Jaa' de var ju inga muntra svar precis.......

Jag har ju autogiro,men de har ju inte fungerat då jag inte har fått in pengar....*suck
Sista gången jag hade pengar var i januari (1 halvlön fick jag då) för ett kortidsjobb!!
jag har även varit i kontakt med socialen i tid,men jag har fått avslag på min biståndsansökan! vilket jag har överklagat förstås!
men de verkar som myndigheterna inte har såå bråttom?? Är inte Socialen SKYLDIGA hjäälpa till?? Eller de verkar inte såå!!
Jag är ensamstående med 1 liten kille,såå om inte såå vore de ju för barnets skull, en rättighet till ett normalt boende???
saken är ju att hyrorna inte har blivit betalda för att jag kan ju inte "trolla fram" pengar.......**suck
Nej, jag vet att det inte är några muntra svar. Men det är en väldigt allvarlig situation du sitter i, och det är därför som vi så starkt påpekar att den troligen viktigaste räkningen du har att betala är ditt boende!
Utan ditt hem så är du fullständigt utslagen och förhindrad till det mesta. Tragiskt, men sant!
Du
kan klara dig om telefonen blir avstängd, du måste äta nudlar i två veckor, avstängt bredband, el mm. Men utan bostad har du ingenting alls. Inte en plats där du och ditt barn kan sova, äta, allmänt känna trygghet.
Att du nu nämner att du har barn ställer dock saken i en lite annan situation.
Soc. ska se till
barnperspektivet och har därför skyldighet att se till att ditt barn har det tryggt och bra.
Att inte du själv har någonstans att ta vägen spelar i deras ögon mindre roll.
Av den anledningen kan det, med hänsyn till barnets bästa, finnas en öppning för att få en ny bostad alternativt bistånd till den hyresskuld som idag finns.
För att soc ska kunna gå in med hjälp av hyresskulden så ska du inte haft inkomster till att kunna betala hyran överhuvudtaget. Men att få dom att betala en hyresskuld är mycket svårt, för att inte säga nästintill omöjligt!
Däremot kan det finnas en möjlighet till att få hjälp med en ny bostad med exempelvis ett övergångskontrakt, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Det största felet du gjort är att du inte kontaktat soc
direkt som du förstod att det skulle gå åt helvete.
Då hade man kunnat göra en utredning och bedömning om man skulle gå in med försörjningsstöd.
Nu har du som jag förstår det väntat tills det är försent, och då blir det plötsligt avslag.....
Ja, situationen är som den är. Det går inte att få ogjort. Frågan är bara hur, och om, du ska kunna ställa allt till rätta igen.
Du säger att du överklagat deras avslagsbeslut.
Jag råder dig även att ta personlig kontakt med Länsstyrelsen där det finns en övermyndighet över socialkontoret. Kommer inte ihåg vad avdelningen hette (har nämligen inte haft med dom att göra själv), men fråga i växeln.
Lycka till, och var inte rädd att fråga om det är något du funderar över. Vi försöker att svara så mycket vi hinner och har kunskap om!