Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Några frågor från en nybörjare.  (läst 3210 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Tobbe
Newbie
*

Antal inlägg: 8

« skrivet: April 05, 2008, 06:20:11 »

Tänkte på om man kunde samla alla skulder på KF och betala av en fast summa varje månad. Och då inte riskera utmätning? Skönt dessutom att ha en fast summa att betala.Hur mycket ränta tar egentligen kronefogden på en sammanlagd skuld, högt räknat 50.000? Ska dessutom be att få sänka armoteringen på våra lån tillfälligt, bara tills man kommit på fötter igen med jobb och liknande. SÅVIDA, ni inte avråder mig från detta. Vill dessutom berätta att jag har tagit första steget nu och införskaffat en dokumenförstörare(fick den för 50 spänn=).)Och har små dosor börjat räkna och planera. Jag har problem med att ta allt på en gång, då jag har lätt tenddens att bli väldigt deprimerad och få panik när det gäller pengar. Bakslag fick man idag också, då min samboo inte blev beviljad sjukpenning från försäkringskassan, då hon väntade 4 dagar att registrera sig hos arbetsförmedlingen.
HUR F*N kan dom kalla sig Försäkringskassan. Finns ingen jävla försäkring och dom är ingen jävla kassa. Möjligtvis ett kassaskåp. Ursäkta mina lite omogna tankar, trött som fan. Sömnen lider ju i sådana här tider.
Loggat
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #1 skrivet: April 08, 2008, 12:12:14 »

Detta med Försäkringskassan var illa.
Enl. Lag om allmänna Försäkringar (AFL) får det inte finnas en lucka på så mycket som en timma.
I annat fall blir din sambo nollställd av FK och har inte längre någon SGI (sjukpenninggrundande inkomst).

Enl. min uppfattning och erfarenhet inom detta område anser jag att det inte är mödan värd att överklaga FK's beslut.
Det spelar ingen roll vad ni kommer att åberopa AFL (och FK) är tydlig på den punkten och FK kommer garanterat att vinna i Länsrätten.

Kronofogden i sig läggar ingen ränta på skulderna detta ser borgenärerna så rikeligen till och förnyar årligen sina krav( med nya räntepåslag) vid att DU åläggs att betala 800;- för KFM's "tjänster".

Vad som nu krävs är att din sambo skaffar sig en SGI och detta görs genom ett jobb...

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: