Detta kommer aldrig att hålla i domstol.
Visserligen tagar KFM numera inga vidare hänsyn till tredje mans rätt, men detta är att gå för långt.
Jag nyttjar dagligen en bil vilket Kronofogden är fullt medvetna om. Till fogdens stora förtret är jag inte heller reg. ägare till detta fordon och har inte heller haft de ekonomiska förutsättningar som krävs för att köpa en bil

Att en polis ger sig in i en sådan fråga måste sägas vida gå över gränsen för dennas kompetens. Aldrig har jag hört talas om att utsökningsrätt var en del av polisutbildningen!
Jag undrar ibland om inkassobolagen sponsrar Kronofogdens julbord m.m.
Denna myndighet skall intaga en oberoende och opartisk ställning enl. regeringsformen.
KFM's "uppförande" är således lagstadgat.
Intrycket blir lite annorlunda när det blir verklighet. Myndigheten lägger stor energi på att klämma åt den enskilda så mycket det bara går. Samtidigt har myndigheten ingen skyldighet att ta reda på om den fordring den enskilda krävs på har rättslig giltighet.
Till råga på allt visar denna myndighet gärna upp sig i media och berätter om sin egen förträfflighet och hur bra man är på att trycka enstaka individer ner i skuldträsket och via sina "åtgärder" tillförsäkra sig om ett ständigt inflöda av "kunder" som ofren kallas i dessa sammanhang.
Om Kronofogden orkade bry sig om den lagstadgade bestämmelse om opartiskhet skulle det inte vara så enkelt för inkassobolagen att berika sig på personer med ytterst beskedna tillgångar.
Kronofogden och inkassobolagen sitter i samma båt då båda är beroende av varandra för sin överlevnad.
Trovärdigheten blir därefter.
//lillstark