hebbe
Full Member

Antal inlägg: 133
Yrkespessimist
|
 |
« Svara #345 skrivet: December 31, 2011, 13:49:59 » |
|
Hej govänner. Vid en sväng till Jämtland såg jag att KFM söker nya medarbetare via ett bemanningasföretag. Fem nya spaningssoldater? Till. Skuldsaneringsteam i Östersund.
Några råd inför 2012. ( visa administrativ omognad).
1) ställ in dina betalningar. Nu, genast, på momangen. Inhibera MM. Tänk inte bara på dej själv. Vi är alla vinnare om vi jobbar tillsammans! 2) ansök om skuldsanering. Ha administrativa muskler och överklaga. Här kan vi hjälpas åt! Finns många goa krafter! 3) använd alltid de senaste kraven från borgenärerna. Räntorna rusar i höjden. ( vi har lagen på vår sida säger borgenären). 4) borgenärerna förstår att skulderna bara ökar med räntelagen. Pga resultat- och balansräkning . Deras underbara skattesystem! 5) politikerna måste förstå att borgenärerna undandrar skatt till det allmänna. (genom ett skattestystem som bara gynnar de riktigt rika). Vilka är de? 6) 2012 är skottår. Därför: den 29/2, egelt när, besöker Du ett akutintag nära dej och släpper en rejäl brakskit! Det här är bara börja på mina matsmältningsproblem säger du till tjänstgörande personal och ger den närmaste en gokram. (vid det här laget vet de om att vi kommer den 29/2) kanske vill dom bjuda på ng gott de 29de. vem vet? Vi får inte sluta hoppas på en bättre värld! Ställer du upp så finns det numerär kontroll. Viktigt att just du deltager! 7) därför : vilka vill följa med mej och göra en "pudas" den 14/2? nu måste vi få en förändring tillstånd! basta!
Att lagstiftningen ser ut på det här sättet vittnar om detta faktum : "våra" politiker vet inte hur det Svenska samhället ser ut idag. Ett samhälle som de själva och deras föregångare har varit med om att skapa! Fan det är tragikomiskt! Den som skrattar med värme i hjärtat är ofta förloraren . . . Så politiker: gör ng nu för dessa 2 miljoner människor som har drabbats av nuvarande lagstiftning. Om inte: var dåberädd att ta det fulla ansvaret.
Jens-Örjan Herbertsson Idag ng s i Sverige var i landet ska du som myndighet . . .
Önskar alla en bättre framtid oavsett dagar, månader eller år.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
assfucked
Newbie
Antal inlägg: 2
|
 |
« Svara #346 skrivet: Juni 16, 2012, 18:35:07 » |
|
Eftersom ingen svarade svarar jag själv. Nej normalt sett inte. Endast den som har fullmakten kan bryta den. Om man däremot kan uppvisa uppenbara felaktigheter kan fullmakten omprövas.
Rätta mig om jag har fel.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Xeena
Newbie
Antal inlägg: 15
|
 |
« Svara #347 skrivet: Juli 27, 2012, 15:53:55 » |
|
Har en fråga beträffande förbehåll då jag har löneutmätning... Det är så här att jag har en fast tjänst sedan i maj som innebär att jag måste ha tillgång till egen bil då jag måste köra i tjänsten. Bilen håller på att gå sönder och kommer inte att gå igenom besiktningen. Bad om anstånd för att kunna laga bilen men fick ett negativt svar att det inte var godkänt. Detta innebär att jag i september tvingas säga upp mig för att från och med 1 november är det körförbud på min skrothög då jag dels inte har godkända vinterdäck, tror att sommardäcken håller fram tills dess men inte längre. Sedan är det lite andra saker på bilen t.ex. en drivaxel som låter.
Det i sin tur innebär att jag inte kommer att få någon a-kassa på 45 arbetsdagar som i sin tur gör att jag inte kommer att kunna betala någon hyra. Hur i hela friden kan kronofogden säga nej till en begäran om uppskov när det i slutänden innebär att jag kommer att bli bostadslös, hade jag varit ensam hade det inte varit några problem men jag har två tonårsbarn också. Socialbidrag finns antagligen inte heller med i bilden om man säger upp sig själv.
Det skulle innebära att Kronofogden inte skulle kunna dra några pengar för mig mellan augusti och december om det godkändes.
Just nu drar de 4700kronor per månad för mig och från och med 1 november kommer de inte att kunna dra någonting eftersom jag har förskottslön. Jag kommer alltså att få min sista lön 25/10 blir arbetslös 1 november och kan inte börja stämpla förrän efter drygt två månader så tidigast i början på februari kommer jag att få a-kassa för 4 veckor.
Min chef har ringt och pratat med dem men de tyckte att företaget kunde skaffa tjänstebil, det finns inte på vårt företag och inte sjutton har jag råd med en förmånsbil som är det alternativ som finns. Lever man på existens har man inte råd att betala flera tusen för en bil.
Kan man inte använda sunt förnuft någon gång istället för att följa regelverket till punkt och pricka?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #348 skrivet: Augusti 15, 2012, 07:46:21 » |
|
Xeena:Sunt och förnuft finns inte hos KFM. Du får fejka en tandfixning, det kan dom inte neka dig.  Det finns ingen möjlighet för företaget att "sponsra" dig med reperationen då? Jobba över svart eller ta en arbetsdag svart fast på lönespecen har du vart ledig. I ett sånt här läge är fan allt tillåtet. JA! Jag uppmanar till fusk och svartjobb i detta fallet. Nån jävla måtta får det vara. 
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
orjan
Newbie
Antal inlägg: 8
|
 |
« Svara #349 skrivet: Augusti 22, 2012, 14:31:54 » |
|
Hej alla! Håller med 500%ränta i allt du säger. Har skulder och betalar 6000kr i månaden till kronofogden men skulderna minskar inte för det...Bara ökar...mitt förslag är ...har skulden kommit till kronofogden skulle det inte dras nån ränta,,skulle vara lag på det tycker jag. Och en sak till, tjuvar och mördare blir bättre behandlade än vi skuldsatta tycker jag...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
MrSanoj
|
 |
« Svara #350 skrivet: Augusti 22, 2012, 16:10:58 » |
|
Hej alla! Håller med 500%ränta i allt du säger. Har skulder och betalar 6000kr i månaden till kronofogden men skulderna minskar inte för det...Bara ökar...mitt förslag är ...har skulden kommit till kronofogden skulle det inte dras nån ränta,,skulle vara lag på det tycker jag. Och en sak till, tjuvar och mördare blir bättre behandlade än vi skuldsatta tycker jag...
Du är typexemplet på att vara evighetsgäldenär.... SKANDAL......................................................... Håller med om räntan!!!!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
orjan
Newbie
|
 |
« Svara #351 skrivet: Augusti 22, 2012, 16:24:47 » |
|
tack...att det är någon som håller med....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
orjan
Newbie
|
 |
« Svara #352 skrivet: Augusti 24, 2012, 20:48:25 » |
|
nån som kan förklara hur skuldsanering fungerar? det står man ska leva på existens men det gör man väl redan när man är hos kronfogden eller? sen har jag läst på kronfogdens hemsida att om man har skuldsanering då tar dom allt som har nått värde...är det sant eller....är det bättre dom drar 6000kr i månaden tills man dör eller skuldsanering,,,,,...nån som vet..?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
MrSanoj
|
 |
« Svara #353 skrivet: Augusti 25, 2012, 01:01:05 » |
|
Hej orjan...
Du är åter igen typexemplet på att det skulle löna sig att att kika in på forumets nya avdelning "Gråzonen"
Krono tar tar alltid allt som är av värde om du har skulder, men vi pratar värdefulla saker.. inte dina vardagliga saker som är ett måste för att ha ett fungerande hem¨.. Men har du exklusiva saker så tar dom det!!!
Mitt tips är att du fabricerar "Tillverkar en skuld, som du säkerligen har till någon nära å kära" en skuld som är gammal, typ 4-5år.. sen följer du rådet i "Gråzonen" och söker skuldsanering....
Kom ihåg att du bara har följt lagen, fast i en gråzon.. Ditt liv kommer bli oerhört mycket lättare.... Lycka till.......
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
orjan
Newbie
|
 |
« Svara #354 skrivet: Augusti 25, 2012, 08:51:53 » |
|
ok,,men det är sant att dom kan ta allt av värde,,,när man får skuldsanering?...man måste väl inte ligga i tält..om man får behålla det?alltså tältet.....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
intrumcleaner
|
 |
« Svara #355 skrivet: Augusti 25, 2012, 10:57:48 » |
|
Hej orjan...
Du är åter igen typexemplet på att det skulle löna sig att att kika in på forumets nya avdelning "Gråzonen"
Krono tar tar alltid allt som är av värde om du har skulder, men vi pratar värdefulla saker.. inte dina vardagliga saker som är ett måste för att ha ett fungerande hem¨.. Men har du exklusiva saker så tar dom det!!!
Mitt tips är att du fabricerar "Tillverkar en skuld, som du säkerligen har till någon nära å kära" en skuld som är gammal, typ 4-5år.. sen följer du rådet i "Gråzonen" och söker skuldsanering....
Kom ihåg att du bara har följt lagen, fast i en gråzon.. Ditt liv kommer bli oerhört mycket lättare.... Lycka till.......
En liten notering! man har INTE följt lagen eftersom att producera falska fordringar går under bedrägeri. Där både böter och fängelse finns på straffskalan. Men som sagt detta riskerar endast de personer som blir avslöjade. Dock tänk över era val både en och två gånger innan ni gör dom!.
|
|
|
Loggat
|
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
|
|
|
MrSanoj
|
 |
« Svara #356 skrivet: Augusti 25, 2012, 12:07:22 » |
|
ok,,men det är sant att dom kan ta allt av värde,,,när man får skuldsanering?...man måste väl inte ligga i tält..om man får behålla det?alltså tältet.....
Är allt du äger bara exklusiva saker förutom tältet.. Ja då får du behålla tältet..... Men jag tviiiivlar på att du är så rik.. Sen måste du absolut följa lagen, men eftersom du som jag är en svensson som inte lärt sig alla spelregler ännu så har du säkert gamla skulder du tappat bort i glömskan... TÄNK EFTER BARA.....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
orjan
Newbie
|
 |
« Svara #357 skrivet: Augusti 25, 2012, 12:39:44 » |
|
Ja men är det sant att man blir av med allt om man får skuldsanering? Det är ju inte klokt isåfall...........
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
MrSanoj
|
 |
« Svara #358 skrivet: Augusti 25, 2012, 13:04:32 » |
|
Menar du alla skulder eller menar du alla saker?
Klart som korvspat att dom inte kastar ut dig i ett tält, men om du äger en fastighet/Lägenhet med ett övervärde då kommer dom att sälja den, inget konstigt med det.. Kronofogden gör en granskning av vad du har för saker som ev, kan betala dina skulder.. Dom granskar dig hårdare än att kontrollera om skulden är befogad eller ej....
Men om du redan har införsel av lön så är du redan kontrollerad, du kan nog vara lugn... Sök skuldsanering!!!!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
orjan
Newbie
|
 |
« Svara #359 skrivet: Augusti 25, 2012, 13:23:39 » |
|
ja,,dom drar ju redan från min lön,,, kan dom dra mer från min lön om jag för skuldsanering?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|