Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svea Skuldfinansering  (läst 8358 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« skrivet: Februari 08, 2019, 13:07:31 »

Är det någon som har prövat Svea Skuldfinansering ?? kan man få det utan någon borgen och säkerhet ?  jag får inte skuldsanering tyvär  Roll Eyes Roll Eyes
Loggat
Master69
Full Member

Antal inlägg: 149

« Svara #1 skrivet: Februari 08, 2019, 13:48:34 »

Bara för att man fått nej till skuldsanering (om det är skälet då) en gång, så kan man ju söka igen. Det verkar vara helt beroende på vilken handläggare man få (sad but true). Jag har själv fått avslag två gånger, pga helt skilda skäl (sist var det nästan borderline inkompetens, men det är en annan historia. Får bli ammunition tills nästa ansökan). De andra firmor som erbjuder "skuldsanering" brukar vilja ha nån garanti som pant I fastighet etc. dessutom verkar dom ta rejält betalt i form av ränta.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
herkules
Full Member

« Svara #2 skrivet: Februari 08, 2019, 15:18:14 »

jag har inte sökt skuldsanering men har ca 150000-160000 k i skulder och tjänar 311400 kr per år  så jag tror inte dom godkänner mig  eller vad tror ni ?? Huh? Huh?
Loggat
herkules
Full Member

« Svara #3 skrivet: Mars 13, 2019, 05:30:10 »

165000 kr i skulder just nu Sad Sad Sad
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #4 skrivet: Mars 13, 2019, 12:52:48 »

Frågan är hur mycket du kan betala på dina skulder i månaden som avgör om du kan få skuldsanering, och inte hur mycket du har i inkomst eller skuldens storlek.
Om du går in på kronofogdens hemsida, kan du göra en beräkning på hur mycket de kan utmäta på din inkomst se här https://www1.kronofogden.se/wfmp1/fbbb-web/html/index.html
Om du genom löneutmätning kan betala din skuld på mindre än 10 till 15 år, då är skuldsanering uteslutet, men om du inte kan det, då skall du söka sanering.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
herkules
Full Member

« Svara #5 skrivet: Mars 13, 2019, 17:27:25 »

KFM tar just nu 4482 kr via utmätning
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Mars 13, 2019, 18:26:07 »

Med den utmätning, och skuldsaldo på 165 000 kr, då vill du ha en återbetalningstid på ca 4 till 5 år, beroende på ränta, så skuldsanering är utesluten, om inte du har verklig god personlig orsak, men då skall du nog vara nära döden.
Tyvärr tror jag inte på någon ackord heller, då de får bra betalad varje månad, så de kan vänta på att få sina pengar.
Bästa vore kanske om du har någon som kan gå i borgen, så du kan få ett lån, och på det vis betala hela skulden på ett bräde.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
herkules
Full Member

« Svara #7 skrivet: Mars 13, 2019, 18:42:39 »

Jo jag misstänkte nog att det ej blir någon skuldsanering . Har försökt få ett saneringslån eller omstartslån men ej blivit godkänd . Jag har ingen som kan gå i borgen för mig för då skulle jag ha redan varit skuldfri .   
Loggat
Nyx
Sr. Member

Antal inlägg: 494

« Svara #8 skrivet: Mars 13, 2019, 20:19:33 »

Trist, antar du har nån fastighet med övervärde på heller, då hade ju KFM redan tittat på den. Vet nån långivare som vet en del hopbakslån om det finns säkerhet de är ensamma på.

Men det är inte nått alternativ antar jag?
Loggat

Kronoinspektör KFM (Inga svar jag gör här är i egenskap av tjänsteman)
Före detta inkassohandläggare

Förespråkare för en större reform i skuldindustrin
Varit borta från forumet en längre tid på grund av personliga skäl
herkules
Full Member

« Svara #9 skrivet: Mars 14, 2019, 05:20:53 »

Vi har ju en Villa men bor man långt  ut på landet så är den ej värd nånting tyvär .  vad menar du NYX ?
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #10 skrivet: Mars 14, 2019, 14:22:25 »

Om du har en fastighet, kan du ju ta kontakt med bluestep, och se om de kan hjälpa.
Loggat

herkules
Full Member

« Svara #11 skrivet: Mars 14, 2019, 18:47:56 »

Har kontaktat alla som kan ge lån med fastighet som säkerhet alla utom Svea omstartslån sa nej  men där kunde vi ej ta lån för vår fastighet var ej högt värderad  så det känns tungt att alla säger nej  Sad Sad Sad
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: