Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försäkringkassan - bostadsbidrag  (läst 3176 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« skrivet: April 12, 2010, 11:58:43 »

Jag litar inte på FK. Jag fick bostadsbidrag under tre år. Ändå hade jag inte så mycket över att jag klarade matkonto och övriga dagsutgifter utan fick låna av en släkting. Jag gick minus varje månad när räkningarna var betalda. Då betalade jag inte av på några skulder. Efter dessa år har försäkringskassan hört av sig och sagt att jag skall betala tillbaka en herrans massa tusen. Jag har ju själv räknat på bostadsbidraget och sett att det var det som gällde. Tidigare i år skrev de till mig att jag fått för lite bostadsbidrag med 2000:- men de skulle behålla de pengarna eftersom jag hade en skuld hos dom. Jag funderar på detta hela tiden. De är nötter - har nog inte lärt sig räkna, jag vet inte men finns det någon granskningsnämnd eller dylikt för FK? Någon som har samma erfarenhet eller som vet?
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #1 skrivet: April 12, 2010, 12:08:40 »

Länsrätten. Det står lite här:

http://www.funkaportalen.se/Guide/Stod-service/Overklaga-beslut/Overklaga-ett-beslut-fran-Forsakringskassan/
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #2 skrivet: April 12, 2010, 12:45:23 »

Det har gått långt mer än två månader nu, så det är väl lönlöst.
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #3 skrivet: April 12, 2010, 15:06:41 »

Jag råkade ut för exakt samma sak. Orkade inte ta itu med det då så dom drar ett par hundra för barnbidraget varje månad.

Jag får inte heller ihop hur dom har räknat.

Du har rätt,dom ÄR nötter!
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Roffe2010
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #4 skrivet: April 12, 2010, 16:10:49 »

Ni är inte ensamma om detta. Även vi har fått massa problem med FK angånde bostadsbidraget. Vi skulle i Dec få för Nov, Dec då vi flyttat till ny bostad.Och blivit en nyanmälan. Men tro det eller ej , då dom räknat ut att vi var skylldig dom pengar som precis täckte bidraget från Nov , Dec. Shocked God Jul önskar FK!!! Alltid lika roligt att ha med dom att göra! 
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #5 skrivet: April 12, 2010, 17:15:28 »

Jag tycker det luktar myndighetsmissbruk. Har de inga krav på att hantera pengarna bättre än att betala ut miljontals kronor i överflöd för att sedan begära tillbaka dem. Det sätter ju folk i skiten dagligen. De flesta som söker har ju det väldigt knapert. Åter igen regelverk som är svåra att passa in i.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: