Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vem är detta från IJ?Och får de göra så här?  (läst 5883 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Niclas
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« skrivet: Februari 15, 2012, 11:07:50 »

Hallå på er. Fick ett mail i dagfrån IJ angående min begäran om preskription i mitt ärende men undrar om någon känner igen detta namn och vad han har för befattning inom IJ eller second line?Vad det nu är? Så här såg mailet ut, Underlag är utsänt till dig 120117 med styrkande av preskriptionsavbrytande åtgärder.

Fordran vidhålls i sin helhet. Vi har inte erhållit brevet i retur.Kiddie Kohn
Collector Debt Surveillance

Second Line

Intrum Justitia Sverige AB
Box 41
SE-40120 GÖTEBORG, SWEDEN


Tel: +46 31 61 69 86
Fax: +46 31 80 21 30

se.ds-secondline.mail@intrum.com
www.intrum.se



MVH Niclas
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: Februari 15, 2012, 11:51:44 »

Hej Niclas,

För det första är Kiddie Kohn inte en man utan en kvinna. Och om ditt bestridande av skuld, grundas på en bra bevisning (vilket jag tror du har!). Tar du skriver ihop en anmälan till Datainspektionen per brev eller e-mail, där du beskriver vad du råkat ut för och anledningen till att du anser att ärendet är preskriberat och bifogar de dokument eller handlingar som styrker detta. Du kan skicka allt direkt till deras e-mail datainspektionen@datainspektionen.se eller per "snigelpost".

Skicka även med kopia på emailet du fått från Intrum Justitia till DI, och påpeka att e-mailet är förvirrande och rörigt där man blandar både engelska och svenska och hänvisar exempelvis till Collector Debt Surveillance ,Second Line.

(First Line & Second Line är avdelningar inom Intrum Justitia)

Lycka till!

IntrumCleaner


Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Niclas
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« Svara #2 skrivet: Februari 15, 2012, 12:00:03 »

Hej Niclas,

För det första är Kiddie Kohn inte en man utan en kvinna. Och om ditt bestridande av skuld, grundas på en bra bevisning (vilket jag tror du har!). Tar du skriver ihop en anmälan till Datainspektionen per brev eller e-mail, där du beskriver vad du råkat ut för och anledningen till att du anser att ärendet är preskriberat och bifogar de dokument eller handlingar som styrker detta. Du kan skicka allt direkt till deras e-mail datainspektionen@datainspektionen.se eller per "snigelpost".

Skicka även med kopia på emailet du fått från Intrum Justitia till DI, och påpeka att e-mailet är förvirrande och rörigt där man blandar både engelska och svenska och hänvisar exempelvis till Collector Debt Surveillance ,Second Line.

(First Line & Second Line är avdelningar inom Intrum Justitia)

Lycka till!

IntrumCleaner



Tackar!! Misstänkte nästan att det var en hon men,men! Tack för ett snabbt svar,en kanske dum fråga men kan man få rätt genom DI eller får IJ bara en tillrättavisning? Brukar IJ rätta sig efter DI? Rätt ny på det här men man lär så länge man lever!! Och jag ska leva länge o bli skuldfri snart!! Niclas
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #3 skrivet: Februari 15, 2012, 12:20:46 »

Citat
Tackar!! Misstänkte nästan att det var en hon men,men! Tack för ett snabbt svar,en kanske dum fråga men kan man få rätt genom DI eller får IJ bara en tillrättavisning? Brukar IJ rätta sig efter DI? Rätt ny på det här men man lär så länge man lever!! Och jag ska leva länge o bli skuldfri snart!! Niclas

Datainspektionen skall agera som en tillsynsmyndighet över alla inkassobolag (men har tyvärr glömt detta, dock håller vi på att tillse att den biten skall ordna till sig). Och IJ måste rätta sig efter DI kritik, det du inte skall glömma att göra är att skicka ett litet "fint" email till IJ och informera om att du vidhåller din bestridan av ärendet och att du idag anmält allt till DI, därmed har de inte rätt att vidta några inkassoåtgärder förrän DI granskat ärendet.

Och uppstår några problem senare, hör av dig så hjälper vi till så gott vi kan.

Med din attityd Niclas är du redan en vinnare!!!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Niclas
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« Svara #4 skrivet: Februari 15, 2012, 13:03:47 »

Hej på er! Nu är IJ på krigsstigen! Skickar en pdf file med skuldbrev från banken,ser ut som original, bland annat. Inga synliga underskrifter på kopior av andra brev o annat de skickat. Har de rätt att skicka över dessa pdf filer och anse/tro sig ha rätt i det eller är det något DI kan ha nytta av att få veta??Jag trodde de hade större bevisbörda! MVH Niclas
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #5 skrivet: Februari 15, 2012, 14:52:47 »

Hej på er! Nu är IJ på krigsstigen! Skickar en pdf file med skuldbrev från banken,ser ut som original, bland annat. Inga synliga underskrifter på kopior av andra brev o annat de skickat. Har de rätt att skicka över dessa pdf filer och anse/tro sig ha rätt i det eller är det något DI kan ha nytta av att få veta??Jag trodde de hade större bevisbörda! MVH Niclas

Hej Niclas, IJ har kontroll på alla inlägg som görs på Fattiga Riddare samt IntrumCleaner precis som Alektum, Lindorff m fl. har (se länk hur det fungerar).

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5578.0

Därför tar vi nästa steg "offline", jag skickar ett meddelande till dig omgående.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: