Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Aprilskämt 2010  (läst 13595 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« skrivet: April 01, 2010, 07:10:05 »

OK, hjälp till nu om ni kan: vilka är årets aprilskämt i media?

Jag TROR att DN skojar med oss när de skriver Nytt FN-organ ska begränsa ditt internetanvändande om att vi snart ska tvingas ransonera internet så det räcker till alla:

"– Det troliga är att alla invånare får rätt att surfa för omkring fem gigabyte i månaden. Företag kommer att få en något högre kvot baserat på antalet anställda och företagets natur, och kommer dessutom att kunna köpa till om det inte skulle räcka, säger Kurt Kabelskog, tidigare it-chef på PPM, som leder utredningen."

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/nytt-fn-organ-ska-begransa-ditt-internetanvandande-1.1070444

Finns det fler exempel? Jag kommer säkert gå på nåt av dem  Grin

Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: April 01, 2010, 08:36:39 »

Jag var inne på att skriva något på forumet, men då alla inte skulle uppskatta det så avstår jag.

Tex:

"Inkassobolag lägger bud på Fattiga Riddare

Ett av landets största inkassobolag har lagt ett sexsiffrigt bud på forumet Fattiga Riddare.

-Vi vill helt enkelt komma åt de gäldenärer som håller sig undan och hävdar på att fordringar preskriberas, men samtidigt sitter och diskuterar detta på forumet. Genom förvärvet att Fattiga Riddare kan vi komma åt dessa då vi samtidigt övertar medlemslista tillsammans med IP-nummer, säger Peder Hällman på Aktum Inkasso"

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #2 skrivet: April 01, 2010, 08:41:02 »

Admin, du skulle gjort det.  Grin Grin Grin
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #3 skrivet: April 01, 2010, 08:48:13 »

Jag var inne på att skriva något på forumet, men då alla inte skulle uppskatta det så avstår jag.

Tex:

Ett av landets största inkassobolag har lagt ett sexsiffrigt bud på forumet Fattiga Riddare.

-Vi vill helt enkelt komma åt de gäldenärer som håller sig undan och hävdar på att fordringar preskriberas, men samtidigt sitter och diskuterar detta på forumet. Genom förvärvet att Fattiga Riddare kan vi komma åt dessa då vi samtidigt övertar medlemslista tillsammans med IP-nummer, säger Peder Hällman på Aktum Inkasso"

Haahhahaha....Oj vad roligt det skulle vart. Funderade på att ringa gubben och säga att jag vunnit en mille på triss och att vi nu kunde betala våra skulder, men jag vill inte att han ska dö  Cool

Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
NoCash
Sr. Member

Antal inlägg: 349

« Svara #4 skrivet: April 01, 2010, 09:03:51 »

Nu är det klart...
Efter ett långt avvägande har Alliansen fattat beslutet med motiveringen....

På grund av Kronofogdens dåliga resultat i att prestera åtgärder som motverkar skuldsättning i det svenska samhället, så läggs samtliga enheter ner i landet. All personal kommer dock inte att bli uppsagda, utan kommer att omskolas till lämpliga arbetsuppgifter. Dessa är dock inte fastställda i dagsläget...

Ja, så var det med det... Wink
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #5 skrivet: April 01, 2010, 09:06:02 »

Nu är det klart...
Efter ett långt avvägande har Alliansen fattat beslutet med motiveringen....

På grund av Kronofogdens dåliga resultat i att prestera åtgärder som motverkar skuldsättning i det svenska samhället, så läggs samtliga enheter ner i landet. All personal kommer dock inte att bli uppsagda, utan kommer att omskolas till lämpliga arbetsuppgifter. Dessa är dock inte fastställda i dagsläget...

Ja, så var det med det... Wink
Tänk om det kunde varit verklighet, vad underbart! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
corner
Hero Member

« Svara #6 skrivet: April 01, 2010, 09:16:37 »

Grin Grin Grin Grin

Fast på ett sätt är det lite läskigt att tänka att KFM skulle privatiseras... tänk om all indrivning outsourcades på t.ex. Zeltz *ryyyyys* vilket helvete man skulle ha då. Oprofessionella, vinstdrivna och rättssäkerhet-my-ass!
Loggat
corner
Hero Member

« Svara #7 skrivet: April 01, 2010, 09:21:12 »

....då skulle jag väl åka till Ume och strypa dig personligen, Tony Wink
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #8 skrivet: April 01, 2010, 09:43:10 »

....då skulle jag väl åka till Ume och strypa dig personligen, Tony Wink
Grin Grin Grin
Loggat

corner
Hero Member

« Svara #9 skrivet: April 01, 2010, 09:52:24 »

...du tror att jag skojar med dig, Tony, men jag lovar att jag gör det  Wink

Fler exempel på aprilskämt:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1938249/sa-luras-tidningarna-pa-1-april
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #10 skrivet: April 01, 2010, 10:10:10 »

Här är ett annat aprilskämt, tyvärr inte speciellt kul http://www.regeringen.se/
Loggat

kenny
Full Member

Antal inlägg: 104

« Svara #11 skrivet: April 01, 2010, 12:35:20 »

...du tror att jag skojar med dig, Tony, men jag lovar att jag gör det  Wink

Fler exempel på aprilskämt:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1938249/sa-luras-tidningarna-pa-1-april

Tänker du på följande rad?
"Den första april vänder upp och ner på den mest grundläggande principen inom journalistiken: Sanningen. "
Loggat
sneeze
Full Member

Antal inlägg: 105

« Svara #12 skrivet: April 01, 2010, 22:28:49 »

OK, hjälp till nu om ni kan: vilka är årets aprilskämt i media?

Jag TROR att DN skojar med oss när de skriver Nytt FN-organ ska begränsa ditt internetanvändande om att vi snart ska tvingas ransonera internet så det räcker till alla:

"– Det troliga är att alla invånare får rätt att surfa för omkring fem gigabyte i månaden. Företag kommer att få en något högre kvot baserat på antalet anställda och företagets natur, och kommer dessutom att kunna köpa till om det inte skulle räcka, säger Kurt Kabelskog, tidigare it-chef på PPM, som leder utredningen."

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/nytt-fn-organ-ska-begransa-ditt-internetanvandande-1.1070444

Finns det fler exempel? Jag kommer säkert gå på nåt av dem  Grin

DN skojar och det är ett torftigt skämt. Speciellt när FRA och IPRED är såpass nytt. Men visst...  det finns säkert dom som tänkte "WTF?"...   Roll Eyes
Loggat

what comes around, goes around
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #13 skrivet: April 02, 2010, 00:07:19 »

Jag höll på å svälja gallan ja nyss spytt upp när admin på SwePiracy skrev i ett privat PM att de skulle höjja ratiogränsen till 3,0 !!!!! Som tur var va det bara ett aprillo skämto  Grin

SwePiracy=Torrentsida i verkligheten  Wink
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #14 skrivet: April 02, 2010, 00:17:01 »

Jag kan gärna åka till Ume o ta en fika med Admin och helst före att någon vill strypa honom.

Förresten stryp honom före så spar jag kaffepengarna.  Grin Grin

Appropå första April så brukar jag säga att det står en älg i trädgården och ingen tror på mig, men ett år gjorde det faktiskt det och sedan dess limmar familjen sig på fönstret. Jävla nötter.  Grin Grin
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: