Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Akut urdragning av tand kostar 50 kr  (läst 6095 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« skrivet: Februari 09, 2015, 07:41:13 »

Akut tandurdragning kostar 50 kr för tiggare. Tidigare var det gratis. Du och jag betalar fullt pris.
http://www.friatider.se/folktandvarden-bekraftar-akut-tandutdragning-kostar-1500-svenskar-och-50-tiggare

En svenska skattebetalande medborgare som inte har en krona över efter fodgens löneutmätning men har lika ont i tanden som tiggaren ska alltså fortfarande betala fullpris!?!?
Nobelt men jag tycker att vi svenskar som bor och lever här allt oftare glöms bort och trycks undan till förmån för bättre villkor för tiggande romer och asylsökande.
Är man dessutom överskuldsatt blir man även nedtryckt.
Det här är ju bara så snett!
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #1 skrivet: Februari 10, 2015, 16:51:17 »

Håller med dig. Desto mer man får läsa om dessa tiggare så blir man f****bannad. När ska politikerna vakna upp och stoppa eländet. Fast nu verkar ju Securitas fösa undan dom i Stockholms innerstad. Men vi som bor ute i landet då. Jag bor dessutom i en by och här sitter dom och nästan kör upp muggen upp i näsan på en och ber om en slant. Jag bara suckar. Synd om våra hemlösa och våra egna fattiga. Inte får dom nån hjälp som dessa tiggare.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: