Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: AK-inkasso m.m.  (läst 6594 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
phenden
Full Member

Antal inlägg: 183

« skrivet: Mars 19, 2013, 21:51:48 »

Så där - nu har jag troligen Prioritet Inkasso, Nordea Bank AB, Nordea Hypotek AB, AK Services Sverige AB och AK Portfolio Holding AB på kroken. De har delgivits begäran om PuL-utdrag via TR med datering, och har efter två månader inte inkommit till rätten eller till mig med utdragen. Begäran var utformad som ett editionsföreläggande, och de bryter därför både mot lagen och begår domstolstrots. Vi får se vad det kan leda till. Troligen vet de att PuL-utdragen kommer att sänka dem, och försöker nu leka chicken-race.

Med lite tur går det att sätta lite press på DI med hjälp av domstolen - eller i vart fall när frågan går till hovrätten. Våra högre instanser brukar inte ha mycket tålamod med ohörsamhet.

I synnerhet AK är nog oroliga då de under pågående process sålt sin fordran till ett danskt systerbolag - måste vara ägarbyte nummer massor.
Loggat
nillsson
Hero Member

Antal inlägg: 725

« Svara #1 skrivet: Mars 20, 2013, 09:23:43 »

Upplysningsvis så ingår AK-bolagen i Rederikungen Leif fredriksens imperium
som tömde AK på 350 mille för något år sedan som skulle in i Seadrill.
Jag tror Leif fredriksen har fullt upp nu som Cypriotisk medborgare och boende
på Cypern.Men läser man ekonomiskt skvaller (realtid) så framgår det att
de stora redan har flyttat sitt kapital till andar länder (Tyskland kanske)
Loggat
phenden
Full Member

« Svara #2 skrivet: Mars 20, 2013, 10:03:59 »

Upplysningsvis så ingår AK-bolagen i Rederikungen Leif fredriksens imperium
som tömde AK på 350 mille för något år sedan som skulle in i Seadrill.
Jag tror Leif fredriksen har fullt upp nu som Cypriotisk medborgare och boende
på Cypern.Men läser man ekonomiskt skvaller (realtid) så framgår det att
de stora redan har flyttat sitt kapital till andar länder (Tyskland kanske)
(John heter han :-) )Jo, den mannen är ju en av de medelstora gangsters som gjort gigantiska vinster i nästan alla de branscher där affärsmetoderna mer påminner om Al Capones Chicago än om någon sorts hederlig affärsverksamhet. Det värsta med honom är ju att han är långt ifrån värst. Han har ju till och med åkt dit  medan han fortfarande var Norsk medborgare även om det bara kostade honom lite nålpengar. Att han blev Cypriot efter det är ju inte så konstigt eftersom deras motsvarighet till Ekobrottsmyndigheten ju är otroligt effektiv - i motsats till vår - men på att hjälpa till med att begå ekobrott i andra länder.:-)
Loggat
nillsson
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Mars 20, 2013, 14:17:42 »

John var namnet,son till en svetsare i Grorud (arbetarstadsdel i Oslo).fram till
i julas byggde jag på ett bussgarage där.

Alla som har kört bil på vänster sida vet att Norge 1987 och Sverige 1992 gick i
teknisk konkurs då mer än 1/3 av landet tillgångar försvann.Sedan få Bo Lundgren
säga vad han vill ,men det är dessa evighetgäldenärer som min kunskap gäller.

Norge och Danmark har en mer anglo-amerikansk marknadekonomi medan
Svedala fortfarande har problem med att stöpa om sin gamla halvkommunistiska
blandekonomin.

Hösten 1945 blev engångsskatten 75% och nya pengar på måndag i Danmark
prata om kris.Alla fick börja om på nytt.

Idag fick jag min norska pension eftersom vår valuta just nu är stark så förlorar jag
minst 15% mot förra året.(så fungerar det)
Loggat
phenden
Full Member

« Svara #4 skrivet: Mars 20, 2013, 14:59:03 »

Jag tillhör 92:orna. :-( Drabbades av 500% ränta på byggnadskreditiv, sjukdom och skilsmässa i en enda handvändning. Hörde sedan (efter lagsökningarna 93/94) inte ett skit från fordringsägarna förrän 2005, då ett handskrivet kuvert från Prioritet Inkasso dök med två (om jag minns rätt) kravbrev, där adressen på själva breven var till min son och före detta hustru. Men mitt namn. Detta brev önskar jag ju just nu att jag hade sparat. Men vid den tidpunkten hade jag ingen som helst koll på det där med preskription, och framförallt ingen koll på att inkassobolag och banker var så fullständigt hänsynslösa som de är, och att statens tillsyn över detta inskränker sig till förmanande pekfingrar och att fråga bolagen om de bryter mot lagen. Det enda som i dag fortfarande gör mig lite förvånad är att Nordea deltar i sånt här. Men omoralen och gangstermentaliteten tycks vara gränslös.

Nåväl. Nu har jag i alla fall ovedersägliga bevis på att inget av de inblandade bolagen följer PuL. Om det i sedvanlig ordning viftas bort av domstolarna står ju än så länge i stjärnorna, men jag tänker göra mesta möjliga av det - både politiskt och juridiskt.
Loggat
nillsson
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Mars 20, 2013, 18:38:53 »

Min erfarenhet är att de gamla affärsbankerna som har stor kunskap bland sina
kunder inte varit till besvär för mig och ej omnäms på FR.
Värre är det med Sparbankerna och Nordea (fd.Kreditbanken,PK-banken,Nordbanken osv) som har en kundstock av småfolk som man tror sig kunna behandla hur  som
helst.

Samma här! 92-96 var det besvärligt,men som elektriker har jag bidragit till
grannländernas BNP med ca 15-17 mille sedan dess.

Tyvärr så fick INKASSO ca 10 års dataförsprång som gäldenärerna först nu börjar
komma ikapp.

Mats Lönnerblad har skrivit flera böcker om de 500%
Sparbankernas skojeri med aktiebord mm har Lars Ohlson skrivit om bla. i
Skambankerna.

Loggat
phenden
Full Member

« Svara #6 skrivet: Mars 20, 2013, 18:58:03 »

Ja, det där med datorerna ja. På något sätt verkar det som om våra domstolar tror att det finns något magiskt i dem som gör att de garanterar korrekthet. Som datalog och programmerare vet jag ju att datorernas viktigaste princip är SISU . Skit In Skit Ut.

Nu skall man bara övertyga några domare att det är vad som gäller och att det är Skit som matats In och Skrivits Ut av bolagen. :-D
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: