Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lägga ihop kapital, räntor osv till ny kapitalskuld?  (läst 14155 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #15 skrivet: April 09, 2008, 11:00:05 »

Fick ett brev från Sergel idag, nu har skulden ökat till 216kr men fortfarande stämmer inte deras krav överens med de 262kr de påstår att det är. Sen kan man ju undra hur jag ska veta vilken faktura som är den rätta eftersom de skickat två olika. Det går fortfarande inte att knyta deras krav till att vara från Telia.

Det blir i alla fall ett mail till dem med ytterligare ett krav på en faktura som stämmer med vad de påstår att kapitalskulden är och en komplettering till DI angående anmälan jag gjorde tidigare.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #16 skrivet: April 10, 2008, 10:34:00 »

Heja Sergel  Roll Eyes

Fick ett mail där de tycker att jag ska ta kontakt med Telia och få rätta handlingarna.
De fick ett surt svar om att de är de som ska plocka fram riktiga underlag inte jag eller kronofogden.
Påpekade även att inget av de kopior de skickat har stämt med deras krav.

Får se vad som händer nu. Eftersom de inte skickat ett enda papper som stämmer med deras krav så vet jag inte om de kan hävda att det finns en skuld. Det blir en till anmälan till DI tror jag, ska bara klura på formuleringen.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #17 skrivet: April 10, 2008, 12:10:23 »

Jag fick från sergel också.Det står bara ärendenummer.Men längst ned stod det utslag 1998.
Dom kan ta sig på ett lämpligt ställe.Går det in till kfm bestrider jag det.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: