Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följ min resa på Tradera!  (läst 178868 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #120 skrivet: April 10, 2010, 10:11:42 »

Kanon Robert nya tag bara din tusing ökar troligen markant framöver.
Är någon annan intresserad av kläder av alla olika dess like så har jag
även en seriös säljare från China så skicka bara ett mejl så får ni isåfall Vivianns hemsideadress
där dom har bra mycket saker att erbjuda+Paypal accepteras
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #121 skrivet: April 10, 2010, 16:46:09 »

Nu är sista paret, där auktionen går ut imorgon uppe i 330 Smiley Så insatsen är hemma Cool

Sjukt sugen på att slänga upp en ny auktion direkt. Jag vill ha ut den dels för att casha in, dels för att se hur buden blir oavsett när i månaden man har auktionen. Om jag kör imorgon så hinner jag pricka den tredje och sista till lönetid.

Det som får mig att tveka är ifall någon som köpt ser att jag kör samma auktion och tror att det är en blåsning på gång innan de hinner betala, tänker jag fel där? Kanske bättre att köra en "dubbelauktion" som jag lägger ut i veckan, göra den lite längre så att alla mina 8 par landar vid löning? Eller är det dumt att det finns två av varje par vid samma tillfälle? Det blir ju inte riktigt lika unikt då?!

Fattar inte riktig skillnaden mellan lång och kort auktion. Vad är att föredra?
Loggat

alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #122 skrivet: April 10, 2010, 17:18:40 »

Fattar inte riktig skillnaden mellan lång och kort auktion. Vad är att föredra?

Jag tycker att jag alltid får betydligt mer för objekt som jag har ute under längre tid. Fler intressenter som hinner hitta auktionen skapar vassare budgivning, gissar jag.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #123 skrivet: April 10, 2010, 17:21:41 »

Ingen fara Robert folk resonerar inte som du i detta fallet.Jag hade lagt ut 4 andra eller nya auktioner
med samma utrop på 1:- eller under 10 iallafall det lockar fler budare på det sättet.
Många på Tradera har ju 8 samma auktioner ute med,folk resonerar inte så utan dom skiter mer eller mindre i det
bara dom vinner just dina glasögon ungefär.Kort eller lång auktion helt ärligt så brukar 5-6 dagar vara lagom tid.
12 dagar det är mest segt buden trillar inte upp så mycket mer.Hittar du köpare då avvaktar dom även att du har auktionen
ute på 3 eller 5 dagar.Lång auktionstid då är det stor risk att folk mest avvaktar tills det är 1-2 dagar kvar dvs din auktion ligger
ute 10 dagar utan att få något bud.Och så vill vi ju inte ha det,här gäller snabbab cash investera snabbt&Enkelt:)
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #124 skrivet: April 11, 2010, 18:43:16 »

Suck! Blev precis uppringd av en som ville pruta, hon tyckte inte solglasögonen såg så fina ut på bilderna Roll Eyes

Ska nog inte ropa hej ännu, saken är klar när pengarna sitter på kontot.

Någon som vet hur man ska hantera folk som ångrar sig eller vill pruta? Jag sa blankt nej. Men om hon inte betalar, då kan jag väl inte göra speciellt mycket?
Loggat

fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #125 skrivet: April 11, 2010, 19:12:37 »

Nu fattar jag inte!  Huh?
Är det något av dom paren som redan har gått ut? Du skickade väl inte iväg dom innan du fick pengarna?!
Vi sa ju till dig!   Wink

Jag tycker såhär, har man inte gjort något uppenbart fel, skrivit fel i objektsbeskrivningen eller fotat något helt annat  Shocked eller att något är sönder, eller inte funkar, då gäller att lagt bud ligger!
Man kan inte ta hänsyn till att folk ångrar sig av olika anledningar. Det är ju också upp till var och en att höra av sig innan man lägger bud om det är något som är oklart!
Jag garderar mig med att skriva allt sånt i objektsbeskrivningen.

Nä, får man inte betalt är det inte mycket att göra, men som tur är är det inte ofta det händer.
Men då har man ju varan kvar, och man får tillbaka avgiften man betalat för auktionen av Tradera, bara att höra av sig och tala om att affären inte blev slutförd.
Sen skriver man något dräpande på det negativa omdömet!  Cool
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #126 skrivet: April 11, 2010, 19:15:00 »

Robert!!!!! PENGARNA FÖRST - SEDAN VARORNA.
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #127 skrivet: April 11, 2010, 19:22:31 »

Jag har inte skickat varorna Cool Men lite trist att någon ringer för att pruta, känns inte som jag kan räkna med de pengarna.
Loggat

Noomi
Hero Member

« Svara #128 skrivet: April 11, 2010, 19:23:27 »

Förläng auktionen då. Lägg in dem igen.
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #129 skrivet: April 11, 2010, 19:24:22 »

Ingen prutmån Robert.
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #130 skrivet: April 11, 2010, 19:38:19 »

Men jag fattar fortfarande inte!  Huh?
Det är alltså någon som har vunnit och nu i efterhand vill pruta!? Har jag aldrig varit med om!
Men hon har ju inte sett dom irl ännu, hur kan hon då veta att dom inte är fina!?
Nä, lagt bud ligger, har hon ändrat sig får hon räkna med negativt omdöme!

Förläng auktionen då. Lägg in dem igen.

Tyvärr tror jag inte det är någon ide, du har ju redan blivit debiterad auktionsavgiften, och där missar man ju en del i såfall.
Sen måste man ju ge henne en chans att betala innan man lägger ut den igen, hon har ju ändå vinnande bud.
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #131 skrivet: April 11, 2010, 22:43:34 »

Robert mannen du ska ju IIIIIIIIIIIIIIIIINTE skicka saker innan det finns inbetalt på ditt konto.
Att kunden ångrar sig är inte dina problem bilder finns och som privatperson så gäller inte öppet köp.
Jag hade inte betalat tillbaka en del som kompensation för kunden ville ha de billigare.
Vad är då vitsen till att ha Auktion,jösses vad är det för en skojjare med över 8000 sålda objekt
så har vi faktiskt aldrig råkat ut för sånt skit.
Alternativa lösning är att du skriver tex ok jag kan gå med på en förlikning detta kostar mig utlägg
till Tradera+att jag ska lägga upp auktionen med.Men vi kan lösa det genom att du inbetalar tex 50:-till mitt
konto så är det ok under förutsättning att du har kvar glosorna.Om inte så be henne skicka tillbaka dom då.
Du har ju inte gjort fel utan köparen.Enligt traderas regler så är bud binande samma som inkasso:)
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #132 skrivet: April 11, 2010, 23:16:28 »

Nu gick det nog lite fort när du läste Kenny555!  Smiley
Han har inte skickat dom!
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #133 skrivet: April 11, 2010, 23:23:58 »

Jag har ALLTID bråttom speciellt med 58.000 liter flytande vara nerför Jönköping:)Smiley
Nu ska jag meddela iallafall att paket 2 befinner sig i Sverige av 3 möjliga.Det innebär att man kanske kan
lita på Kineser med trots allt.Man vet ju tyvärr inte vad man betalar för det kan ju vara bluff.
Så av våra investerade 4.500 har vi fått saker för 3000:- det anser jag är bra hoppas paket nummer 3 kommer
med för då blir det riktigt + på kontot Grin
Loggat
JohanHva
Sr. Member

Antal inlägg: 258

« Svara #134 skrivet: April 11, 2010, 23:47:45 »

Vi skickar allt i förskott men vi säljer som företag och riskerar därför inte så mycket
vi har ju rätt att ta ut både påminnelseavgift samt inkassoavgift
Det brukar räcka med hotet om att dom ska behöva betala 50kr extra
Fast vi är ganska generösa med dom som vill vänta in barnbidrag/Pension lön mm

Men man får inte vara rädd för att få eller ge negativt omdöme
Fick över 50 neg av en köpare en gång när denne inte kunde bestämma hur mycket frakten skulle få kosta och med vilka vi fick skicka.
Vi har våra vilkor i våra auktioner det är bara att läsa.
Vi har under 0.2% neg om man ser på totalantalet sålda auktioner (över 60.000)
Men eftersom vi har mycket återkommande köpare har vi nästan 0.6% nagativa kunder
varje kund räknas ju bara en gång oavsett hur många gånger dom handlat.
Loggat
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: