Leffa
|
 |
« skrivet: Juni 26, 2008, 19:13:15 » |
|
Jag tänke att uppmuntra att det går att göra bra uppgörelse också. En skuld hos Lindorff solidarisk ansvar jag och min kollega. skulden var med räntor upp i 3 300 000kr. Efter ett halvårs förhandlande landade min del på 75 000kr kontant. En annan blev klar i februari i år skulden var på 1 400 000kr samma solidariska ansvar. Notan landade på 90 000kr. Var av jag ska betala 30 000kr den sista den här månaden och resten sista november. Troligen måste jag göra en till uppgörelse men måste vässa mina agrument 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #1 skrivet: Juni 26, 2008, 19:19:10 » |
|
Det kallar jag att förhandla! 
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
Leffa
|
 |
« Svara #2 skrivet: Juni 26, 2008, 19:25:29 » |
|
Klart är att det finns en del rävspel med men man ska inte vara allt för ärlig. Klart är att jag kommer att få det tuffare nu när jag inte har så mycket kvar(skulder) + att jag har en mycket hyfsad inkomst. Tålamod är viktigt samtidigt försöka att vara lugn nästan så att det blir lite kompis ton. Kanske inte så enkel varje gång men det är bättre än att lägga sig ner och dö. Kan även tillägga att på skulden hos Lindorff så hade Sparbanken fått in en borgen på 250 000kr på kapital skulden år 1992
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ray Carlson
Newbie
Antal inlägg: 2
|
 |
« Svara #3 skrivet: Juni 27, 2008, 00:29:07 » |
|
Ett STORT Grattis !  Vad var ursprungsskulden ungefär ? Och hur lyckades du förhandla ner detta till "ingenting", taktik ? Var detta skulder till privata eller det offentliga ? Än en gång  Ray
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Leffa
|
 |
« Svara #4 skrivet: Juni 27, 2008, 02:01:48 » |
|
lindorff var en miljon och den andra var 75 000 usd så jag vet inte kursen. Taktik ska jag fundera på för jag kan inte sätt fingre på vad som har gått bra utom att man är sig själv. Men så mycket kan jag säga att skriva är inte min expertis det kan både Admin och Callemaja skriva under på. Jag ska komma tillbaks så fort jag skrivit ihop något hur jag jobbade.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ray Carlson
Newbie
Antal inlägg: 2
|
 |
« Svara #5 skrivet: Juni 27, 2008, 09:37:53 » |
|
OK, Väntar med spänning. Ray 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Molly
Newbie
Antal inlägg: 10
|
 |
« Svara #6 skrivet: Augusti 05, 2008, 17:51:56 » |
|
Ja det kan vara av intresse då jag själv ska börja en fajt med inkassobolag, för att få dela på solidariska skulder och få ackorduppgörelse  Då kan det vara bra med lite bra råd..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Leffa
|
 |
« Svara #7 skrivet: Augusti 05, 2008, 18:51:23 » |
|
har sänt dig ett mail Molly
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Molly
Newbie
Antal inlägg: 10
|
 |
« Svara #8 skrivet: Augusti 10, 2008, 11:44:05 » |
|
Har nu fått hem en massa ansökningar om ackord uppgörelse etc. Funderar nu på hur jag ska gå till väga? I ansökan undrar ju Lindorff och kredit inkasso som det nu gäller, hur jag ska kunna betala dessa skulder. Min tanke är att få ner skulderna så mycket det går, samt att dem går med på att dela på dem då jag är solidarisk ansvarig på alla . Vill sen lösa det med ett lån... Men ska jag söka ett lån innan jag vet hur mycket pengar det rör sig om eller ska jag skriva i ansökan att ansökan gäller ändast om jag kan få ett lån? Men jag tror att jag har störra chans i banken om jag visar vad jag har åstadkommit med förhanlingar och hur mycket jag har fått bort på skulderna för att dem ska hjälpa mig med ett lån, eller att ha ett låne löfte men då vet jag inte vilken summa man ska söka på alltifrån 100 000 - 2000 000 kr.. Är det någon som har något råd i ämnet?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Driver
|
 |
« Svara #9 skrivet: Augusti 10, 2008, 16:23:54 » |
|
Jag tror mer på alternativet att du säger till fodringsägarna att du ska försöka få ett lån och att du tror att det är möjligt att få ett lån om du kan visa upp uppgörelser. Att du sen fixar lånelöfte eller lån först är inte fel...men budskapet till fodringsägarna ska nog vara som jag skrev. Det viktiga är att lånen hamnar på en nivå du klarar framledes.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Phantera
|
 |
« Svara #10 skrivet: Augusti 10, 2008, 17:01:21 » |
|
Jag skulle börja med att få ett lånelöfte för det är enklare att förhandla om du vet vilken summa du kan erbjuda.
Tyvärr har du skitstövlarna Lindorff med och de hör till dem som ska ha in vartenda öre, de lämnar hellre ett ärende till KFM och får inget än att räddar hem några tusenlappar.
|
|
|
Loggat
|
Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
|
|
|
|