Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inledande!  (läst 4705 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ljuybos
Newbie
*

Antal inlägg: 14

« skrivet: December 30, 2020, 15:14:14 »

Fucking awesome!

Hämtade posten idag, suckade när jag närmade mig den fruktade lådan, brev från Kronofogden. Vad är det nu då för nytt skit tänkte jag.

Men, tjohoo, besked om inledande skuldsanering, drygt 7k i månaden att betala, kommer bli tuftt men nu är det bara att köra på!

En fråga:

När får man veta om betalningsperioden kan bli kortare än 5 år? Jag har varit överskuldsatt länge och har barn som levt med mig som skuldsatt hela sina liv (17 år typ), sett att man kan få kortad betaltid till 3 år, men läste inget sånt i brevet jag fick idag. Nån som vet?
Loggat
Master69
Full Member

Antal inlägg: 149

« Svara #1 skrivet: December 30, 2020, 16:37:24 »

Grattis, en bra start på det nya året som är på G.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
JediMaster
Newbie
*

Antal inlägg: 16

« Svara #2 skrivet: Januari 11, 2021, 02:08:05 »

Hej,

Du får reda på det när du har fått en betalningsplan/förslag från KF — det sker vanligtvis efter ett par månader efter inledandet. I det brevet kommer de beskriva sina motiv bakom varje beslut där en del av beskrivningarna kommer handla om hur långt period du kommer få betala och varför. Grattis och lycka till!
Loggat

May the force be with you, always!
Grönan
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« Svara #3 skrivet: Januari 25, 2021, 11:08:30 »

Fucking awesome!

Hämtade posten idag, suckade när jag närmade mig den fruktade lådan, brev från Kronofogden. Vad är det nu då för nytt skit tänkte jag.

Men, tjohoo, besked om inledande skuldsanering, drygt 7k i månaden att betala, kommer bli tuftt men nu är det bara att köra på!

En fråga:

När får man veta om betalningsperioden kan bli kortare än 5 år? Jag har varit överskuldsatt länge och har barn som levt med mig som skuldsatt hela sina liv (17 år typ), sett att man kan få kortad betaltid till 3 år, men läste inget sånt i brevet jag fick idag. Nån som vet?

Stort GRATTIS till inledande! Jag har två år kvar på min femåriga plan och hade av samma skäl som dig hoppats på en treårig plan från start. Mina barn var 12, 17 och 19 och bodde alla hemma (äldsta skulle ta studenten det året). Jag fick motiveringen att barnen var såpass stora och snart på väg ut. Hade de varit yngre så hade det varit aktuellt. Vi vet ju alla att det varit jobbigt för barnen att växa upp med skuldsatta föräldrar och tonåringar är mycket dyrare i drift än småbarn. Små barn kan man göra billiga saker med och de nöjer sig, medan tonåringar har en helt annan press på sig utifrån att passa in. Nu är det som det är. Det har gått bra ändå. Jag hoppas du får ett annat besked än mig och oavsett önskar jag dig lycka till med saneringen  Smiley
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: