Taxi1963
|
 |
« Svara #30 skrivet: Oktober 27, 2011, 21:47:28 » |
|
Härligt, Gillade speciellt dessa meningar i domen, "Tingsrätten fann att Juridikhjälpen inte ens visat att mannen betalat den aktuella skulden till fordringsägaren. . Då det inte var visat att mannen haft en fordran på kvinnan har det inte funnits någon fordran att överlåta" 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nene
|
 |
« Svara #31 skrivet: November 01, 2011, 21:20:53 » |
|
Hej ! Ja,den är klockren !! Hela "fallet" har varit ett skämt !! Skrattade när " de 2 advokaterna från Juridikhjälpen " kom till Tingsrätten. De kom i en gammal risig " folkabuss" och såg ut som 2 riktiga " brännvinsadvokater " som min gamla mamma brukar säga...  Kändes väldigt oseriösa  Hoppas jag aldrig mer träffar på dessa typer  Och jag hoppas verkligen att ingen annan heller behöver ha med dem att göra... 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #32 skrivet: November 01, 2011, 22:35:17 » |
|
Måste säga kanon att du orkade stå emot och jaga faanskapen med blåslampa!!! Guld och jag vet hur det känns att ge dom på nöten en gång för alla. Känn dig hedrad jag vet att du är äckligt stolt som att oooooooooooooj kunde jag:)  Gläds med dig att du lyckades alltid gött att kunna smälla någon oseriös på fingrarna innan dom kom för långt ner i syltburken 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #33 skrivet: November 01, 2011, 23:33:01 » |
|
Hej ! Ja,den är klockren !! Hela "fallet" har varit ett skämt !! Skrattade när " de 2 advokaterna från Juridikhjälpen " kom till Tingsrätten. De kom i en gammal risig " folkabuss" och såg ut som 2 riktiga " brännvinsadvokater " som min gamla mamma brukar säga...  Kändes väldigt oseriösa  Hoppas jag aldrig mer träffar på dessa typer  Och jag hoppas verkligen att ingen annan heller behöver ha med dem att göra...  Advokater my ass! Undra ifall rikspuckorna dras inför rätta för deras felaktiga användande av den skyddade titeln "advokat"
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #34 skrivet: November 03, 2011, 23:19:42 » |
|
Har kollat lite på detta bolag, och efter att ha läst här, domen och i realtid om hur de beter sig, och sett att ägaren tydligen är god man i en kommun så skickade jag ett mail till kommunen och ifrågasatte lämpligheten i att en man som tydligen vrider på lagar lite hur som helst ska ha förordnande som god man. Funderar också på om man inte skulle göra en polisanmälan, då inkassolagens 17 paragraf stadgar straffansvar om man bedriver inkassoverksamhet utan tillstånd och enda undantagen är icke näringspliktiga och företag som bedriver inkassoverksamhet åt ett annat företag i samma koncern och fodringarna kommer från någon som har tillstånd
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #35 skrivet: November 03, 2011, 23:32:48 » |
|
Polisanmälan inlämnad för inkassoverksamhet utan tillstånd. Brott som bestraffas med böter eller fängelse i högst ett år 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
MrSanoj
|
 |
« Svara #36 skrivet: November 04, 2011, 07:39:44 » |
|
Taxi,, du är grym, jag är imponerad!! Faaaan vad duktig du är!!!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nene
|
 |
« Svara #37 skrivet: November 07, 2011, 14:41:48 » |
|
Ni som är duktiga på att dela länkar....Idag står det på Realtid.se om Juridikhjälpen..... 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #38 skrivet: November 07, 2011, 16:57:49 » |
|
Han är ju nästan för rolig den där Ib 
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #39 skrivet: November 07, 2011, 17:00:41 » |
|
Ja, så länge man inte tillhör de som drabbas så är ju karln nästan skrattretande naiv.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nene
|
 |
« Svara #40 skrivet: November 07, 2011, 17:16:17 » |
|
Ni som kan dela länkar,kan ni inte dela den artikeln som står idag på Realtid.se?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #41 skrivet: November 07, 2011, 17:22:04 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nene
|
 |
« Svara #42 skrivet: November 07, 2011, 17:48:27 » |
|
Tack, taxi! Du är en sann riddare 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #43 skrivet: November 07, 2011, 18:59:04 » |
|
... Och in i länksamlingen åkte den. Tack, Taxi. 
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
nene
|
 |
« Svara #44 skrivet: November 07, 2011, 19:47:13 » |
|
Till vilka instanser ( mer än polisen som redan är kontaktade ) kan man anmäla detta Juridikhjälpen? Nån som vet?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|