Jag undrar varför räntan är från -96 och fakturorna från -03 och -04.
Vidare undrar jag vad det är för utslag som kom 080615.
Vad det gäller räntan, så funderar jag på det med.
Det gäller gamla elskulder frugan har som jag har bestridit.
Det står så här på beslut från KFM:
"PBK Inkasso AB har bestritt invändningen. Som grund har de anfört följande. Fordran avser obetlada leveranser av el/vatten/fjärrvärme från Telge Energi. Preskriptionstiden är tre år eftersom svaranden är konsument. Den 15 juni 2008 meddelade Kronofogdemyndigheten utslag gentemot svaranden, preskriptionstiden ska således anses löpa från detta datum. Preskriptonsavbrott har därefter skett enligt nedan. Ärendet överlämnades till kronofogden för verkställighet den 11 juli 2005."
Detta utslag har jag inte sett röken av.
Sedan undrar jag även vad du menar med att du inget har att frukta då beloppet understiger ett halvt basbelopp?
(Citat från: Admin skrivet Januari 09, 2009, 23:36:36
Är det ett mål där kapitalbeloppet är under ett halvt basbelopp så står var och en sina egna kostnader för att driva målet.)
Detta menade jag. Vad som händer sen efter ett utslag som är mot oss, oroar jag mig senare om. En sak i taget.
Har även begärt en fullständig lista på alla betalda och obetalda räkningar från Telge Energi, har inte fått svar ännu.
Håller även att jobba på med en överklagan till tingsrätt, bara jag kommer på vad jag ska ha med på den.