Nightmare
|
 |
« Svara #75 skrivet: Mars 02, 2010, 09:56:44 » |
|
Jag funderar på skall det inte finnas någon typ av partiledning/styrelse? Jag är på i så fall. E grymt bra på allt vad styrelsearbete heter :-) Seriös alltså.
Jag kan vara passiv styrelsemedlem med ett riktigt fett arvode. Typ Westerbergs rödakorset ersättning 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sjuksköterskan
|
 |
« Svara #76 skrivet: Mars 02, 2010, 13:13:42 » |
|
Ja, och Westerberg är f.d. Folkpartist :-)
|
|
|
Loggat
|
Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #77 skrivet: Mars 02, 2010, 13:29:54 » |
|
"...skriken skär genom ben och märg se upp för Bengt Westerberg!!!"
Nån som kommer ihåg hur den ramsan började?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #78 skrivet: Mars 02, 2010, 13:49:04 » |
|
Nej, men jag kommer i håg när han visade upp sin självgodhet och lämnade soffan.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #79 skrivet: Mars 02, 2010, 14:29:24 » |
|
Jag skulle vilja be oss alla att innan vi börjar dra upp riktlinjer, i den mån vi ens ska det?, så jobbar vi stenhårt på att få ihop alla namnunderskrifter som behövs. Om vi inte får ihop de som behövs så har vi 4 år på oss att fixa alla papper....
Å jag tänker att precis som Robert ibland sagt så det här med media och granskningen av oss alla... ALLA har ett bagage. Vill man ha ett vanligt konformistiskt parti så finns dom så det räcker och blir över. INGEN ska tro att det sitter snövita människor i "vår" grupp. ALLA bär på en påse. Innehållet kan se olika ut, det kan vara företagande, problem med SKM, problem med hyresvärd, det kan vara missbruk, arbetslöshet, dödsfall, sjukt barn, egen sjukdom, det kan vara umgängesbarn... Vi hittar personer med gamla skulder till brottsofferfonden efter mångåriga försök till "kemiskt självmord", det finns olika diagnoser, självmedicineringar, myndighetshat o.s.v. Precis sånt som andra partier inte tillåter. Som vi säger, vi vet hur det är! Om inte precis jag förstår hur det är att vara umgängesförälder eller fd. missbrukare så finns det alltid någon annan som vet det.
Så först namnunderskrifterna? Om vi ser att det funkar får vi börja rodda med allt annat?
Så en liten fantastisk sak. Det är så man tror inte sina öron. Hemlösa utan mantalskrivningsort och fast adress har inte kunnat rösta förut. Men nu kan dom det. Och här kommer kollapsen, håll i er för det här är inte ett skämt,
HEMLÖSA FÅR NUMERA RÖSTA MEN ENBART GENOM KRONOFOGDEN!
De som fullständigt HATAR myndigheter, och inte så sällan med all rätt, DE SKA GÅ TILL KRONOFOGDEN OCH RÖSTA!
VILKEN världsfrånvänd politiker/tjänsteman kom på den lösningen? Bor dom alla på Mars eller VILL man inte att den "gruppen" ska rösta?
...och nu måste jag sluta för nu ringer SVT med anledning av Partiet! Återkommer.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #80 skrivet: Mars 02, 2010, 14:33:53 » |
|
Ja Ulrika, håll oss informerade. Vi kan väl i alla fall stoltsera med att vi är riktiga människor av kött och blod eftersom vi har ett bagage, oavsett hur det ser ut. Vi kan säga "DET FINNS INGA PERFEKTA MÄNNISKOR" men vi står för det vi är och gjort. Därmed basta!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #81 skrivet: Mars 02, 2010, 14:37:51 » |
|
Jag skulle vilja be oss alla att innan vi börjar dra upp riktlinjer, i den mån vi ens ska det?, så jobbar vi stenhårt på att få ihop alla namnunderskrifter som behövs. Om vi inte får ihop de som behövs så har vi 4 år på oss att fixa alla papper....
Å jag tänker att precis som Robert ibland sagt så det här med media och granskningen av oss alla... ALLA har ett bagage. Vill man ha ett vanligt konformistiskt parti så finns dom så det räcker och blir över. INGEN ska tro att det sitter snövita människor i "vår" grupp. ALLA bär på en påse. Innehållet kan se olika ut, det kan vara företagande, problem med SKM, problem med hyresvärd, det kan vara missbruk, arbetslöshet, dödsfall, sjukt barn, egen sjukdom, det kan vara umgängesbarn... Vi hittar personer med gamla skulder till brottsofferfonden efter mångåriga försök till "kemiskt självmord", det finns olika diagnoser, självmedicineringar, myndighetshat o.s.v. Precis sånt som andra partier inte tillåter. Som vi säger, vi vet hur det är! Om inte precis jag förstår hur det är att vara umgängesförälder eller fd. missbrukare så finns det alltid någon annan som vet det.
Så först namnunderskrifterna? Om vi ser att det funkar får vi börja rodda med allt annat?
Så en liten fantastisk sak. Det är så man tror inte sina öron. Hemlösa utan mantalskrivningsort och fast adress har inte kunnat rösta förut. Men nu kan dom det. Och här kommer kollapsen, håll i er för det här är inte ett skämt,
HEMLÖSA FÅR NUMERA RÖSTA MEN ENBART GENOM KRONOFOGDEN!
De som fullständigt HATAR myndigheter, och inte så sällan med all rätt, DE SKA GÅ TILL KRONOFOGDEN OCH RÖSTA!
VILKEN världsfrånvänd politiker/tjänsteman kom på den lösningen? Bor dom alla på Mars eller VILL man inte att den "gruppen" ska rösta?
...och nu måste jag sluta för nu ringer SVT med anledning av Partiet! Återkommer.
Vadå samtidigt som dom får valkuverten i ena handen så får dom alla delgivningar i den andra. Detta bevisar ju bara vilken otroligt hög IQ våra politiker besitter. VILKA IDIOTER säger jag bara. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Inspirera
|
 |
« Svara #82 skrivet: Mars 02, 2010, 14:52:42 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Loser
Newbie
Antal inlägg: 42
Poor Looser
|
 |
« Svara #83 skrivet: Mars 02, 2010, 15:06:01 » |
|
lite fel tror jag se http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/rostratt/index.htmlom du inte är mantals skriven någonstans men är svensk medborgare har rätt att rösta i riksdagsval och EU val röstkort kan fås av skatteverket som sköter folkbokböringen.
|
|
|
Loggat
|
Under omständigheterna mår jag bra.
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #84 skrivet: Mars 02, 2010, 15:24:16 » |
|
men då ska du ha legitimation.. Vilket mycket få hemlösa har, i alla fall efter några år. Så utan legitimation är det KFM som gäller.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Loser
Newbie
Antal inlägg: 42
Poor Looser
|
 |
« Svara #85 skrivet: Mars 02, 2010, 15:28:51 » |
|
men då ska du ha legitimation.. Vilket mycket få hemlösa har, i alla fall efter några år. Så utan legitimation är det KFM som gäller.
titta på http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/rostning/index.htmlID är ett krav Numera måste man visa en id-handling för att få rösta (om man inte är känd av röstmottagarna). Den som inte har någon id-handling kan låta någon annan person intyga väljarens identitet. Den person som intygar måste visa en id-handling.
|
|
|
Loggat
|
Under omständigheterna mår jag bra.
|
|
|
Wiizi
Newbie
Antal inlägg: 29
|
 |
« Svara #86 skrivet: Mars 02, 2010, 15:33:59 » |
|
De brukar oftast hålla sig till samma byggnad.  Men allvarligt: Jag skulle numera aldrig lita på folk som inte upplevt min verklighet. Innan mitt liv kraschade så var jag mer tolerant när det gällde denna princip. Men nu vet jag att ingen annan kan föreställa sig vilket helvete vi går genom, man måste bara uppleva det. Med tanke på att det inte finns en enda skuldsatt politiker i riskdagen, det kommer att bli rätt underhållande att läsa folks och mediernas reaktioner, när de upptäcker att ALLA i partiet skuldsatta upp till öronen...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #87 skrivet: Mars 02, 2010, 15:37:32 » |
|
Wiizi, är du säker på att ingen är skuldatt i riksdagen?
Man måste igenom helvetet, du har så rätt. Den stora skammen är att man hade inte behövt hamna här om det fanns verktyg från början. Man börjar helvetesvandringen med att bli ifråntagen alla verktyg. Underdog!!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #88 skrivet: Mars 02, 2010, 15:39:19 » |
|
ja och hur många av våra kära hemlösa har ett nätverk som kan legitimera dom? Socialsekreterarna skulle kanske kunna göra det i den mån dom fortfarande hade någon kontakt med dom. Men då måste dom ju göra något gudbevars och kanske till och med avboka ett av sina möten för att gå med någon. Jag pratade med en man idag. En tvåbarnspappa med inkomst. Han, hans fru och deras två barn står inför hemlöshet. Det är skarpt läge. Antagligen får barnen och kvinnan "tak över huvudet garanti" medan han åker in och ut i härbärgessvängen. Sedan går det fort. En helt vanlig familj som har det fruktansvärt jobbigt just nu. Får dom hjälp? Well om man tänker lägenhetshotell till kvinnan och barnen och härbärge till mannen så får dom nog det. Men ge det några år... Så skapar man en hemlös. Eller så gör man som mannen i det här inlägget beskriver http://xxxxxxx.blogspot.com/2010/02/hur-illa-ar-det.htmljag har själv aldrig varit hemlös. Jag hoppas vid min gud att jag aldrig någonsin behöver det. Men många står inför det. Och många är det redan. Vanliga människor som hamnat i snurr med myndigheter och div elände. Det enda som talar för en "långtidshemlös" är att, förutsatt att han eller hon har kunskapen, så blir skulderna åtm preskriberade. Men dom har sällan kunskapen. Och kronofogden får inte hjälpa gäldenären utan ska vara "opartisk". Vilket innebär att mängder av människor som kravlat sig upp ur dödsgropen utmäts trots att dom inte har utmätningsbara skulder... Men det här vet vi. Inte dom som bestämmer. För dom har ingen erfarenhet... Men nu måste jag ut ur forumet. Jag har mängder av mail att skriva. Hoppas alla kämpar på med underskrifterna. För utan erfarenhet, inga lösningar... På återhörande senare i kväll. //U
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Callemaja
|
 |
« Svara #89 skrivet: Mars 02, 2010, 18:42:15 » |
|
Jag funderar på skall det inte finnas någon typ av partiledning/styrelse? Jag är på i så fall. E grymt bra på allt vad styrelsearbete heter :-) Seriös alltså.
Jag tycker det är en alldeles utmärkt ide att fundera på formerna kring partiet såsom styrelse, årsstämma och partiarbete, om det nu blir något. En del håller på med namninsamling men det finns ju fler.......... Det viktigaste jag vill ha sagt är att det MÅSTE vara folk med föreningsvana/föreningskunskap, folk som respekterar stadgar, årsstämmans beslut, styrelsebeslut och ej heller hoppar av mitt i en mandatperiod på grund av småsaker. Helt enkelt för att förhindra kontroverser och pajkastning. Vi som minns det "Stora Bråket" inom Fattiga Riddare där medlemmarna tog över föreningen så var den största orsaken brister hos de ledande både i kunskap och respekt för stadgar och tagna beslut. Anledning till att det inte har blivit någon ny styrelse/förening ligger i att dels är det svårt att rekrytera tillräckligt kompetenta styrelsemedlemmar (hur man kan lösa den biten med en riksorganisation och lokala organisationer måste vara en jätteutmaning) dels så ansåg både Admin o jag att det är viktigare att lägga energi på ett närverk med ett forum som detta i "navet" och det har ju lyckats eller hur? Nu är det dags och gå vidare och utveckla, då ställer det nya krav på oss som vi måste uppfylla.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|