Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 27   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här kan Ni ställa frågor till en kronoinspektör  (läst 305107 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #195 skrivet: Juni 16, 2010, 15:29:43 »

JA...verkligen synd i så fall. Hon behövs här.

Har nog aldrig saknat en "fogde" tidigare Roll Eyes
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #196 skrivet: Juni 16, 2010, 19:04:04 »

du har så rätt nocash, nya tidens slavar, men slavar kan göra revolution om dom vill,  ,

Vänstern och folkpartiet är med oss, en liten tröst
det är precis det, på pricken, jag har här på F.R försökt att starta upp.
Någon annan lösning finns inte oavsett parti.
Jag tror inte vi heller har någon nytta av att bensinen med Röd-gröna-gänget att soppan blir dyrare heller.
Då stiger elen och alla transporter med varor, såsom mat, allt hamnar på prislappen på folket, som alltid.
Alla Politiker talar bara om "makt" när vi får makten, när vi kommer till makten.

Sedan kommer en massa tomma löften oavsett parti. Det är under min värdighet att rösta då inga politiker står för sina handslag. Ska vi göra något åt vår situation så måste vi göra det med helt egen kraft, och nu har etablissemanget kastat så många in i skuldgettot att vi blivit en maktfaktor, om vi bara kunde sluta oss samman o sluta käbbla, organisera oss så skulle det hända saker.
Att ge sig på kapitalet (Sveriges nervbanor) kräver åtskilligt om man ska få till stånd en ändring.
Tänk på hur Staten gång på gång räddar Bankerna från undergång.
Vi är ju dessutom elektroniska slavar, lönsamma såsom avdrag eller påslag.

Bra  talat 500, det där med bankerna har jag aldrig tänkt på att staten går in och hjälper dom,
men inte oss, så orättvist  Angry
Loggat

Anno92
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #197 skrivet: Juni 16, 2010, 22:26:26 »

Grejjen är att 500 mannen kom in som en stormvind försökte ta över parti ide och forum
man ska kanske inte försöka börja spela i toppen när man inte har kvalifiserat sig för korpen
sen om man vill vinna förtroende och vill representera oss andra så skall man nog vinnlägga sig om sitt språkbruk
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #198 skrivet: Juni 16, 2010, 22:45:04 »

Håller med emigrant till fullo.Det stora problemet kanske var att stormen körde full gas non stop.
Behöver inte skriva mer för emigrant skriver som en dröm dvs full koncentration och koll på läget
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #199 skrivet: Juni 17, 2010, 00:34:00 »

Dito om Kenny555:s inlägg.

P.s Usch vad jag är lat ibland  Grin Grin Grin
Loggat
Lektor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

« Svara #200 skrivet: Juni 22, 2010, 10:04:16 »

kanske dax Admin att skaffa en egen avdelning  där det är myndighetspersoner som svarar på frågor... lite lättare o hitta,  vi har ju gadreel. men om dom vart samlade under en o samma.

vi har ju lektor oxå  men han har det vart tyst ifrån länge :-)  

Alltid bara ett musklick bort.
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #201 skrivet: Juni 22, 2010, 11:10:12 »

välkommen tillbaka  Grin
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Annsie
Full Member

Antal inlägg: 233

« Svara #202 skrivet: Juni 22, 2010, 12:30:05 »

Är Lektor också än av KF folket ?
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #203 skrivet: Juni 22, 2010, 15:10:04 »

Är Lektor också än av KF folket ?

Lektor jobbar på ett inkassobolag om jag inte minns fel.  Smiley
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
millymo
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #204 skrivet: September 21, 2010, 22:07:39 »

Hej,min kompis ex man har skuldsanering och får avdrag på 1700kr varje månad för umgängesresor för att hämta/lämna sin son vilket han har rätt att göra enligt domslut,han gör även avdrag på 100 kr/månaden från mammans underhåll genom försäkringskassan,men sanningen är att han hämtar sin son max 4 gr per år vilket mamman upplyste kronofogden och FK om, men han har ändå rätt att dra av det för att han har ett 3 år gammalt domslut på att han har rätt att ha sonen så.Han är skyldig över 1 miljon kr men gjort så många falska avdrag så slutsumman för honom kommer landa på strax över 100 000 trots bra lön och sambo med ännu högre lön,det är underligt att det inte kontrolleras mer när man har skuldsanering.Finns det inget mamman kan göra?
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #205 skrivet: September 23, 2010, 02:01:31 »

Hej,min kompis ex man har skuldsanering och får avdrag på 1700kr varje månad för umgängesresor för att hämta/lämna sin son vilket han har rätt att göra enligt domslut,han gör även avdrag på 100 kr/månaden från mammans underhåll genom försäkringskassan,men sanningen är att han hämtar sin son max 4 gr per år vilket mamman upplyste kronofogden och FK om, men han har ändå rätt att dra av det för att han har ett 3 år gammalt domslut på att han har rätt att ha sonen så.Han är skyldig över 1 miljon kr men gjort så många falska avdrag så slutsumman för honom kommer landa på strax över 100 000 trots bra lön och sambo med ännu högre lön,det är underligt att det inte kontrolleras mer när man har skuldsanering.Finns det inget mamman kan göra?

Vad vinner mamman på det här? Låter lite som man är ute efter hämnd i mina öron. Troligen så kan hon inte göra ett skit då skuldsaneringteamet redan har räknat ut en betalningsplan. Han kan få en nettoförbättring under sina fem år på 4000 - 5000kr netto utan att beslutet omprövas.

Loggat
petterniklas
Hero Member

Antal inlägg: 810

« Svara #206 skrivet: September 23, 2010, 07:28:27 »

Jo mamman kan gå vidare med sitt liv och sluta vara så djävla bitter. Tänk på barnen så blir det aldrig fel. Tyvärr är många som henne, både män och kvinnor. I slutändan blir det barnen det går ut över.
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #207 skrivet: Oktober 14, 2010, 19:18:20 »

God kväll
Har varit borta ett tag pga olika omständigheter men nu är jag tillbaka igen.
Hur har Ni haft det? Jag hoppas att allt är bra med Er alla.

Med vänliga hälsningar
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #208 skrivet: Oktober 14, 2010, 23:29:51 »

God kväll
Har varit borta ett tag pga olika omständigheter men nu är jag tillbaka igen.
Hur har Ni haft det? Jag hoppas att allt är bra med Er alla.

Med vänliga hälsningar

Välkommen tillbaka  Grin  Du har vart saknad skulle jag tro... i forumet är det nog jämna plågor... nya medlemmar med stort jävlaranamma som vill komma på fötter igen... några har fått inledande så det är alltid trevlig läsning.  Så vi kämpar på så gott vi orkar.... Och en delgivare från KFM har reggat sig med. ( peevish ) inte så aktiv som man kanske skulle önska... men endå...  Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #209 skrivet: Oktober 15, 2010, 00:44:16 »

För min den skulle jag faktiskt inte ha något emot fler från olle här. Det skulle kunna faktiskt rensa en hel del dåligt luft som kan uppstå när det gäller myndigheter.

Just nu finns det iaf officiellt en kronoinspektör, en delgivare och en från skusan här. Skulle absolut inte ha något emot en av juristerna från olle. Eller en komisarie från farbror blå.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 27   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: