Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försäkra hunden  (läst 25429 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« skrivet: Mars 30, 2010, 14:20:23 »

Hallo folks.

Vår lilla pibullvalp insjuknade i Fredags.
Vi var tvugna att besöka Valla Djurjukhus i LKPG.
Slutsumman blev 6900 kr! Så nu har vi lite panik.

Vi har satt ut vår nyinköpta beg. bil på blocket för att kunna betala räkningen.
Plus att min sambo har lagt in om ett förskott på nästa lön som gardering.
Avlivning är uteslutet. Äter hellre knäckbröd resten av året.

Nu till frågan. Ni som är hundägare; Vad har ni för försäkringsbolag till era hundar och kan ni tipsa om något riktigt bra bolag. Hunden är nämligen inte försäkrad. Därav den höga summan  Evil
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Mars 30, 2010, 14:45:18 »

Hade Agria, tror de är störst på djurförsäkringar. Länge sedan jag kollade men vill minnas att vi valde dem för att priset var bäst i förhållande till vad man fick ifall något hände. Utan försäkring hade vi varit ruinerade, för grejer hände det. Hoppas det blir bra med doggen!
Loggat

Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #2 skrivet: Mars 30, 2010, 15:27:12 »

Jag har inte hund men 4 katter av rasen Maine Coon och alla är försäkrade i Agria.
Premierna kostar ju en del men skulle olyckan vara framme så tar försäkringsbolaget det mesta.

Hoppas allt löser sig för Er och hunden.
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Mars 30, 2010, 16:02:05 »

Tack. Har också hört att Agria ska vara bra. Får kolla upp det.
Loggat

corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #4 skrivet: Mars 30, 2010, 16:33:01 »

Stackars hund! Hoppas det löser sig för er, det är skitjobbigt när djuren blir sjuka.
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #5 skrivet: Mars 30, 2010, 18:08:53 »

Johnny hoppas det går bra med vovven.Grrrr vad man tycker om sina djur.
Man vet ju hur man är talar med vovvarna myser busra etc och hela galoppen.
Som du säger oftast äter man knäckebröd i 1 år enbart för att sin kompis ska må bättre.
Agria är absolut en av de bästa på marknaden vi har enbart bra erfarenheter från dessa.
Vår vovvis gjorde en större operation det var aldrig problem med utbetalnigen från Agria.
Jag tror på hellre betala det Agria tar än att jaga 3:- billigare försäkring,det kan kosta mer i slutänden att ta ett annat bolag som
inte är så stora
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #6 skrivet: Mars 30, 2010, 18:55:52 »

Håller med. Aldrig haft problem med Agria.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #7 skrivet: Mars 30, 2010, 19:29:21 »

Försök att få dela upp betalningen.Det brukar gå bra.
Jag har Sveland för mina.Men jag har aldrig behövt anlita dom.(peppar peppar)
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #8 skrivet: Mars 30, 2010, 20:19:40 »

Åh Johnny, jag förstår precis vad ni går igenom. Fick avliva min älskling i höstas för att hon inte var försäkrad. Jag la ut mycket pengar men fick ingen diagnos och hon blev bara sämre. Min andra vovve har jag nu försäkrad i Agria. Jag tycker dock det är hög självrisk där. Du borde nog kolla runt lite. Jag tro att man kan få hundförsäkringar i anslutning till det försäkringsbolag man har sin hemförsäkring i. Det hade jag förut i If. De var billigare.

Jag hoppas att det går bra för er vovve.
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #9 skrivet: Mars 30, 2010, 21:08:39 »

Försök att få dela upp betalningen.Det brukar gå bra.
Jag har Sveland för mina.Men jag har aldrig behövt anlita dom.(peppar peppar)
Jag hade det på autogiro, tror en hund kostade runt 100 kr/mån. Har bara bra erfarenhet av Agria.
Loggat

Noomi
Hero Member

« Svara #10 skrivet: Mars 30, 2010, 21:11:42 »

3164:- kostar min årspremie hos AGria.
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Mars 30, 2010, 22:24:12 »

Måste göra en rättelse: I beloppet (3164:-) ingår livförsäkring med 530:-.
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #12 skrivet: Mars 30, 2010, 23:24:27 »

En försäkring för sin bäste kompis är bara ett måste.

Jämför de olika bolagen.
Sjukvård och livförsäkring är väl det som man behöver.
Se till att du har bortemot 30 000kr i skjukvårdsförsäkring då en enkel operation kostar 10 000kr som typ kastrering av tik.
När det gäller livförsäkring så skiljer det sig en hel del mellan bolagen. För min del så minskade beloppet ju äldre min älskling blev och efter 10 års ålder så blev det ingenting. Inget till en ny jycke med andra ord.

Jag har en fråga. På hur många djurkliniker finns det en skylt med texten "endast kontant betalning".
Jag har sett det på några ställen och undrar vad de är rädda för. Att inte kunna betala sitt CSN, eller?  Grin
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #13 skrivet: Mars 31, 2010, 00:23:04 »

Jag rekommenderar också Agria. Vi har aldrig haft några som helst problem med dem, man får ersättningen snabbt och utan knussel.

Största anledningen till att vi valde dem från början är att de erbjuder s.k. direktreglering. Det innebär att du inte behöver betala den saftiga notan på djursjukhuset och sedan behöva vänta på att få tillbaka pengarna igen efter att ha skickat in alla papper, utan veterinären behöver bara få försäkringsnummer och göra något i datorn (intyga att det är ett akut ärende gissningsvis) så behöver du bara betala självrisken på plats. Vi gjorde så flera gånger, jätteskönt om man inte hade flera tusen liggande på kontot (vilket skuldsatta oftast inte har). Det är möjligt att fler försäkringsbolag erbjuder detta numera, men för några år sedan var det bara Agria.
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #14 skrivet: Mars 31, 2010, 00:29:19 »

Tack för era kommentarer. Har skrivit i en ansökan idag om försäkring på agria. Har hemförs. via ländförs. och dom samarbetar tydligen med agria. Någon livförs. tog jag dock inte vid tecknandetillfället. Får fundera på det.

Ska ringa dem imorrn och höra mig för närmare om villkor etc.

Det var en kille idag och kollade på bilen f.ö. Han ville ge 5000kr för den.
Är du frisk sa tjejjen till han. Så det blev ingen försäljning idag.

Jycken är kvar på sjukhuset men mår mkt bättre. Han får stanna ytterliggare en natt till kostnaden av ytterliggare 150kr. Och om han skulle behöva dropp inatt så skulle vi få det gratis.
Han äter och är på bättringsvägen i vart fall.

Dilemmat är att vi bara har 2000 pix kontant hemma. Surt att sälja bilen för bara 5000kr.
Vi har iaf ställt av den nu och väntar återbet. för skatt och förs. vilket är c:a 3000kr då den är nyskattad och nyförs. Men det tar ju c:a 2 veckor innan de pengarna ramlar in.

Vi har till 21.00 till imorrn på oss. Har en lösning som vi tänker sätta i verket innan middagstid imorrn.
Vill ju inte gjärna sälja av bilen. Men löser sig imorrn, det gör det i vilket fall.

Det kommer ta ett par tre månader att komma igen ekonomiskt men det är det värt.
Loggat

Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: