Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fråga om sekretess (betalningsanmaning)  (läst 20486 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #15 skrivet: Maj 12, 2010, 13:11:19 »

TILLÄGG:

Jag tog mod till mig och ringde KFM och pratade med en handläggare (anonymt. Tar ju udden av ordet "mod" lite).

Betalningsföreläggande räknas INTE som att jag haft en skuld innan. Det är bara när något gått till indrivning som detta förhindrar sekretessen.
Så om vi nu kan förutsätta att en handläggare på KFM kan något om sitt eget jobb, så kan jag pusta ut, givet att jag inte heller får någon skuld som fastställs och går till indrivning (det gäller där också) inom två år. Anmärkningen blir sekretessbelagd när Kronkalle får in pengarna.

Nu ska jag skutta omkring naken i centrum och spela glada låtar på gitarr istället för att jobba resten av dagen, och hoppas att böterna för detta inte ger mig anmärkning.

Som sagt, tack för svaren!

EDIT mitt i tillägget:
Jag hann tydligen skriva medan du svarade  Cheesy

Smiley bra gjort att du ringde
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Johan_s
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #16 skrivet: Maj 12, 2010, 13:27:08 »

Tack  Smiley

Kan bekräfta en gång till, faktiskt.
Nu, minuterna efter att jag ringde, fick jag dessutom svar på det mail som corner rekommenderade mig att skicka. Det är ifrån en annan handläggare, som ger samma svar som jag fick över telefon. Betalningsförelägganden påverkar inte möjligheten för sekretess eftersom de inte ligger i "indrivningsdatabasen". Har faktiskt sällan varit mer lättad än nu.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #17 skrivet: Maj 12, 2010, 13:34:03 »

"Nu ska jag skutta omkring naken i centrum och spela glada låtar på gitarr istället för att jobba resten av dagen, och hoppas att böterna för detta inte ger mig anmärkning."

...vilken stad bor du i, unge man?

http://www.jesper.nu/videos/tv/509-Kata_Gun_och_brevbararen/

*hihi* skojar med dig, hoppas jag inte skrämmer bort dig från forumet nu!
Loggat
Johan_s
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #18 skrivet: Maj 12, 2010, 13:47:00 »

Grin
Klassiker-klipp ...

Nä, ingen risk att du skrämmer bort mig. Slumpen och ett frenetiskt mani-googlande gjorde att jag råkade hitta det här forumet nu och det är ju utan tvekan ett av de mest intressanta svenska forum jag sett.

Växjö, förresten.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: