Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronofogden mäter ut stulna pengar!  (läst 9914 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« skrivet: April 11, 2008, 00:45:22 »

http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/familjeratt/artikel_390081.e24

Sådana här händelser är tragiska för den bestulne, men kan bli ett genombrott för att få lagstiftarna att förstå att dom måste se över hela systemet.

Citat
- Eftersom tjuvarna har pengarna på sig räknas det som att männen är i besittning av en tillgång som vi kan utmäta. Och då går vissa skulder före andra. I det här fallet har statens krav företräde, sa kronofogden Susanna Sörlin till Östersundsposten.
Kan kommentera citatet ovanför med att detta är ren byråkrati, och något som Kronofogden utnyttjar.
För även Kronofogden fattar väl att det är stöldgods dom då mäter ut och att istället blir någon stackare drabbad av deras dåraktigheter. Med gott samvete ägnar sig Kronofogden åt häleriverksamhet!

För övrigt så heter hon Susanne, inte Susanna, och hon är jurist hos Kronofogden.
Det var hon som 2005 såg till att jag blev försatt i personlig konkurs genom lögner av henne och hennes kollega! Den historien kan vi ta någon annan gång, men hennes maktmissbruk var riktigt ruttet!

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #1 skrivet: April 11, 2008, 08:42:14 »

Detta höll mig vaken en stor del av natten!!!
Till råga på allt hade SVT's ekonominyheter på morgonen (återigen) ett inslag om Kronofogdens förträfflighet.

Det torde vara ett klart brott mot tredje mans rätt vid utmätning att KFM handlar på detta sätt. Tredje mans rätt tycks helt åsidosatt!
Personligen skulle jag mer än gärna ha bistått detta par men avståndet är tyvärr för långt. Hoppas en jurist i området erbjuder sina tjänster kostnadsfritt!

Vid åberopande av tredje mans rätt, samt bevisläget iövrigt, är det enl. min bedömning inte omöjligt att ett sådant ärende kan vinnas i domstol.

Detta par som troligen är utan juridiska kunskaber och hjälp är nu tvingade att ta strid i domstol. Då båda var långt över åttio år är det inte ens säkert de är kvar i livet när ärendet kommer upp till prövning. Om inget annat kan domstolsprocessen vara anledning till att dessa stackare inte orker
med.

Jag har tidigare opponerat mig kraftigt mot de absurda sidoeffekter nuvarande lagstiftning har.
Att Utsökningsbalken är uppbyggd på presumtion gör att detta övergrepp mot ett äldre par blir möjligt.
Presumtionen innebär att KFM inte behöver ta hänsyn till faktiska omständigheter utan det räcker med att KFM antar/påstår en sak för att detta påstående skall få rättsverkan.
Omvänd bevisbörda är vad som gäller i utsökningsmål!

För KFM är numera inget heligt, Kronofogdens framgångar kan mätas i enskilda individers nederlag.

Det är dags att samtliga föreningar nu sväljar sina respektiva fördomar mot varandra och gör gemensam front mot de övergrepp och personliga tragedier som dagligen följer i kölvattnet av denna "rättsvårdande" myndighets övergrepp.
Det går inte längre sitta på röven (ursäkta franskan) och titta på detta får fortgå!
Personligen skriker det i min själ när dessa övergrepp kommer fram i lyset!

Ett förslag på att komma vidare kan vara att personer som är intresserade att arbete mot ett gemensamt mål anmäler sitt intresse till Admin?
Jag har ej kontaktat Admin i denna fråga så innan intresseanmälan görs vill det nog vara befogad att invänta Admin's svar på detta forum.
Texten om övergreppet mot ett äldre par finns även på nedanstående länk.

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=898756

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #2 skrivet: April 11, 2008, 09:40:42 »

Precis som Lillstark så har även jag hållits vaken en stor del av natten efter att ha läst detta.

Det är okej att meddela sitt intresse till mig, eller skriv i tråden här, för nu jävlar måste det hända något!

Å andra sidan så har vi annars lösningen här för oss alla som är överskuldsatta att börja stjäla ihop lite pengar!
Kronofogden agerar med gott samvete som hälare, så vi låter dom helt enkelt ta hand om våra stulna pengar. Straffet för oss blir troligen villkorlig, fotboja eller på sin höjd någon månad inlåst.
Det ställer jag nog gärna upp på om det innebär att jag är skuldfri sedan! Cool

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #3 skrivet: April 11, 2008, 09:43:23 »

Samma här, det är ju straff rabatt på att mörda kvinnor. Ska bara leta upp någon kvinna med gott om pengar i madrassen.
Jag tar gärna lite tid på kåken och kommer ut skuldfri, dessutom är det ju synd om kriminella och de ska ges en chans att komma tillbaka.
Det är kanske så jag ska göra för att få jobb?

Postade en kommentar där jag nämnde Fattiga-Riddare och Insolvens.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #4 skrivet: April 11, 2008, 17:04:52 »

Kronkallen kommenterar: http://kronofogden.se/nyheterpressrum/nyheter/2008/nyheter2008/20080411kronofogdenkommenterar.5.3a7aab801183dd6bfd3800018028.html
Tycker bara det visar på vilka små människor som jobbar hos fogden och att det är helt legitimt att mäta ut en annan persons tillgångar för att betala någon annans skuld.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #5 skrivet: April 11, 2008, 17:19:20 »

Lagen är sådan,Tyvärr.Vi märker inte våra pengar.
Men man tycker att staten ska betala tillbaka pengarna.Det är faktiskt inte deras.
Man kan ifrågasätta de personer som har och skriver lagarna.Sunt förnuft existerar inte.
Loggat
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #6 skrivet: April 11, 2008, 17:57:09 »

Och med det skall detta vara glömt och kronofogden förlåtit...
Ursäkta, men jag köper inte detta trams från KFM´s sida.
Lögn och halva sanningar är vad denna myndighet kan prestera, trovärdigheten är lika med noll.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #7 skrivet: April 11, 2008, 18:28:45 »

Nej det ska inte vara glömt och förlåtet.Utan det måste protesteras och berörda myndigheter måste beabetas.Jag tror att om jag går och råna banken,så får banken tillbaka sina pengar.Då är det inte tal om att mina skulder blir betalda.För då är det en bank inte en privatperson.Vad skillnaden består av,vet ej.
Loggat
Fjolle
Newbie
*

Antal inlägg: 19

« Svara #8 skrivet: April 12, 2008, 00:18:28 »

Helt absurt! Men så är sverige också snart brottslingarnas paradis.

"-Kom till Sverige och råna pensionärer. Ni blir skuldfria, får tak över huvudet och mat på bordet, gratis!" Vad är det för j*vla samhälle?
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: