Robert36
|
 |
« Svara #90 skrivet: April 04, 2010, 10:33:42 » |
|
Första glasögonauktionen uppe och rullar http://www.tradera.com/Ed-Hardy-solglasogon-auktion_302372_110356188Fler kommer under dagen. Valde utropspris 200, ingen egentlig tanke bakom det. Bilderna blev väl sådär, men jag finslipar på det. Bara att få dem från kameran in i burken var en sensation och jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick till  Riktigt kul och spännande det här.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #91 skrivet: April 04, 2010, 11:16:12 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #92 skrivet: April 04, 2010, 11:35:06 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #93 skrivet: April 04, 2010, 11:48:33 » |
|
Par nr 4 ute. http://www.tradera.com/Ray-Ban-solglasogon-auktion_302372_110360014Bilderna kan jag jobba mer med, men jag blev ivrig och ville ha upp auktionerna, dessutom så ville jag inte störa flytet som innebar att bilderna började hoppa från kameran till datorn  Korta auktioner, 5 dagar förutom den sista som råkade bli 6. Utropspris 200 kr. Vet inte varför jag valde det, men som sagt, detta är en första test. Kanske det hade varit bättre att lägga sig på en annat utropspris. Det ger sig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #94 skrivet: April 04, 2010, 12:21:59 » |
|
Inget fel på bilderna. Kanske en mer exklusiv bakgrund varit bättre. Men det är bara mina egna små tankar. Följer med stort intresse
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #95 skrivet: April 04, 2010, 12:25:25 » |
|
Inget fel på bilderna. Kanske en mer exklusiv bakgrund varit bättre. Men det är bara mina egna små tankar. Följer med stort intresse
Jag håller med dig om bakgrund, just nu är det bara ett A4-papper, men jag funderar på hur jag ska lösa det. Jag vill ha en bakgrund som är snygg och neutral.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
fattigriddare
|
 |
« Svara #96 skrivet: April 04, 2010, 12:31:39 » |
|
Jag tycker bilderna är ok, för bilderna är viktiga! Det ska inte vara för plottrig bakrund. Däremot tycker jag att du har lagt för högt utropspris... men det är en smaksak, man kan ju ha lite tur också! 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #97 skrivet: April 04, 2010, 14:04:38 » |
|
Jag du robert det blir nog bra ska du se.Som föregående skrivare så har du kanske satt för högt utgångspris.Av erfarenhet så lägger man utpris på 1:- exempelvist då kommer fler att buda. Dvs fler har koll på läget hur det går för just deras bud har någon budat över då så kommer nytt bud. Men det ska inte vara någon fara på taket för buden lär säkert hamna på 3-400:- vid slut tror jag ändå. Men du verkade vilja ha in kulorna snabb&Enkelt för att kunna handla mer av Alice väl!! För övrigt kan jag berätta att den Alice du hittat ser väldigt trevlig ut  Tur att man är förbi den låga ålderna hon verkar ligga inne med:)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #98 skrivet: April 04, 2010, 15:47:24 » |
|
Jag köper era argument, jag var själv tveksam till utropspriset. Så jag ändrade till 1 kr, en auktion är en auktion, känns lite roligare med en låg start och kanske fler som vågar börja buda. För övrigt kan jag berätta att den Alice du hittat ser väldigt trevlig ut  Tur att man är förbi den låga ålderna hon verkar ligga inne med:) Ser min Alice trevlig ut?!?! Var har du hittat henne? Jag lär nog också vara för gammal. men skit samma, hon levererade ok varor i utsatt tid. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #99 skrivet: April 04, 2010, 15:53:08 » |
|
Oj men Robert du gjorde nog en tabbe nu i och med att du sänkte priset. Frågan är bara vad du blir rövad på. 1!!!Avslutade du dessa auktioner och startade om dessa igen///Då får du betala för osåld avgift på Tradera 2!!!Ändrade du dessa auktioner så är det lika jävligt du får betala % på 200:- jag vet ej vad det blir men jag tror du redan nu ska kunna smyga in på Fakturor&Avgifter sedan klickar du på Visa avgifter. Hoppas det inte blev för mycket men dom är lite luriga Tradera med men det vet du troligen om med. Men var lugn buden hoppar shore upp
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #100 skrivet: April 04, 2010, 16:03:03 » |
|
Oj men Robert du gjorde nog en tabbe nu i och med att du sänkte priset. Frågan är bara vad du blir rövad på. 1!!!Avslutade du dessa auktioner och startade om dessa igen///Då får du betala för osåld avgift på Tradera 2!!!Ändrade du dessa auktioner så är det lika jävligt du får betala % på 200:- jag vet ej vad det blir men jag tror du redan nu ska kunna smyga in på Fakturor&Avgifter sedan klickar du på Visa avgifter. Hoppas det inte blev för mycket men dom är lite luriga Tradera med men det vet du troligen om med. Men var lugn buden hoppar shore upp
Som sagt, jag har en hel del att lära  Jag avslutade inte utan ändrade, men det har inte poppat upp några avgifter. Däremot såg jag att det fanns avgifter på Pokemonspelen som de inte fakturerat, totalt 33 kr.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #101 skrivet: April 04, 2010, 20:26:43 » |
|
Från det ena till det andra, vad tror ni om modellerna? Otroligt svårt att helt bilda sig en klar uppfattning när man ser dem på Kinasäljarens hemsida. Jag tror att de svarta Ray ban, nr 4 och Ed Hardy, nr 1 kan funka, Diorbrillorna och spegelglasade Ray-banen har jag ingen som helst känsla för. Vad tror ni?
Lite grann så fick jag uppfattning av säljarens hemsida att de med spegelglas skulle vara mer klassiska Aviator, men det stämde inte riktigt.
Diorbrillorna, någon tjej som tycker något om dem?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #102 skrivet: April 05, 2010, 17:54:10 » |
|
Yes, det gick vägen  278 kr + fraktvinsten på 24 kr = 302 - 232 = 70 kronor i vinst. Summering Här kan du som sålt något på Tradera se en summering av dina objekt. Antal Utrop Pris Antal bud Sålda: 4 st 4 kr 278 kr 56 Inte riktigt. Det tillkom en avgift från Tradera på 33 kronor, samt att en budgivare köpt tre av spelen, så där förlorade jag även viss fraktvinst. Men skit samma, jag kom i mål med en "förlust" på 5 kronor. Mitt felköp på 232 kr hämtades hem så när som på en femkrona, det tycker jag är helt ok, hade väl egentligen inte räknat med något. Skickade spelen idag, kanske dumt eftersom jag inte sett några pengar på kontot, men what the heck, det skulle ju vara kul det här, och det måste ju vara kul att få prylarna snabbt, grabbarna måste ju få spela  Solbrillorna kommer jag inte skicka innan jag ser betalningen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #103 skrivet: April 05, 2010, 18:47:29 » |
|
Ja du Robert hon ser otroligt nice ut vill jag lova  .Nästa gång ska du inte vara så genereös utan förskottsbetalning det kör ju alla med på Tradera.Dvs när pengarna finns insatta så skickas era varor direkt funkar alla dagar. Dina glasögon kommer att trilla upp en bra bit jag gissar på kanske 2-300:- styck.Det spelar ingen roll hur dom mer eller mindre ser ut bara det står Ed hardy Dior Ray ban så köper folk det ju.Kolla bara på de bud som finns på andra Ray ban eller gå in på avslutade auktioner och se vart slutpriset stannant på. Just nu jagar jag lite fler saker har redan köpt 2 olika saker på Alibubbsan:) Ska nog kasta iväg 1500:- till senare ikväll.Har satt in ca 3000:- på 22 saker som jag beräknar kommer att generera ca 5-6000:- totalt på Tradera men jag misstänker det går upp lite mer ändå.Kolla Ed Hardys T-Shirtar+Hoodies dom ger bra betalt:) 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #104 skrivet: April 05, 2010, 19:00:44 » |
|
Kolla Ed Hardys T-Shirtar+Hoodies dom ger bra betalt:)  Om mina solisar slår väl ut så blir det Ed Hardy t-shirts nästa gång. Affliction är ett annat märke jag märkt kommer, påminner lite om EH.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|