Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: GATE inkasso  (läst 37377 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #15 skrivet: Februari 12, 2010, 16:36:37 »

Det är väl som inom AK, AK Inkasso tjänst, AK Kontotjänst och allt vad dom heter, dom ena är ombud och dom andra är borgernärer, helsnurrigt!  Undecided

Men det som är skumt med Gate Inkasso är väl att dom inte har inkassotillstånd!  Shocked

Sen det där med utslag som du nämnde.... utslaget finns kvar även om fordringen säljs, om jag inte minns fel så är det så!
Loggat
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #16 skrivet: Februari 12, 2010, 18:40:38 »

Det är väl som inom AK, AK Inkasso tjänst, AK Kontotjänst och allt vad dom heter, dom ena är ombud och dom andra är borgernärer, helsnurrigt!  Undecided

Men det som är skumt med Gate Inkasso är väl att dom inte har inkassotillstånd!  Shocked

Sen det där med utslag som du nämnde.... utslaget finns kvar även om fordringen säljs, om jag inte minns fel så är det så!

Jo, det är skumt att Gate Inkasso inte finns med under inkassotillstånd. Men det gör Nice Invest Nordic. Det verkar vara samma företag, samma organisationsnummer. Så jag undrar om det är i sitt rätta iallafall. Står inget hos DI.

Skulden där kf har gett utslag har sålts till Nice Invest Nordic. Så jag undrar står då utslaget kvar? Det kanske inte spelar nån roll om jag skickar in brevet. Det lutar åt att jag struntar i det om det varken blir bu eller bä.

Men det är verkligen storskumt att företaget varken är momsregistrerat eller har F-skatt  Undecided
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #17 skrivet: Februari 12, 2010, 19:21:24 »

Anmäl dem! De skall redovisa tillstånd och allt övrigt som gäller för att bedriva inkassoverksamhet. Jag skall faktiskt göra en research på det här om att att starta inkassoföretag. På måndag är jag ledig och då skall jag ha lite kul.
Loggat
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #18 skrivet: Februari 13, 2010, 16:03:28 »

Nån som kan förklara det här på ren svenska?

"Tillstånd för viss inkassoverksamhet

2 § Inkassoverksamhet, som avser indrivning av fordringar för
annans räkning eller fordringar som har övertagits för
indrivning, får bedrivas endast efter tillstånd av
Datainspektionen.

Om inkassoverksamheten utgör ett underordnat led i en annan
verksamhet och inte någon av verksamheterna utgör
näringsverksamhet eller om inkassoverksamheten bedrivs av ett
företag för ett annat företag inom samma koncern behövs
tillstånd endast i fall då inkassoverksamheten avser fordringar
som tillkommer eller har övertagits från någon som inte utan
tillstånd enligt denna lag hade kunnat driva in fordringarna.

Tillstånd behövs inte för inkassoverksamhet som bedrivs av
företag under Finansinspektionens tillsyn eller av advokater.
Lag (1999:73). "

Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #19 skrivet: Februari 13, 2010, 18:48:21 »

Den som skrivit den paragrafen har inte närvarit under skolan svenskalektioner. Hela paragrafen är ju i stort sett en enda mening. Här gäller det att ta bit för bit och nysta upp. Det skall till riktiga stolpskott att få till det på det viset. Eller.. det är nog inte meningen att någon annan skall förstå det. Grin
Loggat
bruse99
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 268



Hemsida
« Svara #20 skrivet: Februari 14, 2010, 22:05:44 »

http://lokus.hn.se/Exp_view_print.asp?cgProductID=3981161

Kanske vore nått att satsa på...
Loggat

Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #21 skrivet: Februari 14, 2010, 23:29:28 »

Jag gillar det där med "stresstålig", de känner av det, inte sant?

De expanderar (bara 5 pers nu) och driver sitt lilla inkassobolag i EGEN REGI. Här skall det mjölkas, TJOHOO. Välkommen med din positiva, stresståliga inställning. Jag säger bara FYYY. Skulle aldrig vilja ha ett sådant jobb, om de så kastar det efter mig. Trots att jag är stresstålig och positiv och hela faderutten.
Loggat
Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #22 skrivet: Februari 15, 2010, 00:05:55 »

Jag gillar det där med "stresstålig", de känner av det, inte sant?

De expanderar (bara 5 pers nu) och driver sitt lilla inkassobolag i EGEN REGI. Här skall det mjölkas, TJOHOO. Välkommen med din positiva, stresståliga inställning. Jag säger bara FYYY. Skulle aldrig vilja ha ett sådant jobb, om de så kastar det efter mig. Trots att jag är stresstålig och positiv och hela faderutten.

Om du är arbetslös och inte får något annat så är du så illa tvungen att ta det, annars blir du utstämplad från a-kassan.
Loggat
corner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1464



« Svara #23 skrivet: Februari 15, 2010, 00:45:05 »

A mamma´s gotta do what a mamma´s gotta do to pay the rent.
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #24 skrivet: Februari 15, 2010, 12:40:21 »

Bara att läsa deras affärsidé. Att inte politiker kan vrida på sin hjärna lite grann och se det idiotiska i det här. Man har som affärsidé att köpa upp gamla fodringar. Sedan har dem en tillväxt. Det är rent av sagt sjukt att man kan ha andras människors tragiska liv som affärsidé. Varför ska man köpa upp gamla fodringar? Det skulle om samhället var friskt vara mer lönsamt att sätta sina pengar på vanliga tillväxtföretag på börsen.

Jag kan fan inte smälta det här att man kan göra buisness på folk som inga pengar har
Loggat
emigrerat
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can


« Svara #25 skrivet: Februari 15, 2010, 12:45:35 »

Bara att läsa deras affärsidé. Att inte politiker kan vrida på sin hjärna lite grann och se det idiotiska i det här. Man har som affärsidé att köpa upp gamla fodringar. Sedan har dem en tillväxt. Det är rent av sagt sjukt att man kan ha andras människors tragiska liv som affärsidé. Varför ska man köpa upp gamla fodringar? Det skulle om samhället var friskt vara mer lönsamt att sätta sina pengar på vanliga tillväxtföretag på börsen.

Jag kan fan inte smälta det här att man kan göra buisness på folk som inga pengar har

Leffa jag önskar att lagen ändrades så jag kan köpa folks begagnade bilar och sen tvinga dem att köpa tillbaka dem till ett nypris.

köper någon en skuld för 25% av värdet så är den inte värd mer än 25% av värdet och då borde inte de resterande 75% räknas när de försöker driva in skulden.
Loggat
Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #26 skrivet: Februari 15, 2010, 15:44:49 »

A mamma´s gotta do what a mamma´s gotta do to pay the rent.

Även pappor måste betala hyran och skaffa mat på bordet.
Loggat
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #27 skrivet: Februari 15, 2010, 16:21:54 »

Har skrivit till DI om det här. Får se vad dom svarar på att Gate inkasso inte står med bland de som har tillstånd.

Har under helgen grubblat på det här att inkassokraven säljs vidare till nästa. För det är vad som har hänt mig här att Gate inkasso har köpt upp en rätt så ny skuld ifrån förra inkasso. Det jag grubblade om är att hur kan dom köpa och sälja fakturor utan min vetskap? Tänk själva. Om ett inkasso säljer min skuld till ett skumt odrägligt inkassoföretag där dom hotar med det andra och det ena bara för att få in pengarna. Vad har jag att säga till om. Dom har ju tusan sålt min skuld bakom ryggen till det här skumma företaget. Här står man då med skägget i brevlådan  eller var det benet i rävsaxen och kan inget göra. Fy tusan om det skulle hända. Nice Invest Nordic AB som har köpt min skuld är ju varken momsregistrerat eller har F-skattsedel. Undrar vad hemskt det kan kunna komma att innebära om man ska måla f*n på väggen  Angry
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #28 skrivet: Februari 15, 2010, 17:10:33 »

Jag gillar det där med "stresstålig", de känner av det, inte sant?

De expanderar (bara 5 pers nu) och driver sitt lilla inkassobolag i EGEN REGI. Här skall det mjölkas, TJOHOO. Välkommen med din positiva, stresståliga inställning. Jag säger bara FYYY. Skulle aldrig vilja ha ett sådant jobb, om de så kastar det efter mig. Trots att jag är stresstålig och positiv och hela faderutten.

Om du är arbetslös och inte får något annat så är du så illa tvungen att ta det, annars blir du utstämplad från a-kassan.

Jag kan ta ett jobb på inkasso. Sen kommer jag hit till forumet och begär att alla ska skicka in sina handlingar till mig så att jag kan avskriva dem direkt.

Lycka till att starta de ärendena igen utan att bryta mot inkassolagen Grin Evil Grin
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #29 skrivet: Februari 15, 2010, 17:34:27 »

Jag tar inget jobb i en inkassoverksamhet även om AF skulle anvisa mig det.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: