Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Att lösa upp skammen  (läst 22703 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #30 skrivet: Mars 25, 2010, 20:44:47 »

Noctumlux du ger mej hopp,  Wink Wink

Hoppet är det sista som lämnar skuldsatta, sägs det.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #31 skrivet: Mars 25, 2010, 20:53:54 »

Jo, men tanken har väl dykt upp. Jag tänker att man skall igenom reningsbadet med skuldsaneringen annars blir det väl bara att man dras med ångest över ekonomin. När man sitter och myser med ett glas vin över god mat och ser varandra djupt i ögonen så tänker han på efterrätten och jag på kronofogden. Nej, det går inte. Jag måste avsluta mitt pågående först.

Grin Grin Grin Grin
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Inspirera
Sr. Member

Antal inlägg: 324

http://mdamz.blogspot.com

Hemsida
« Svara #32 skrivet: Mars 25, 2010, 21:01:23 »

Just nu försöker jag se mej själv i ett tillstånd av passionerad förälskelse djupt stirrande in i ögon och hur min mun rör sej och uttalar stammande "jag har ett förhållande med inkasso och kronofogden" samtidigt som jag sveper i mej hela glaset rödvin, och i ren nervositet sätter i halsen och frustar ut allt över hans vita skjorta, och då säger jag "den ska ändå av"  Tongue Tongue
Loggat

Jag kan betecknas som en obekväm person där snällheten är en belastning för mig själv. nne

http://mdamz.blogspot.com
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #33 skrivet: Mars 26, 2010, 05:48:28 »

Känner igen det där med att tänka på skulder när andra tänker på ....efterrätt.
Men det är väl en bit av straffet, antar jag. "Du kan inte betala, då ska du banne mig inte ha nåt liv heller" eller nåt.
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #34 skrivet: Mars 26, 2010, 10:05:21 »

Noctumlux du ger mej hopp,  Wink Wink

Hoppet är det sista som lämnar skuldsatta, sägs det.

nu har du fel, skulden är det sista som lämar den skuldsatta för aven efter döden så skall de lilla du lämnar efter dig ses över, det kan vara nått av värde som du hade i jordelivet
Loggat
mimmie
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« Svara #35 skrivet: April 04, 2010, 21:17:13 »

Det här med nya kärlekar är intressant. När jag träffar någon ny så lägger jag upp hela byken direkt. Blottar halsen. Vill hon hugga så är det endå inget att ha. Då dissar jag direkt. Jag har slutat skämmas. För lääääänge sen.
Och jag förklarar inget heller. Är det någon som man känner att man måste sitta och förklara allt för så skiter jag i det helt enkelt. Då är det förmodligen en golddigger.
Allt går att lösa tillsammans!

Bra att du tar upp ämnet inspirera.  
[/quote]

Ja det är ju sant, man ska inte dölja något för den träffar för det vinner man INGET på. Man ska vara ärlig i allt i ett förhållande för som sagt var så går allt att lösa tillsammans !   Wink  Cheesy
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: