Nu är vår hund hemma.
Vi hade lite panik idag kan jag säga. 1:a resan ner till panten gick åt helvete. Hade inga kvitton på papper på grejjerna eftersom de är inköpta i Tyskland. Hem igen för att "hämta" kvitton. Kvittonen finns på PDF fil på säljarens hemsida. Men tror ni inte bläckhelvetet i skrivaren tog slut......just då!
Raskt iväg till min replokal för att hämta 2 st väldans stora subbasar (18 tums) + 2 st monitorer. Alla aktiva högtalare.
Så blev det 2:a resan till panten. 1:a resan var klockan c:a 12. De stänger kl 13.00, eftersom jesus eller vad han nu heter uppstod då
Iaf, när vi kommer fram å bökar in grejjerna så slänger expediten ur sig att subbasarna är för otympliga att pantas.
Så summan av pantresorna blev 1500kr för monitorerna.
Nu hade vi 2500 kr hemmavid + 1500kr för högtalarna.=4000kr. Vi va helt fuck_ng sluta och uppgivna när jag ringde upp sjukhuset ännu en gång och sa: Ni får behålla hunden. Vi har helt enkelt uttömt alla möjligheter till direkt betalning. Och dygskosnaden tickade på, nu med 750 spänn per natt. Sen avslutades samtalet.
Efter c:a 30 min ringde chefsöverläkaren upp. Lugnt & mycket sympatiskt förklarade han varför de måste ha vissa priciper etc, etc. "Affären" avslutades med att vi gav de 4000 kronorna + att vi lade min coverduos mixer i pant för resten av summan upp till 6300kr.
Skitsamma nu. Vi har pärlan hemmeve' igen som vi uttrycker det på östgötaslätta. Nedan att foto vid hemkomsten.
Trött men jag kan lova er att hon var MYCKET nöjd med husses och mattes bedrifter.