Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ger upp  (läst 6558 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Potatis
Newbie
*

Antal inlägg: 32

« skrivet: Oktober 18, 2014, 10:16:30 »

Jag orkar inte kämpa längre, fick avslag i Nacka tingsrätt och ska senast 21 oktober överklaga och försöka få prövningstillstånd, vet inte hur jag ska skriva eller ens vad jag ska angripa på, inkasso vinner. I och med att jag "bara" har denna skuld så känns det som om jag kommer kunna gå vidare med mitt liv om jag får till någon dräglig avbetalningslösning eller ett accord. Får väl kontakta lindorff och se vad dom säger, skulden är från 1987 och var då 59200:- men nu vill dom väl ha typ 180000... Jobbigt och jättetråkigt, världens dyraste nit-lott, en namnteckning på ett konvertibellån när jag var 20 år...lycka till i kampen ni som orkar och tack för allt stöd och hjälp jag fått i detta forum.
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: Oktober 18, 2014, 17:30:59 »

Nu vet jag inget om ditt ärende, men ibland kan det lyckas genom en överklagan, Hovrätten har större kapacitet och kunnande än tingsrätten.
Se om du kan få en jurist att hjälpa dig.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #2 skrivet: Oktober 19, 2014, 09:35:50 »

Japp instämmer....i tinget sitter det ett gäng blöj-jurister som ska vara ett genomsnitt av folket. Överklaga så får du riktiga jurister som tittar på ditt ärende, så ge det en chans.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: