Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försäkra hunden  (läst 25412 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #15 skrivet: Mars 31, 2010, 00:31:03 »

Jag rekommenderar också Agria. Vi har aldrig haft några som helst problem med dem, man får ersättningen snabbt och utan knussel.

Största anledningen till att vi valde dem från början är att de erbjuder s.k. direktreglering. Det innebär att du inte behöver betala den saftiga notan på djursjukhuset och sedan behöva vänta på att få tillbaka pengarna igen efter att ha skickat in alla papper, utan veterinären behöver bara få försäkringsnummer och göra något i datorn (intyga att det är ett akut ärende gissningsvis) så behöver du bara betala självrisken på plats. Vi gjorde så flera gånger, jätteskönt om man inte hade flera tusen liggande på kontot (vilket skuldsatta oftast inte har). Det är möjligt att fler försäkringsbolag erbjuder detta numera, men för några år sedan var det bara Agria.

Kostar det extra med direktreglering?
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Ludde
Jr. Member
**

Antal inlägg: 88

« Svara #16 skrivet: Mars 31, 2010, 01:20:46 »

Jag rekommenderar också Agria. Vi har aldrig haft några som helst problem med dem, man får ersättningen snabbt och utan knussel.

Största anledningen till att vi valde dem från början är att de erbjuder s.k. direktreglering. Det innebär att du inte behöver betala den saftiga notan på djursjukhuset och sedan behöva vänta på att få tillbaka pengarna igen efter att ha skickat in alla papper, utan veterinären behöver bara få försäkringsnummer och göra något i datorn (intyga att det är ett akut ärende gissningsvis) så behöver du bara betala självrisken på plats. Vi gjorde så flera gånger, jätteskönt om man inte hade flera tusen liggande på kontot (vilket skuldsatta oftast inte har). Det är möjligt att fler försäkringsbolag erbjuder detta numera, men för några år sedan var det bara Agria.

Nej!

Och detta erbjuder de flesta försäkringsbolag, däremot inte alla veterinärer, så kolla först.
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #17 skrivet: Mars 31, 2010, 01:22:00 »

Johnny synd jag inte känner dig annars hade jag kunnat låna dig det du hade behövt.Men jag funderar på min x mamma
hade en katt som for illa detta kostade dom aj som attan i börsen.Jag tror dom talade lite med Djursjukhuset och kom fram till
att dom fick betala skulden på 3 ggr.Kan det inte fungera tror du om ni tex kör den varianten att fruns lön blev såpass liten
så det går inte att betala allt till fullo.För inte kan väl djursjukhuset vara så blödiga att avliva hunden pga ni inte seriöst kan betala
detta utan att behöva ens fundera på att sälja bilen med
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #18 skrivet: Mars 31, 2010, 01:42:51 »

Johnny synd jag inte känner dig annars hade jag kunnat låna dig det du hade behövt.Men jag funderar på min x mamma
hade en katt som for illa detta kostade dom aj som attan i börsen.Jag tror dom talade lite med Djursjukhuset och kom fram till
att dom fick betala skulden på 3 ggr.Kan det inte fungera tror du om ni tex kör den varianten att fruns lön blev såpass liten
så det går inte att betala allt till fullo.För inte kan väl djursjukhuset vara så blödiga att avliva hunden pga ni inte seriöst kan betala
detta utan att behöva ens fundera på att sälja bilen med

Tror jag säkert du hade gjort Kenny555. Bara för tanken tackar jag dig.
Det ordnar upp sig under morrondagen. Tänker slänga in lite grejjer på pantbanken istället. Om nu inte nån kommer med ett själigt bud på bilen vill säga. Men vill egentligen inte sälja den. Det lutar åt pantbanken.

Lägger ut en bild på knytet när hon är hemma  Smiley
Loggat

Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #19 skrivet: Mars 31, 2010, 12:11:19 »

Är du säker att det bara kostar 150kr för en övernattning till på sjukhuset.
När min katt var inlagd kostade de betydligt mer än så....

Hoppas allt löser sig!!

Loggat
Piapudel
Full Member

Antal inlägg: 195

« Svara #20 skrivet: Mars 31, 2010, 13:49:33 »

Min hund är försäkrad på Agria, aldrig haft några problem. Har betalningen på autogiro. Lever på skuldsanering, men har ingen dagstidning för då är där pengar till försäkringen.
Lycka till! Våra husdjur är som våra familjemedlemmar.
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #21 skrivet: Mars 31, 2010, 15:13:30 »

Är du säker att det bara kostar 150kr för en övernattning till på sjukhuset.
När min katt var inlagd kostade de betydligt mer än så....

Hoppas allt löser sig!!

Tyckte också det lät billigt. Djursjukhus kan vara lite luriga, de behöver tjäna cash och det är inte ovanligt att de "överbehandlar". Så att vara lite kritisk till deras förslag kan ibland vara en god idé.
Loggat

Mats A
Hero Member

« Svara #22 skrivet: Mars 31, 2010, 16:26:36 »

De 150kr var de "bussiga" att "bjuda" på. Annars kostar det 750kr/natt
Loggat

Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #23 skrivet: Mars 31, 2010, 20:14:33 »

Jag fick anstånd först med min räkning på förra hunden. Kolla om du kan få dela upp det.
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #24 skrivet: Mars 31, 2010, 22:23:29 »

Precis som Ludde sa: nej, det kostar inte extra. Och går man till en mindre veterinärmottagning så kan det nog vara bra att fråga först, ja. Här i Skåne erbjuder nästan alla kliniker och djursjukhus det.

Hoppas vovvsingen kryar på sig snabbt!
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #25 skrivet: Mars 31, 2010, 23:00:49 »

Det blir hemgång för vår Tasha imorron.
Någon delbet. gick de ej med på.

Men däremot tog de bort akutavgiften samt  jouravg.

Summan hamnade på 6300 kr.
Loggat

alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #26 skrivet: April 01, 2010, 01:17:39 »

Men däremot tog de bort akutavgiften samt  jouravg.

Vad skönt att hon kommer hem, och att ni fick ihop pengarna. När sådant här händer blir man påmind om att pengar egentligen bara är papperslappar med siffror på, till skillnad från en bästa vän man inte kan leva utan.

Men glöm inte skaffa försäkringen nu, så kan ni slappna av i vetskapen att hon alltid kan få den bästa vården oavsett vad som händer! Smiley

Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #27 skrivet: April 01, 2010, 01:50:22 »

Jag tycker nog att många veterinärkliniker är värre än inkassobolagen då de har en sämre kundförståelse och inte kan lägga upp avbetalningar av dyra operationer.

Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #28 skrivet: April 01, 2010, 10:48:59 »

Men däremot tog de bort akutavgiften samt  jouravg.

Vad skönt att hon kommer hem, och att ni fick ihop pengarna. När sådant här händer blir man påmind om att pengar egentligen bara är papperslappar med siffror på, till skillnad från en bästa vän man inte kan leva utan.

Men glöm inte skaffa försäkringen nu, så kan ni slappna av i vetskapen att hon alltid kan få den bästa vården oavsett vad som händer! Smiley

Vi har redan tecknat Agria

Loggat

Mats A
Hero Member

« Svara #29 skrivet: April 01, 2010, 10:51:54 »

Jag tycker nog att många veterinärkliniker är värre än inkassobolagen då de har en sämre kundförståelse och inte kan lägga upp avbetalningar av dyra operationer.

Just nu är iaf inte jag så kontant med kliniken då de inte ens kunde dela upp på 2 gånger.
Tjejjen fick gå in och lämna hunden. Jag stannade i bilen för jag hade inte kunnat stå för mina handlingar om jag följt med in. Erbjöd dem 2500kr nu och resten vid löning. Men.....nopp Evil
Loggat

Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: