Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 27   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här kan Ni ställa frågor till en kronoinspektör  (läst 305110 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #180 skrivet: Juni 13, 2010, 16:51:32 »

Mycket bra skrivet.... *ställer mig bakom 500% till 100% på detta*
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #181 skrivet: Juni 13, 2010, 17:09:40 »

Jag undrar hur många på kfm som väljer att se mellan fingrarna mellan varven. Just för att systemet är så horribelt omänskligt? Vi väljer att se på saker och ting på vårt eget individuella sätt, detsamma gäller hur vi väljer att agera.
Loggat
Ullis
Newbie
*

Antal inlägg: 45

« Svara #182 skrivet: Juni 13, 2010, 20:59:41 »

Bra skrivet!
Vet du vad jag tror 500% att efter att ha levt ett tag med dessa omänskliga, kränkande och förnedrande omständigheterna har många många blivit så sjuka att de helt enkelt inte orkar engagera sig. Den grymma stress som har tagit över min kropp har gjort mig så sjuk att jag bara är en spillra av mitt gamla starka jag.

Ja, sjukt system är det men det är väl på botten de vill att vi ska vara som tysta zombies.
Och där sitter jag iaf...
Loggat
NoCash
Sr. Member

Antal inlägg: 349

« Svara #183 skrivet: Juni 13, 2010, 23:39:13 »

Jag undrar hur många på kfm som väljer att se mellan fingrarna mellan varven. Just för att systemet är så horribelt omänskligt? Vi väljer att se på saker och ting på vårt eget individuella sätt, detsamma gäller hur vi väljer att agera.

Verkligheten är att vi skuldsatta har blivit rena produkter som genererar pengar bara med vår existens. Vi håller en hel Inkassomarknad igång där de verkligen stora pengar tjänas. Vår existens förnekas dock av våra politiker, som vet innerst inne att vi skulle kunna sätta hela samhället på kant, om vår gemensamma situation skulle förändras radikalt. Vad skulle hända med Myndigheter, Inkassobranschen, Markanden, Börsen, Kronan och arbetslösheten? Om vi plötsligt försvann...

Vi tillhör skaran som får leva sitt liv utanför, ingen för vår talan eller vill skapa någon förändring. Att förstå det hur det är måste bara upplevas.

Att leva i det moderna välståndssamhället gäller bara för de välställda, inte för skuldsatta...
Vi skuldsatta har blivit de nya slavarna, som kan säljas och köpas hur många gånger som helst om vi lever.
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #184 skrivet: Juni 14, 2010, 20:03:42 »

var har varinder tatt vägen  Shocked inte sett h*n här på länge
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Paris
Full Member

Antal inlägg: 245

« Svara #185 skrivet: Juni 14, 2010, 23:04:10 »

inte  jag heller, sett varinder, 

bra inlägg 500% jag stödjer dig till 100%
men det bästa är om vi alla här på¨fr kan samordna oss
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #186 skrivet: Juni 14, 2010, 23:36:42 »

Klockrent 500%. Vi sloss mot en mur som bara samvetet kan rasera tror jag.
Så länge inkassobranchen drar in miljarder via löneutmätningar etc så får vi nog finna oss i att försöka, återigen få en bättre skuldsaneringslag.

Men då måste moderaterna bort från makten. Så är det bara.

Ebba grön skrev en låt som heter Staten & kapitalet. Nån borde skriva en låt om Moderaterna & Kapitalet  Wink
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #187 skrivet: Juni 15, 2010, 06:39:12 »

Klockrent 500%. Vi sloss mot en mur som bara samvetet kan rasera tror jag.
Så länge inkassobranchen drar in miljarder via löneutmätningar etc så får vi nog finna oss i att försöka, återigen få en bättre skuldsaneringslag.

Men då måste moderaterna bort från makten. Så är det bara.

Ebba grön skrev en låt som heter Staten & kapitalet. Nån borde skriva en låt om Moderaterna & Kapitalet  Wink

Det är bara köra på Johnny   Wink Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #188 skrivet: Juni 15, 2010, 14:47:52 »

Ännu   hellre" MAKTEN och KAPITALET"  , moderaterna kan knappast vara dom enda som struntar i våran situation ,

Loggat

Anno92
NoCash
Sr. Member

Antal inlägg: 349

« Svara #189 skrivet: Juni 15, 2010, 16:42:43 »

Ännu   hellre" MAKTEN och KAPITALET"  , moderaterna kan knappast vara dom enda som struntar i våran situation ,

Blå, grön eller röd, spelar ingen roll! Inget parti är intresserad. Vi skuldsatta behövs för att hålla marknaden flytande...

Tänk vad som skulle hända om vi 600 000 skuldsatta hos Kronofogden bara försvann?

Face it! Vi är den moderna tidens slavar, till försäljning... Cool
Loggat
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #190 skrivet: Juni 15, 2010, 20:23:15 »

du har så rätt nocash, nya tidens slavar, men slavar kan göra revolution om dom vill,  ,

Vänstern och folkpartiet är med oss, en liten tröst
Loggat

Anno92
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #191 skrivet: Juni 16, 2010, 10:01:39 »

du har så rätt nocash, nya tidens slavar, men slavar kan göra revolution om dom vill,  ,

Vänstern och folkpartiet är med oss, en liten tröst
det är precis det, på pricken, jag har här på F.R försökt att starta upp.
Någon annan lösning finns inte oavsett parti.
Jag tror inte vi heller har någon nytta av att bensinen med Röd-gröna-gänget att soppan blir dyrare heller.
Då stiger elen och alla transporter med varor, såsom mat, allt hamnar på prislappen på folket, som alltid.
Alla Politiker talar bara om "makt" när vi får makten, när vi kommer till makten.
Sedan kommer en massa tomma löften oavsett parti. Det är under min värdighet att rösta då inga politiker står för sina handslag. Ska vi göra något åt vår situation så måste vi göra det med helt egen kraft, och nu har etablissemanget kastat så många in i skuldgettot att vi blivit en maktfaktor, om vi bara kunde sluta oss samman o sluta käbbla, organisera oss så skulle det hända saker.
Att ge sig på kapitalet (Sveriges nervbanor) kräver åtskilligt om man ska få till stånd en ändring.
Tänk på hur Staten gång på gång räddar Bankerna från undergång.
Vi är ju dessutom elektroniska slavar, lönsamma såsom avdrag eller påslag.
Loggat
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #192 skrivet: Juni 16, 2010, 10:40:22 »

Ska jag rösta så blir det här, se mitt inlägg till PiratPartiet.
http://vbulletin.piratpartiet.se/showthread.php?p=215332#post215332
De som startade Piratebay är tack vare enorma viten svårt skuldsatta
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #193 skrivet: Juni 16, 2010, 15:22:43 »

Hmmmmm.....funderar kring om de senaste inläggen hör hemma i denna tråd...blir ju ganska rörigt och hänga med inte minst för de nya som kommer till forumet.

Tråden ska väl handla om frågor till en kronoinspektör. Även om hon nu verkar som bortblåst

Inläggen är bra , men har kanske hamnat lite fel

Eller vad säger du Admin...
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #194 skrivet: Juni 16, 2010, 15:24:51 »

Hmmmmm.....funderar kring om de senaste inläggen hör hemma i denna tråd...blir ju ganska rörigt och hänga med inte minst för de nya som kommer till forumet.

Tråden ska väl handla om frågor till en kronoinspektör. Även om hon nu verkar som bortblåst

Inläggen är bra , men har kanske hamnat lite fel

Eller vad säger du Admin...

håller med, den barkade lite åt fel håll nu.. ja hon verkar vinden ha tagit.. synd isf  Undecided
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 27   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: