Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Att maila KF  (läst 31422 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #15 skrivet: Mars 19, 2010, 06:21:32 »

Titta i inställningar i din emailadress om det går att markera för begärt kvitto, ett av mina email (@telia.com) fungerar så, då får KFM en begäran om att bekräfta kvitto för att kunna öppna mailet, vilket du sedan får i din inkorg. 
På detta sätt så garanteras du att de har öppnat mailet. 
Lite grann en omvänd delgivning.

Det får man automatiskt från KFM. Men den personen som som har han om ärendet och får mailet i sin tur svarar inte alltid att dom har fått det och bekräftar att ens invändning har kommit fram..

"Vi har mottagit ditt e-brev och kommer att behandla din fråga så snart vi
kan.

We have received your email and we will give you an answer as soon as
possible.

Med vänlig hälsning
Kronofogdemyndigheten"
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Thomas Sakshaug
Full Member

Antal inlägg: 132

Hemsida
« Svara #16 skrivet: April 03, 2010, 22:21:38 »

Titta i inställningar i din emailadress om det går att markera för begärt kvitto, ett av mina email (@telia.com) fungerar så, då får KFM en begäran om att bekräfta kvitto för att kunna öppna mailet, vilket du sedan får i din inkorg. 

Det får man automatiskt från KFM. Men den personen som som har han om ärendet och får mailet i sin tur svarar inte alltid att dom har fått det och bekräftar att ens invändning har kommit fram..

kan.

possible.

Med vänlig hälsning
Kronofogdemyndigheten"

Den personen måste ju ha ett eget email på kfm, direktmail, ta reda på det så ska du se att han/hon ej har något val
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #17 skrivet: April 03, 2010, 22:35:46 »

kan.

possible.

Med vänlig hälsning
Kronofogdemyndigheten"

Den personen måste ju ha ett eget email på kfm, direktmail, ta reda på det så ska du se att han/hon ej har något val
Om man mailar till KFM så får man ett automatiskt kvitto på att deras mailserver tagit emot mailet.

Det är ett säkrare system än att förlita sig på att maila till en direktmail där den enskilda handläggaren kan skita i att svara på mailet.
Ofta kan det vara så att ett mail (eller brev) måste in till KFM inom en viss tidsram (tex bestridanden) varför deras automatsvar är ett fullt godtagbart bevis på att mailet kommit KFM tillhanda inom rätt tid.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Thomas Sakshaug
Full Member

Hemsida
« Svara #18 skrivet: April 03, 2010, 22:39:03 »

kan.

possible.

Med vänlig hälsning
Kronofogdemyndigheten"

Om man mailar till KFM så får man ett automatiskt kvitto på att deras mailserver tagit emot mailet.

Det är ett säkrare system än att förlita sig på att maila till en direktmail där den enskilda handläggaren kan skita i att svara på mailet.
Ofta kan det vara så att ett mail (eller brev) måste in till KFM inom en viss tidsram (tex bestridanden) varför deras automatsvar är ett fullt godtagbart bevis på att mailet kommit KFM tillhanda inom rätt tid.

enda sättet att försäkra sig om att den handläggare det gäller ska få ditt mail är att direktmaila med begärt kvitto
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #19 skrivet: April 03, 2010, 22:44:34 »

Jag mailar alltid till KFM's huvudmailadress. Får som sagt då ett kvitto tillbaks på att de tagit emot mailet.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #20 skrivet: April 03, 2010, 22:46:24 »

enda sättet att försäkra sig om att den handläggare det gäller ska få ditt mail är att direktmaila med begärt kvitto
Suck....

Numera är det så att KFM arbetar i team. Det spelar alltså ingen roll (om det inte är något väldigt speciellt förståss) vem som tar emot mailet så räknas det som inkommit i alla fall.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Thomas Sakshaug
Full Member

Hemsida
« Svara #21 skrivet: April 03, 2010, 22:49:23 »

Jag mailar alltid till KFM's huvudmailadress. Får som sagt då ett kvitto tillbaks på att de tagit emot mailet.

Mmm....  mailar du huvudadressen så kommer du ej direkt till den det berör.  Förstår du vad jag säger?
Skaffa direktmail!!!!!!!!!!!!!!!!!
Loggat

Vad är en Pert?
Mats A
Hero Member

« Svara #22 skrivet: April 03, 2010, 22:51:37 »

Thomas. Håller du med om att huvudsaken är att det funkar  Grin

Fortsatt gla' påsk
Loggat

corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #23 skrivet: April 03, 2010, 22:52:37 »

...men menar du att du kommer in på forumet bara för att mucka gräl, Thomas? Ge dig! Nån jäkel ska orka läsa också.
Loggat
Mats A
Hero Member

« Svara #24 skrivet: April 03, 2010, 22:56:34 »

Tror att jag slår på en rulle film nu  Grin
Loggat

Thomas Sakshaug
Full Member

Hemsida
« Svara #25 skrivet: April 03, 2010, 23:03:36 »

Thomas. Håller du med om att huvudsaken är att det funkar  Grin

Fortsatt gla' påsk

jag kanske missuppfattat saken, vad jag förstår så får du bekräftelse från huvudmail men ej direktperson.  för att få bekräftelse från direktperson så måste du skicka mailet direkt till direktperson och skippa huvudmail
Loggat

Vad är en Pert?
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #26 skrivet: April 03, 2010, 23:03:45 »

Mmm....  mailar du huvudadressen så kommer du ej direkt till den det berör.  Förstår du vad jag säger?
Skaffa direktmail!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men fatta någon gång! Roll Eyes Grin

KFM:s handläggare arbetar i team och mailen som kommer in genom "huvudmailen" sorteras till det behöriga teamet!
Ditt resonemang med direktmail är ju endast behövligt i vissa högst speciella fall när man måste få kontakt med en viss person.
Men genom team-arbetet så räcker det att vem som helst inom teamet tar sig an Ditt mail, och sannolikt lär den medarbetaren skicka vidare om man upptäcker att det ska gå till en specifik handläggare.

Som Corner säger så verkar du mest vara här för att mucka gräl..... Undecided

Tror att jag ska följa Johnnys förslag och slå igång en rulle jag med! Cool
Loggat

fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #27 skrivet: April 03, 2010, 23:13:27 »

Nä det tror jag inte alls du kan nu Admin, för du måste hålla koll på "experten" som härjar i varenda tråd ikväll!  Shocked  Det fabuleras hej vilt!  Angry
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #28 skrivet: April 03, 2010, 23:29:46 »

Nä det tror jag inte alls du kan nu Admin, för du måste hålla koll på "experten" som härjar i varenda tråd ikväll!  Shocked  Det fabuleras hej vilt!  Angry
Hehe, ja du känner mig vid det här laget..... Grin

Men jag ska försöka lägga datorn åt sidan och se en film!
Men det kommer knappast att fungera...
Loggat

Thomas Sakshaug
Full Member

Hemsida
« Svara #29 skrivet: April 07, 2010, 02:08:28 »

Jag igen, hur gör ni när ni bestrider, jag har gjort mina via mail , men var gång jag mailar och fråga KF något i några ärenden så får jag aldrig svar, lite tråkigt att jämt ringa och dubbelkolla om min bestridan kommit fram Sad

Varför gör ni så?  läs här upptill  i citatet.  [/quote]...men var gång jag mailar och fråga KF något i några ärenden så får jag aldrig svar...[/quote].
Har ni svårt för att läsa innantill?
Istället för att vara som tuppen kring het gröt så får ni faktiskt sansa er.  Anledningen att jag är in i forumet nattetid är för att jag inte hinner med riktigt med alla platser som jag besöker på nätet, jag är bara ej så snabb som förr och jag vet ej varför.
Loggat

Vad är en Pert?
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: