Robert36
|
 |
« Svara #75 skrivet: Mars 31, 2010, 17:59:35 » |
|
Solglasögonen är hemma nu, fick aviseringslappen igår, hämtade idag så utlovad leveranstid om 7 dagar infriades. Vid en första snabbkoll så verkar de ok. Känns bra, "originaltags", putsduk och fodral följde med. Diorfodralet var riktigt snyggt. Jag skulle nog inte bli helt besviken om jag själv hade ropat hem dem för 2-300 på Tradera. Modellerna gillar jag inte, men jag är gubbe. Nu återstår att fixa bilder, sedan åker de ut på auktion. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha en kort eller lång budtid. Egentligen vore väl det optimala ifall de gick iväg när det var bra väder?! Fast det kanske är skitsamma, det är bara här det regnar ständigt. Pokemonspelen har rört lite på sig, totalt är buden uppe i 124 kronor, auktionsslut imorgon. Break even var 232 kronor, så det kanske kan gå vägen?! 124+24 i fraktvinst = 148, bara 84 kronor kvar
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #76 skrivet: Mars 31, 2010, 18:50:59 » |
|
Tror som vi brukar göra 5 dagar det bör räcka för de glasses du köpt lär genrera i ca 300 minst per styck Sätt inte ut alla på 1 gång utan alternativt sätt ut 4 stycken med utgång dag 5+6+7+8. Men det är lite olika ju hur man känner för detta lycka till,Jag väntar mest på min Vivian 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #77 skrivet: Mars 31, 2010, 20:14:28 » |
|
Tror som vi brukar göra 5 dagar det bör räcka för de glasses du köpt lär genrera i ca 300 minst per styck Sätt inte ut alla på 1 gång utan alternativt sätt ut 4 stycken med utgång dag 5+6+7+8. Men det är lite olika ju hur man känner för detta lycka till,Jag väntar mest på min Vivian  Ditt råd känns vettigt, jag kör på det, ett par av varje modell vid olika tillfällen. Du som är van Traderare, märker du någon skillnad när i månaden auktionen är? Lönedags är ju bra i andra sammanhang.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #78 skrivet: Mars 31, 2010, 20:23:42 » |
|
Pokemonspelen rör på sig, nu är de totala buden uppe i 157 kr. Det plus fraktvinsten innebär 181 kr. 51 kr kvar, det här går nog vägen 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #79 skrivet: Mars 31, 2010, 21:31:42 » |
|
Robert som du skriver lägg ut dessa efter den 17-20/4---5dagars auktion.Informera i din beskrivning att det är helt ok att invänta Barnbidrag/Lön/Lån eller lottovinst som innebär minst 8 rätt + 4 tilläggsnummer  Alltid bäst att ha utgångna auktioner vid slutet på månaden pga folk får kulor då,Det är vår erfarenhet. När jag sätter ut Auktioner för sambon lägger jag ut ca 600 auktioner med alla utgående mellan 17-24 varje månad Det genererar bra pengar
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #80 skrivet: April 01, 2010, 11:37:48 » |
|
Hej glasögonmannen jag behöver ett tips/Råd av dig.Betalning med Western union. Gjorde du detta över internet eller via butik?Fråga next varför erbjöd sig inte Alice som du handlat av betalning via Paypal.Vad jag har hört så är det mycket lurigt att betala med western union Hoppas dina spel genererar i bättre bud innan dom går ut 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #81 skrivet: April 01, 2010, 12:07:42 » |
|
Hej glasögonmannen jag behöver ett tips/Råd av dig.Betalning med Western union. Gjorde du detta över internet eller via butik?Fråga next varför erbjöd sig inte Alice som du handlat av betalning via Paypal.Vad jag har hört så är det mycket lurigt att betala med western union Hoppas dina spel genererar i bättre bud innan dom går ut  Jag använde W.U för att jag har goda erfarenheter av dem. Jag minns inte ifall Alice erbjöd Paypal, men jag tycker sådant är så krångligt. Dessutom har jag ett W.U-ombud utanför dörren på jobbet, så det kändes enklare. Spelen är uppe i 175 kr nu, plus frakt 24 kr, så det är bara 33 kr så är jag mål. lite drygt en timma kvar på auktionen 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #82 skrivet: April 01, 2010, 13:35:56 » |
|
Yes, det gick vägen  278 kr + fraktvinsten på 24 kr = 302 - 232 = 70 kronor i vinst. Summering Här kan du som sålt något på Tradera se en summering av dina objekt. Antal Utrop Pris Antal bud Sålda: 4 st 4 kr 278 kr 56
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
jaden
|
 |
« Svara #83 skrivet: April 01, 2010, 14:23:23 » |
|
Mkt lurigt med Western?? Well...det är endast mottagaren som är lurig i såfall aldrig Western....för de som inte orkar gå till ett ombud så finns www.skickapengar.nu med samma avgifter och "flexibla" växlingskurs...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #84 skrivet: April 01, 2010, 14:29:35 » |
|
Visst kan det vara lurigt men det är det mesta i dagens samhälle.Jag funderade mest på Kapning av visakort etc. Kollade upp med WU jösses dom ska ha 190:- med i förtjänst på en transaktion på 180 USD. Ja ja Vi chansar igen med köp nummer 2.Babikinisarna är iväg fick jag höra.Nu satsar vi på andra brillosar med. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #85 skrivet: April 01, 2010, 19:49:08 » |
|
Robert som du skriver lägg ut dessa efter den 17-20/4---5dagars auktion.
Håller med om att det nog är bäst att göra som du föreslår, men jag behöver casha in lite så jag drar iväg en första kortauktion på 4 brillor så snart jag fått kameran att lira, förhoppningsvis redan imorgon. Får jag in lite deg där så kan jag vänta ut tiden för löningar och annat med resten av brillorna.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #86 skrivet: April 01, 2010, 19:51:23 » |
|
Robert kan du inte ta bilder från Alice då slipper du ju ta foton själv Tänkte lite högt bara
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #87 skrivet: April 01, 2010, 21:04:39 » |
|
Robert kan du inte ta bilder från Alice då slipper du ju ta foton själv Tänkte lite högt bara
Funderade på det, men det blir så "Kina". Jag har kollat lite på andra Traderabilder och jag tycker de som är självplåtade vinner. Bara en känsla.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Leffa
|
 |
« Svara #88 skrivet: April 02, 2010, 07:23:59 » |
|
Nä smuggling klar du dig ifrån men faran är att man får en räkning för tullverket på godset. Har hänt mig några gånger när jag har köpt saker från Staterna. Vinsligen var det några år sedan. Glöm sedan inte oss när du blir miljonär 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #89 skrivet: April 03, 2010, 22:42:35 » |
|
Glöm sedan inte oss när du blir miljonär  Miljonär? Jag klarar inte ens att få över bilderna från kameran till datorn, tror snarare att det blir dårhuset. Ska man verkligen behöva läsa en bruksanvisning för att få sådant här att funka? Känns lika omanligt som att fråga efter vägen. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|