Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lindorff bad mig kontakta jurist för att dom inte kan sitt jobb  (läst 14135 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner2
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Hemsida
« Svara #15 skrivet: Mars 06, 2013, 14:08:44 »

Skälet kan vara så enkelt som den Svenska nationens tekniska konkurs
1992 .Eller hur?

Där håller jag i stor utsträckning med!

Alltför många som förlorade jobbet i samband med den tidigare ekonomiska krisen uppmuntrades att starta eget på lösa boliner, och sedan gick det som det gick. Väldigt många av landets så kallade evighetsgäldenärer har skulder från just den tiden, och en jäkla massa av dem också från Sparbankernas beteende då det gällde att rädda den egna livhanken genom att sälja ut bland annat fastigheter till underpris. För att inte tala om alla gamla sparbankslån som ligger och surrar i den eviga Kiab-Lindorff-härvan.  Angry Angry Angry
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #16 skrivet: Mars 07, 2013, 18:44:40 »

Om jag inte minns fel så fick dåvarande sparbanken en enorm pengasäck av oss skattebetalare för att de inte skulle gå i konkurs... Angry
Loggat
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #17 skrivet: Mars 08, 2013, 06:30:37 »

Japp som andra banker i EU. Men men.
Loggat
Hebo
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #18 skrivet: Mars 08, 2013, 08:01:33 »

Nu har jag blivit kontaktad av en jurist på Lindorff, inte för att hon hade mer att säga än handläggarna innan henne. Har upprepat mig ännu en gång, "Ge mig en paragraf eller svart på vitt att ni undkommer §5 i RL när ni köper upp skulder"... ska bli spännande att se vad jag får för svar i dag Smiley
Loggat
Hebo
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #19 skrivet: Mars 08, 2013, 10:28:20 »

Så...Har nu haft ett telefonsamtal med M.S på Lindorff. Fick jag något mer än "Det är så det är"...Nope. Ingen text eller paragraf hänvisas det till utan endast, det är så det är. Någon annan som vet var jag kan hitta detta? Letar just nu i avtalslagen, ska kolla köplagar också men all hjälp tas tacksamt emot. Jag rådde dessutom Lindorff till att endast satsa på kreditskulder i framtida köp, dom måste ju tjäna multum på detta Smiley...
Loggat
nillsson
Hero Member

Antal inlägg: 725

« Svara #20 skrivet: Mars 08, 2013, 10:54:48 »

Natuligtvis titta på boksluten "allabolag" avkastningen är ca 50%.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: