Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lägenhet  (läst 9870 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gnurglan
Full Member

Antal inlägg: 140

« skrivet: Februari 03, 2010, 22:16:40 »

Jätteglad idag lyckades få tag på en lägenhet och har skrivit kontrakt idag, tur det finns en del privata hyrevärdar som hyr ut även till den som har skulder=) Ringde sen fogden och berättade om mina ändrade förhållanden och att jag skulle behöve behålla lite mer av min lön. Pratade med en jättetrevlig man där, tänk att det finna sånna hos fogden oxå =)
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #1 skrivet: Februari 03, 2010, 22:48:12 »

Stort grattis! Vad kul att höra. Berätta gärna mer för jag är också ute efter en lägenhet. Menar du att vissa privatvärdar inte bryr sig? Är det i en stor eller liten stad?
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #2 skrivet: Februari 03, 2010, 23:06:12 »

Grattis!! Jättekul, vilken seger det kan vara att "bara" få en bostad när man har skulder. Det där förstår inte "vanligt folk", men jag blir jätteglad för din skull!
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #3 skrivet: Februari 03, 2010, 23:16:20 »

Vissa privata värdar ser mellan fingrarna.
Jag fick ett kontrakt 97' då jag var som mest kriminell och drack en hel del alkohol.
"Bara du inte knarkar så är det ok." Ungefär så sa han.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Noomi
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Februari 03, 2010, 23:24:22 »

Ja, du hade också tur. Skall ta kontakt med en del värdar och höra vad de säger. Jag knarkar ju inte heller, så det skall nog gå bra. Grin
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #5 skrivet: Februari 03, 2010, 23:25:58 »

Ja, du hade också tur. Skall ta kontakt med en del värdar och höra vad de säger. Jag knarkar ju inte heller, så det skall nog gå bra. Grin

Det är ja övertygad om  Wink Lycka till
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #6 skrivet: Februari 03, 2010, 23:29:38 »

Jag har också bott hos en privat värd, han hade bara tre eller fyra fastigheter, alltså en "liten" värd.
Anledningen där var att han var för snål för att göra en kreditupplysning!  Grin
Det sa han rätt ut, typ jag litar på dig, du vet det kostar att kolla upp dig!
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Februari 03, 2010, 23:32:20 »

Jo, såna känner man ju till. Hade en sådan värd en gång som själv sprang runt och la hyresavierna i brevlådan. Han tog ut en expeditionsavgift för detta.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #8 skrivet: Februari 03, 2010, 23:34:39 »

Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin  alla sätt är bra utom de dåliga, eller vad är det man säger?
Sicken girigbuk!
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Februari 03, 2010, 23:44:59 »

Ja, och vissa lägenheter sålde han svart. Han är rik som ett troll.
Loggat
Gnurglan
Full Member

Antal inlägg: 140

« Svara #10 skrivet: Februari 04, 2010, 00:25:20 »

Jag skulle börja ringa runt och försöka få lägenhet. Berättade redan i telefon hur det låg till och fick napp vid första samtalet, där jag helst ville bo då =)
Dom vill dock ha borgensman man det hade jag inga problem att fixa =) Dom är inte stora men inte jättesmå heller, har en hel del hyresfastigheter.
Det är i ett mindre samhälle men med bra komunikationer om man inte har bil. Tågen stannar och bussar går =)
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: