Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskibering???  (läst 98522 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
petterniklas
Hero Member

Antal inlägg: 810

« Svara #15 skrivet: September 08, 2010, 21:57:08 »

@Nene

För att ha rätten att kalla sig advokat, måste du vara ansluten till advokatsamfundet. För och vara ansluten till advokatsamfundet måste du bedriva verksamhet. Så för att driva en advokatbyrå måste du ha någon advokat på firman. Be och få namnet på denna advokat som är verksam i juridikhjälpen. Kontakta sedan advokatsamfundet och förklara hur det ligger till. Du kan läsa mer om detta på: http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage.aspx?id=3805    

Har dem inte en advokat på firman som är ansluten till samfundet, kan det inte heller räknas som en advokatbyrå och kan således inte bedriva någon inkasso verksamhet. Och har dem en advokat på firman som har rätt att kalla sig advokat, dvs ansluten till samfundet. Ska du genast kontakta samfundet för att få han utesluten. Dem kan säkert hjälpa dig med skadeståndsyrkande också. Nu finns det garanterat ingen advokat i Sverige som skulle vara så djävla dum att försöka driva en sådan här fordran. Uteslutning kostar mer än vad denna fordran bringar in.

Jag ser följande lagbrott har begåtts mot dig.

1. Bedrägeri från din fd partner (polisanmälas, straffbart och påföljd fängelse.)
2. Brott mot inkassolagen (så går det när man inte har något tillstånd, låt en åklagare pröva om den pensionerade advokaten har rätt att driva inkasso. Det har han garanterat inte). Det har alltså skett en obehörig inkassoåtgärd, detta är straffbart och kan bli fängelse som påföljd men troligtvis böter.
3. Ocker! (Den räntan som juridikhjälpen lägger på mot dig är olaglig. Ocker går under brottbalken, dvs det är straffbart med fängelse som påföljd.
4. Har du sedan upplevt dem som hotfulla, vilket en kvinna oftast kan känna sig mot en agressiv man. Olaga hot, är inte vad som sägs utan hur brottsoffret upplever situationen.

Hade jag varit dig hade jag genast upprättat en polisanmälan både mot din fd partner och mot skojarfirman.

Solidariskt betalningsansvar för firmans räkningar, inte för era personliga! Eftersom tidningsprenumerationen står i hans namn är det juridikhjälpens sak att bevisa att det varit er gemensamma företags räkning. Det kan dem inte när räkningen står i din fd partners namn.

Nu är frågan, hur nitisk är du?

Edit:

Om han har kallat sig pensionerad advokat, tycker jag du ska polisanmäla detta och dessutom påpeka detta för advokatsamfundet efter du har konstaterat att han aldrig praktiserat som advokat, det har han garanterat inte. Detta är straffbart!!! Gubben ska in på kåken!
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
petterniklas
Hero Member

« Svara #16 skrivet: September 08, 2010, 22:00:44 »

Han är inte advokat och har heller inte varit det. Rätten att kalla sig advokat se länken i förra inlägget. Om han varit advokat hade det nog stått där och inte som läst juridik.

Det är dessutom straffbart att kalla sig advokat, har han hävdat han är advokat? Det kontrollerar du som sagt med advokatsamfundet imorgon bitti!
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
nene
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #17 skrivet: September 09, 2010, 07:33:25 »

Stort tack för ditt uttömmande svar,ska sätta igång med detta....Återkommer,så fort jag vet nåt ! Tack,än en gång, Petter-Niklas!
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #18 skrivet: September 09, 2010, 10:18:43 »

När du får svar, låt oss andra också få veta.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #19 skrivet: September 09, 2010, 10:47:07 »

När du får svar, låt oss andra också få veta.

jag använde denna kunde inte hitta någon medlem under företagsnamn eller på orten Fjälkinge

så jag tvivlar på dess äkthet  http://www.advokatsamfundet.se/templates/FramedPage.aspx?id=3836
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #20 skrivet: September 09, 2010, 12:25:50 »

Denna tråden ska följas med stort intresse.....   Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
petterniklas
Hero Member

« Svara #21 skrivet: September 09, 2010, 19:12:39 »

Kan tillägga följande:

Juridikhjälpens sk advokat är en helt otroligt korkad låtsas jurist som hittar på fordringar och sen kräver betalt hos kronofogden, kronofogden avvisar då ärendet och Herr Nielsen överklagar då. Där håller han på med diverse utlägg för att få rätt och dem stackars företagarna/privatpersonerna blir så skrämda så flera förlikas. Förlorar han målet och krävs på rättegångskostnader gör det han ingenting, eftersom han själv har skulder till kronofogden. Vinner han, betalas han skulder hos kronofogden av. Det är därför deras firma inte har någon f-skattesedel.

Hur smart är då detta? Och hur länge har det hållit på? I landet ligger det över 20 mål som juridikhjälpen står som kärande/sökande, dvs dem äger fordran. Men vid kontroll idag hos advokatsamfundet, har herr Nielsen aldrig varit advokat. Tydligen är det också dem som öppnar tillsyns ärende i fråga. Jag skulle bli mycket förvånad om inte herr Nielsen skakar galler inom en snar framtid.

Smart sätt och söka skuldsanering på....sätta andra i skiten så dem får betala ens fordringar.

Loggat

Skuldfri efter 20 år...
noctumlux
Hero Member

« Svara #22 skrivet: September 09, 2010, 19:28:04 »

Hoppas han åker dit.
Leka med en skyddad titel...Han kommer behöva en advokat själv.
Loggat

---
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
nene
Full Member

« Svara #23 skrivet: September 09, 2010, 20:42:04 »

Den var fin: " han kommer att behöva en advokat själv " hahaha...
Imorgon ska jag få prata med en handläggare hos advokatsamfundet,som vet hur det ligger till....
Herr Anders Nielsen satt i Tingsrätten och sa klart och tydligt att han är ADVOKAT....Tingrättens ordf.såg klart skeptisk ut och sen utbröt en lång diskussion om org.nr hit och dit o.s.v.
Sen skulle det diskuteras enskilt,först med dom och sen med mig...
T.R ordf.frågade mig om jag kunde tänka mig en förlikning och hon började på summan 20.000 för att till slut vara nere på 1000 kr.
Jag sa: Jag betalar inte en spänn,för jag är inte skyldig honom nånting,tvärtom är han skyldig mig ett gammalt skadestånd, sen han misshandlade mig, då för 21 år sedan......De skulle jag kunna få nu då,kanske,sa jag...
Sen,som jag sagt förut,så beslutades att J.hj. klient har 2 veckor ( idag 1 vecka ) på sig att bevisa att han har försökt att delge mig den gamla " skulden "
Loggat
petterniklas
Hero Member

« Svara #24 skrivet: September 09, 2010, 21:47:02 »

Skadestånd har preskription på 10 år. Men och andra sidan har du väl påmint din fd partner om skadeståndet varenda gång han ringt på fyllan? Preskriptionsavbrott varenda gång.
Tycker du ska lämna in det omgående till KFM för verkställighet.

Jag har mycket svårt att se att han inte kommer skaka galler för inte bara ditt utan mer än tjugo fall där han leker advokat.

Lycka till!
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
nene
Full Member

« Svara #25 skrivet: September 09, 2010, 21:58:16 »

Tack !
Återkommer med rapport så fort jag vet nåt mer ! Wink
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #26 skrivet: September 10, 2010, 12:29:49 »

Den pensionerade advokaten heter Ib Nielsen men han har en hemsida som heter http:// anders 45.medlemmar.ifokus.se/

detta är de Nielsen som finns med i advokatsamfundet
Grove Nielsen, Li    -    Setterwalls Advokatbyrå AB MALMÖ
Nielsen, Emma    -    Advokatfirman Cederquist KB STOCKHOLM
Nielsen, John    -    Ramberg Advokater (Öresund) KB HELSINGBORG
Nielsen, Krister    -    Advokaterna Nielsen & Lock AB BORLÄNGE
Olofsdotter-Nielsen, Janette    -    Advokatfirman Salmi & Partners AB GÖTEBORG
Loggat
noctumlux
Hero Member

« Svara #27 skrivet: September 10, 2010, 13:17:59 »

Oj oj. Jag tror minsann att juristhjälpen har trampat rejält i skiten...
Kör hårt, nene, och lycka till.
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
petterniklas
Hero Member

« Svara #28 skrivet: September 10, 2010, 14:16:08 »

Www.realtid.se

Fin artikel!
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
nene
Full Member

« Svara #29 skrivet: September 10, 2010, 14:17:38 »

Håller på och söker upplysning hos Datainsp.men har ej lyckats få tag på nån....Får fortsätta på måndag......Tack för gott stöd  Wink
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: