Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Wasa Kredit skiter i avbetalning. [LÖST, Wasa är seriös]  (läst 15226 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #15 skrivet: Mars 26, 2012, 21:10:32 »

Det här måste ju utredas, känns faktiskt som att det är olagligt med ett sådant register. Dessutom finns det ju redan ett betalningsanmärkningsregister. Men det är precis som att det registret är för svårt att hamna på så då fixar UC ett eget, som de kan ha full kontroll på. Helt sjukt.

.....och som Datainspektionen verkar tycka vara helt i sin ordning......  Angry

Sjukt register, och det sjukaste av allt är att man själv inte får reda på att man hamnat där!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #16 skrivet: Mars 26, 2012, 21:33:40 »

Jag skulle vilja veta hur DE anser att detta register är förenligt med 9 och 10 §§ PuL...
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #17 skrivet: Mars 28, 2012, 08:28:33 »

Dom är fula.. Jag fick se att jag är med i det registret. Jag har inte missskött den kredit jag har /haft.
Ja jag har haft skulder  och betar nu av en csn skuld men inte misskött annan kredit.
Loggat
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« Svara #18 skrivet: Mars 29, 2012, 09:14:40 »

Man måste väl kunna få bort det här systemet, känns verkligen olagligt att registrera människor på detta viset.
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
elsy
Full Member

Antal inlägg: 115

« Svara #19 skrivet: Mars 29, 2012, 09:29:39 »

Är väl samma som hyresvärdar använder, ett internt register där du registreras om du "missat" betala hyran eller blivit sen med den, samt om du är en besvärlig hyresgäst och har krav eller om du "stört" grannarna. Tror i dagens mynderi sverige så finns det register över allt om enskild person...snart registreras du väl då du går på toa Cool.
Loggat
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« Svara #20 skrivet: Mars 29, 2012, 09:55:47 »

Ja, man får ju t.ex. inte överklaga eller ens ge sitt medgivande(om man nu vill det) för att hamna på dessa register. Nä, gränsen tycker jag är just betalningsanmärkning och inget annat. Dessa "olagliga" register omkullkastar ju hela systemet vi valt att leva i, alltså ett öppet och demokratiskt samhälle.
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: