Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Presk invändning drar ut på tiden  (läst 4514 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elwing
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« skrivet: Oktober 19, 2009, 11:45:22 »

Hej alla!!  Nu har det snart gått ett år,sedan jag lämnade in en presk invändning till kronolle,och fortfarande inget svar,enligt handläggaren så får det ta hur lång tid som helst,stämmer detta??
Var vänder man sig om man vill klaga på detta,finns det ingen tillsynsmyndighet??

När jag påpekade att nu har det snart gått ett helt år,och frågade varför,säger handläggaren att"Jag har inte lust att föra någon konversation mer med dig"  jag blir så förbannad får dom bete sig hur som hellst? När dom ska ha svar av mig då djävlar är det bråttom!/ Elwing
Loggat
Hebo
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #1 skrivet: Oktober 19, 2009, 12:05:02 »

Fick du det svaret av KFM??? Shocked

Sa du inte " Nej du slipper, koppla mig till den över dig i ställer då"?
Jag hade blivit skitarg!
Loggat
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #2 skrivet: Oktober 19, 2009, 13:19:08 »

Hej alla!!  Nu har det snart gått ett år,sedan jag lämnade in en presk invändning till kronolle,och fortfarande inget svar,enligt handläggaren så får det ta hur lång tid som helst,stämmer detta??
Var vänder man sig om man vill klaga på detta,finns det ingen tillsynsmyndighet??

När jag påpekade att nu har det snart gått ett helt år,och frågade varför,säger handläggaren att"Jag har inte lust att föra någon konversation mer med dig"  jag blir så förbannad får dom bete sig hur som hellst? När dom ska ha svar av mig då djävlar är det bråttom!/ Elwing

Det finns en tillsynsmyndighet och jag tycker att du ska vända dig dit å det snaraste.
Här är webadressen: www.jo.se

Därfeter klickjar du in dig på JO anmälan och får upp ett ark som du fyller i och skickar in.
Jag tror att JO tar detta ärende. men jag tycker dessutom att du ska hänvisa till JO beslut 393-2008 som juridiskt sett är lika dant som ditt, fast då handlade det om en rådman vid en tingsrätt.
Givetvis är det jag som är anmälaren i detta ärende om någon undar. Grin Grin Grin
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: