Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldfri - tack vare er!  (läst 11257 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skade
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« skrivet: Maj 25, 2012, 19:26:16 »

För ett år sen ramlade jag in på Fattiga riddares forum, med drygt 190 000 i skulder och konstant ångest. Inga banker ville ta i mig med tång, jag var två andetag från betalningsanmärkning och ett andetag från att hamna i klorna på de charmtroll till inkassobolag som alla Fattiga riddare så väl känner till...   Embarrassed

Men när jag läste era historier och om kampen mot dessa ***** inkassobolag så insåg jag att jag var lyckligt lottad. Jag hade genom slarv försatt mig i min situation, jag hade ett fast jobb och dessutom hade jag fortfarande majoriteten av mina skulder hos banken (medlemslån), med anständig ränta, "bara" 50000 var ful-lån hos diverse bolag, vars namn figurerar ofta på detta forum...

Livrädd efter att ha tagit del av era berättelser valde jag att leva på motsvarande existensminimum, fast med lyxen att först skrapa ihop 10 000 i buffert till tandläkarbesök och andra utgifter. Jag lade vartenda korvöre på den minsta skulden, de andra betalade jag minsta möjliga på. När den minsta skulden var borta tog jag den näst minsta och lade varenda spänn på den. Så höll jag på. Jag trodde från början att det skulle ta tre år att bli skuldfri och det är ju ingenting jämfört med det många av er gått igenom. Men genom att jag betalade av mina små ful-lån med skyhög ränta först, så gick det mycket fortare än jag kunnat drömma om och jag är nu skuldfri. Tack vare er. Fri!

Jag inser att jag har haft en enorm tur och jag hoppas att ni som kämpat i många år inte tar illa upp för att jag som behövt offra så lite skriver och berättar min historia. Men jag vill att ni ska veta att ni gör skillnad för andra - tack vare er går inkassobolagen miste om offer. Ni är mina hjältar - varenda en av er.  Kämpa på och ge er inte.

Skade
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 238



Hemsida
« Svara #1 skrivet: Maj 25, 2012, 20:26:41 »


Grattis!!

Alla vi här på forumet har olika historier, det viktigaste är ju att vi hjälper varandra.

Lycka till i fortsättningen.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #2 skrivet: Maj 25, 2012, 21:04:25 »

Sånt där gillar jag att se: Att någon har lyckats komma ur träsket.

Stort grattis!
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
sneeze
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 105



« Svara #3 skrivet: Maj 25, 2012, 22:10:24 »

STORT grattis!  Grin

Loggat

what comes around, goes around
kojak
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 978


« Svara #4 skrivet: Maj 26, 2012, 00:34:05 »

Härligt! Bra jobbat. Det var vaket av dig att ta tag i det innan det blev en lavin av skulderna.
Tror det är inspirerande för alla med positiva nyheter om att det faktiskt kan finnas en ände på det.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
elsy
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 115


« Svara #5 skrivet: Maj 26, 2012, 07:59:16 »

Jag har också blivit skuld och prickfri tack vare FR och Intrum Cleaners hjälp, tog tag i mina problem 2009 med fordringar på närmare 200 tusen. En massa bestridande hit och dit, en del betalningar men den största delen preskriberat. Fick igår från KFM att de felaktiga markeringarna på KFM (Visby) är borta och rensade. Äntligen kan man se ljuset i tunneln, Nu bara få lite skadestånd för allt de utsatt en för, felaktiga handläggningar, kränkningar, felaktiga fordringar. Inser att det blir svårt att få rättvisa inför myndigheter och Inkassobolag då de tycker att i och med fordringen är borta ska man vara tacksam..Men alla år av lidande och skriverier struntar de i och det är det jag kommer att begära ersättning för.
Grattis till er alla som blivit FRI och på väg dit, vi stöttar och hjälper på alla sätt vi kan med råd och tips i det vi kan bifoga med. Tillsammans blir vi starka.
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #6 skrivet: Maj 28, 2012, 12:19:26 »

Bra att du tog tag i det innan allt föll ihop.

Starkt jobbat och grattis.  Grin

Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
skade
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 3


« Svara #7 skrivet: Maj 31, 2012, 05:48:12 »

Tack allihopa! Grin Nu håller jag tummarna för alla er andra också. Jag kan ju inte bidra med att hjälpa er konkret eftersom jag inte har så mycket kunskap. Däremot berättar för alla som vill höra om hur fruktansvärt oseriösa kreditbolagen kan vara... Och att staten faktiskt hjälper till att driva in pengar åt skurkar! Angry
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: