Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Om förenklad löneutmätning  (läst 3139 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« skrivet: December 16, 2009, 08:12:20 »

Taget från dagens blogginlägg ur Insolvens Stockholm's blogg:

Förslag till förenklad löneutmätning

Citat
"Verkets slutsats blev att fria månader inte var önskvärda. Det främsta skälet var den påverkan som fria månader skulle få påindrivningsresultatet. Ett annat skäl var att det inte gick att bortse från möjligheten att gäldenär och arbetsgivare kom överens om att t.ex. övertidsersättning skulle betalas ut vid just de tillfällen som frimånaderna inföll."

Fy f_n vad jag blir trött  Evil

Vad är det för omänskliga individer (Läs råttor) som sitter och beslutar något sånt här???
Man får väl flytta till Soumi istället. Där verkar dom eskat humanitet ta mig sat_n  Evil Evil Evil Evil Evil Evil
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #1 skrivet: December 16, 2009, 08:20:21 »

Taget från dagens blogginlägg ur Insolvens Stockholm's blogg:

Förslag till förenklad löneutmätning

/quote]

Fy f_n vad jag blir trött  Evil

Vad är det för omänskliga individer (Läs råttor) som sitter och beslutar något sånt här???
Man får väl flytta till Soumi istället. Där verkar dom eskat humanitet ta mig sat_n  Evil Evil Evil Evil Evil Evil

No Sweat! Man blir så trött så det finns snart inte. Jag kan inte för många gånger upprepa att det förslag KFM kommit med som gäller förenklad löneutmätning är skräp. Ett illa genomtänkt förslag där man valt helt fel väg. Det går inte använda schabloner när det gäller så viktiga saker som boende, mat, kläder och livets absoluta nödtorft. Det låter sig inte göras. Vad för bomull man än virar in det i så är det en stenhård kärna innanför. Som riskerar göra illa många redan skadade människor.

Så ja, man blir så trött.
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #2 skrivet: December 16, 2009, 09:52:17 »

För den som inte har läst, men som vill läsa hela förslaget kan ni göra det här.
http://www.kronofogden.se/download/18.76a43be412206334b8980002952/F%C3%B6renklad+l%C3%B6neutm%C3%A4tning+-+Rapport.pdf

Men ta ett djupt andetag innan. Så det inte blir slaganfall menar jag.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: