra situationer som också gör det. För inte behöver man uppge för optikern anledningen till ett kostnadsförslag.
Loggat
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #18 skrivet: April 03, 2010, 11:48:57 »

Kfm kräver intyg från t ex tandläkare att det är billigaste alternativet, och sen vill man ha uppgift om hur det skall betalas, typ avbetalningsplan.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: