Robert36
|
 |
« Svara #15 skrivet: Mars 21, 2010, 16:54:08 » |
|
Skammen är hemsk för de flesta. Det är just detta att förklara, det är inget man har lust med. Folk begriper ju ändå inte hela sammanhanget. Men om man fick upp fokus på hur inkassobolagen beter sig skulle kanske många inse att de skuldsatta sitter i dessa fällor helt överdrivet. Tänk om man kunde svara, -"klart jag sitter hos inkasso, de tjänar xxx på mig". -"Ja, då förstår vi, stackars fan".
Borde vi öka uppmärksamheten kring inkassobolagen? Jag har ingen aning, det är därför jag frågar. Vi slår knut på oss för att uppmärksamma problemet, kan det vara idé att rikta in siktet bättre mot de som faktiskt är gamen bakom problemet? VI har inget att skämmas för, men oj vad lindrigt inkassobolagen kommit undan opinionen. Tar vi för svåra vägar?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #16 skrivet: Mars 21, 2010, 17:18:12 » |
|
Jag menar att de flesta tar för givet att inkassobolagens verksamhet är en självklarhet - inget man ifrågasätter. Tänk om Ekdahl eller Josefsson uppmärksammade detta att syna inkassobolagens skultransportsystem. Ägarförhållanden och förgreningar. Detta skulle kunna få upp ögonen för att inkasso inte är den fulländade skuldbevakaren med indrivningsverksamhet som många tror.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #17 skrivet: Mars 21, 2010, 17:46:40 » |
|
Jag menar att de flesta tar för givet att inkassobolagens verksamhet är en självklarhet - inget man ifrågasätter. Tänk om Ekdahl eller Josefsson uppmärksammade detta att syna inkassobolagens skultransportsystem. Ägarförhållanden och förgreningar. Detta skulle kunna få upp ögonen för att inkasso inte är den fulländade skuldbevakaren med indrivningsverksamhet som många tror.
Jag har mailat Josefsson 10-15 gånger med olika infallsvinklar om det här med inkasso. Men han fattar inte grejen. Jag har fått några lama svar, that´s it och jag tror jag målat in mig i hörnet som "knäppgöken från Göteborg". Men om fler började maila dem på deras tipssida så kanske trägen vinner? http://www.tv4.se/1.601386/skicka_ditt_tips_till_oss
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #18 skrivet: Mars 21, 2010, 19:59:00 » |
|
Jag har mailat Josefsson 10-15 gånger med olika infallsvinklar om det här med inkasso. Men han fattar inte grejen. Jag har fått några lama svar, that´s it och jag tror jag målat in mig i hörnet som "knäppgöken från Göteborg". Men om fler började maila dem på deras tipssida så kanske trägen vinner? http://www.tv4.se/1.601386/skicka_ditt_tips_till_ossFyran är lama i frågan. Och då har jag ändå försökt få dem intresserade genom att använda mitt namn i tipset.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Inspirera
|
 |
« Svara #19 skrivet: Mars 25, 2010, 19:26:49 » |
|
Skammen är hemsk för de flesta. Det är just detta att förklara, det är inget man har lust med. Folk begriper ju ändå inte hela sammanhanget. Men om man fick upp fokus på hur inkassobolagen beter sig skulle kanske många inse att de skuldsatta sitter i dessa fällor helt överdrivet. Tänk om man kunde svara, -"klart jag sitter hos inkasso, de tjänar xxx på mig". -"Ja, då förstår vi, stackars fan".
Borde vi öka uppmärksamheten kring inkassobolagen? Jag har ingen aning, det är därför jag frågar. Vi slår knut på oss för att uppmärksamma problemet, kan det vara idé att rikta in siktet bättre mot de som faktiskt är gamen bakom problemet? VI har inget att skämmas för, men oj vad lindrigt inkassobolagen kommit undan opinionen. Tar vi för svåra vägar? Att skämmas är en sak,,,det som är jobbigt är alla nejen jag som skuldsatt får, jag menar jobbet säger jatack med ett efterföljande nejtack...abonnemang på mobilen jatack men nej...byta lägenhet flera möjligheter men jag får nej...en ny kärlek scary...tar han mig med allt vad det innebär eller blir det ja...men sorry nej. Nu ska Jag banne mej prova Noomis taktik tycker den var strålande "klart jag sitter hos inkasso, de tjänar xxx på mig".  Vi har nog gjort det onödigt svårt, hur sjutton angriper vi det här på rätt sätt så vi når ut om inkasso??? ser ut som rätt väg! 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #20 skrivet: Mars 25, 2010, 20:02:29 » |
|
Man kan säga att man har underhållsskulder för inkasso. Vi måste ju försörja dem. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #21 skrivet: Mars 25, 2010, 20:13:12 » |
|
Borde vi öka uppmärksamheten kring inkassobolagen? Jag har ingen aning, det är därför jag frågar. Vi slår knut på oss för att uppmärksamma problemet, kan det vara idé att rikta in siktet bättre mot de som faktiskt är gamen bakom problemet? VI har inget att skämmas för, men oj vad lindrigt inkassobolagen kommit undan opinionen. Tar vi för svåra vägar? Att skämmas är en sak,,,det som är jobbigt är alla nejen jag som skuldsatt får, jag menar jobbet säger jatack med ett efterföljande nejtack...abonnemang på mobilen jatack men nej...byta lägenhet flera möjligheter men jag får nej...en ny kärlek scary...tar han mig med allt vad det innebär eller blir det ja...men sorry nej. Nu ska Jag banne mej prova Noomis taktik tycker den var strålande "klart jag sitter hos inkasso, de tjänar xxx på mig".  Vi har nog gjort det onödigt svårt, hur sjutton angriper vi det här på rätt sätt så vi når ut om inkasso??? ser ut som rätt väg!  Det här med nya kärlekar är intressant. När jag träffar någon ny så lägger jag upp hela byken direkt. Blottar halsen. Vill hon hugga så är det endå inget att ha. Då dissar jag direkt. Jag har slutat skämmas. För lääääänge sen. Och jag förklarar inget heller. Är det någon som man känner att man måste sitta och förklara allt för så skiter jag i det helt enkelt. Då är det förmodligen en golddigger. Allt går att lösa tillsammans! Bra att du tar upp ämnet inspirera.
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #22 skrivet: Mars 25, 2010, 20:22:17 » |
|
Ja, det är ett bra ämne. Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag träffar någon ny. Förmodligen skulle jag säga att jag hr ett litet helvete just nu, om du är intresserad kan du återkomma om några år.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #23 skrivet: Mars 25, 2010, 20:23:42 » |
|
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #24 skrivet: Mars 25, 2010, 20:27:58 » |
|
Jo, men tanken har väl dykt upp. Jag tänker att man skall igenom reningsbadet med skuldsaneringen annars blir det väl bara att man dras med ångest över ekonomin. När man sitter och myser med ett glas vin över god mat och ser varandra djupt i ögonen så tänker han på efterrätten och jag på kronofogden. Nej, det går inte. Jag måste avsluta mitt pågående först.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #25 skrivet: Mars 25, 2010, 20:33:05 » |
|
Känner att jag måste ge en kommentar på ämnet...
Jag träffade min fru på en folkhögskola för några år sedan. Båda visste att den andre hade skulder och utmätning. Vi blev ihop ändå. Vi firar vårt andra bröllopsdag 100607.
Numera är hon skuldfri och ren förutom en prick som försvinner så småningom.
Själv? Jag inväntar fortfarande på lindorffs nästa drag och en avskrivningsbekräftelse från incaSSator. Sen är jag utan prickar numera.
Och det får forumet ett stort tack för.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #26 skrivet: Mars 25, 2010, 20:37:02 » |
|
Det visar på att det finns sådant som övervinner t o m kronofogden. Ni hade gemensamma ;Dintressen kan man säga.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Inspirera
|
 |
« Svara #27 skrivet: Mars 25, 2010, 20:39:36 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #28 skrivet: Mars 25, 2010, 20:41:40 » |
|
Det visar på att det finns sådant som övervinner t o m kronofogden. Ni hade gemensamma ;Dintressen kan man säga.
Jag skulle bara laga hennes struliga virusinfekterade dator (och nu menar jag dator och inga metaforiska tankegångar.) Den datorn flög ut för ett tag sedan, men jag blev kvar.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #29 skrivet: Mars 25, 2010, 20:43:27 » |
|
Jag skulle bara laga hennes dator struliga virusinfekterade dator (och nu menar jag dator och inga metaforiska tankegångar.) Den datorn flög ut för ett tag sedan, men jag blev kvar. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|