Sidor: 1 [2] 3 4 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Partiet Fattiga Riddare  (läst 85796 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #15 skrivet: Februari 28, 2010, 14:12:38 »

Wow säger jag bara, ett parti för "Lyxfällan"-offer. Hur dessa människor tänker har alltid varit en hemlighet för mig och inte blev jag visare efter att att ha spenderat 10 minuter för mycket med att titta lite i div. bloggar som länkas till.

Flashback/Phailure
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #16 skrivet: Februari 28, 2010, 14:18:37 »

Angry vi såg nyss tråden https://www.flashback.org/t1135620

snacka om OS i fördomar.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #17 skrivet: Februari 28, 2010, 14:18:48 »

Som sagt, spott och spe... Men det räcker med att alla de hundratusentals som lider i Sverige uppfattar vårt budskap. De andra kan rösta på "de andra".
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #18 skrivet: Februari 28, 2010, 14:31:40 »

Ja, du har så rätt i det Ulrika. Men det är ändå så förb... irriterande att folk och fä inte orkar se utanför fördomens ramar. Vi kallas pantade men jag skulle vilja se någon av dessa som kan tolka en paragraf eller sätta sig in i den labyrint av regelverkens bestämmelser med alla dess brister och vad det får för konsekvenser.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #19 skrivet: Februari 28, 2010, 14:33:02 »

Ja, du har så rätt i det Ulrika. Men det är ändå så förb... irriterande att folk och fä inte orkar se utanför fördomens ramar. Vi kallas pantade men jag skulle vilja se någon av dessa som kan tolka en paragraf eller sätta sig in i den labyrint av regelverkens bestämmelser med alla dess brister och vad det får för konsekvenser.

Äh. De på FB är för pårökta för sånt. (Leker med fördomar nu.)
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Noomi
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Februari 28, 2010, 14:39:24 »

Det är väl ingen idé att skriva något citat i deras forum antar jag. De verkar rätt så "pantade".
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #21 skrivet: Februari 28, 2010, 14:50:00 »

ja man får stålsätta sig!

Men jag tänker ändå att det ändå är rätt tänkt. Ut på andra forum, länka till någon av bloggarna. Där finns retoriken, superskuldsatt, dwight, ljuramannen, resurspank inspirera.... alla, inte alla nämnda men ändå ingen glömd, skriver så bra. Och alla länkar till varandra

Spottet och spen får ni stå ut med. De kan göra vad dom nu gör. Men jag ser att ex. från RESURS medlemmar, som Noctumlux sa var negativ så kommer det mail. Var och en får göra vad var och en vill. Vill man stödja så stödjer man. Vill man inte så gör man det inte.

men visst, man får hjärnblödning emellanåt...

Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #22 skrivet: Februari 28, 2010, 14:57:25 »

Ni får nog vara lite extra toleranta, jag menar, "Flashbackarna" är i regel inte så gamla och ärligt talat ganska sällan etablerade i samhället, så man får ha överseende med lite omogna kommentarer där...
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #23 skrivet: Februari 28, 2010, 15:09:18 »

Mer uppmuntran!

här ser ni vart bloggen Insolvens Stockholm befinner sig på en av sveriges största bloggportaler.
http://bloggportalen.aftonbladet.se/BlogPortal/view/BlogDetails?id=37851

För 4 dgr sedan var vi på plats 130 i gruppen, "placering privata, politik och samhälle"

Ni bloggare som inte har bloggportalen går in på deras sida och registrerar er?

jag har fått feeders (de som länkat till bloggen) från socialdemokraterna.se, från S-info, bloggen "Gammelsmurfen" , motalliansen.se, svd, tom en som googlat från storbrittannien och stannat 4 minuter på bloggen! Fler Aftonbladet (antagligen bloggportalen) Tv3 (antagligen lyxfällan) resurs... Det smäller liksom till.
Det mullrar helt enkelt.

För en del mullrar det med all sannolikhet även hotfullt. De etablerade måste nog försöka att snabbt tänka om.

Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #24 skrivet: Februari 28, 2010, 15:10:01 »

Ja, man får försöka se det från en "utomståendes" perspektiv. De har kanske aldrig ens varit i närheten av en skuldhändelse eller skuldperson. Det är ju all fakta man behöver få ut. Därpå kommer industrin som lever på oss. Det är ju komplext. Om man inte själv är berörd så saknar man i regel intresse. Likaväl glappar munnen på dem när det gäller fördomarna.
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #25 skrivet: Februari 28, 2010, 15:11:40 »

och vad som än händer, så kan vi konstatera att detta tilltag rönt uppmärksamhet! VILKET ÄR SUPERDUPER!
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #26 skrivet: Februari 28, 2010, 15:14:27 »

Ja, det är fantastiskt. Det manar kanske de mest oinsatta att ta sig en extra titt på vad det egentligen handlar om. Härligt!
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #27 skrivet: Februari 28, 2010, 15:36:56 »

snacka om OS i fördomar.

Jag orkade inte regga mig för att kommentera, men är det någon som är reggad så får ni gärna gå in och skriva att det finns dom som automatiskt blivit evighetsgäldenärer på myndighetsdagen tack vare deras föräldrar.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #28 skrivet: Februari 28, 2010, 15:42:40 »

snacka om OS i fördomar.

Jag orkade inte regga mig för att kommentera, men är det någon som är reggad så får ni gärna gå in och skriva att det finns dom som automatiskt blivit evighetsgäldenärer på myndighetsdagen tack vare deras föräldrar.
Jag fixar det!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #29 skrivet: Februari 28, 2010, 16:11:48 »

Mer uppmuntran

kolla här
http://intressant.se/tema/val+2010

xxxxxxxs blog är bland de 4 högst rankade i det ämnet! Det här ändras förstås hela tiden. men JUST NU är det en av sveriges 4 bäst rankade bloggarna inom sökordet val 2010!

Hur går det med namninsamlandet?

Vi har ingen aning om det kommer in 5 st eller 5 000! Spänningen imorgon när vi ska vittja postboxen kommer ta livet av oss!
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: