För ett år sen ramlade jag in på Fattiga riddares forum, med drygt 190 000 i skulder och konstant ångest. Inga banker ville ta i mig med tång, jag var två andetag från betalningsanmärkning och ett andetag från att hamna i klorna på de charmtroll till inkassobolag som alla Fattiga riddare så väl känner till...

Men när jag läste era historier och om kampen mot dessa ***** inkassobolag så insåg jag att jag var lyckligt lottad. Jag hade genom slarv försatt mig i min situation, jag hade ett fast jobb och dessutom hade jag fortfarande majoriteten av mina skulder hos banken (medlemslån), med anständig ränta, "bara" 50000 var ful-lån hos diverse bolag, vars namn figurerar ofta på detta forum...
Livrädd efter att ha tagit del av era berättelser valde jag att leva på motsvarande existensminimum, fast med lyxen att först skrapa ihop 10 000 i buffert till tandläkarbesök och andra utgifter. Jag lade vartenda korvöre på den minsta skulden, de andra betalade jag minsta möjliga på. När den minsta skulden var borta tog jag den näst minsta och lade varenda spänn på den. Så höll jag på. Jag trodde från början att det skulle ta tre år att bli skuldfri och det är ju ingenting jämfört med det många av er gått igenom. Men genom att jag betalade av mina små ful-lån med skyhög ränta först, så gick det mycket fortare än jag kunnat drömma om och jag är nu skuldfri. Tack vare er. Fri!
Jag inser att jag har haft en enorm tur och jag hoppas att ni som kämpat i många år inte tar illa upp för att jag som behövt offra så lite skriver och berättar min historia. Men jag vill att ni ska veta att ni gör skillnad för andra - tack vare er går inkassobolagen miste om offer. Ni är mina hjältar - varenda en av er. Kämpa på och ge er inte.
Skade