Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Halländska företag har flest obetalda räkningar...  (läst 2709 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
bruse99
Sr. Member

Antal inlägg: 268

Hemsida
« skrivet: Mars 19, 2010, 09:58:43 »

enligt KFMs statistik. Företagarnas chef tror att det beror på att blufföretag skickar fakturor till KFM...

läs och fundera... är det rätt att KFM går blufföretagens ärende är den slående punkten, tycker jag...

http://www.sr.se/halland/nyheter/artikel.asp?artikel=3568743
Loggat

Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Mars 19, 2010, 10:35:05 »

enligt KFMs statistik. Företagarnas chef tror att det beror på att blufföretag skickar fakturor till KFM...

läs och fundera... är det rätt att KFM går blufföretagens ärende är den slående punkten, tycker jag...

http://www.sr.se/halland/nyheter/artikel.asp?artikel=3568743
Nej, det är helt sjukt. Jag tycker de här blufföretagen i mångt och mycket påminner om inkassobolagen, de skickar ju också fordringar som inte existerar genom att det är preskriberade och enligt principen går det så går det. Att inte KFM reflekterar över vad de utför för sysslor är skrämmande. Har jämfört KFM med ett kriminellt mc-gängs underavdelning. Tänk inte, ifrågasätt inte, driv in fordran och håll käft. KFM använder "laga kraft" som våld mot individen, personligen hade jag föredragit ett knivslagsmål.
Loggat

Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #2 skrivet: Mars 19, 2010, 10:36:02 »

Dålig artikel.

Att den ökande mängden ansökningar enbart skulle bero på sk blufföretag tror jag inte på.
Det är helt enkelt dåliga tider och många småföretagare kämpar på, man jobbar gratis för att inte gå i konkurs.
Skillnaden som jag ser denna lågkonjunktur mot tidigare är att många leverantörer är snabbare på att
skicka kraven till inkassobolag.
Som om det skulle ge pengar snabbare!

Det som jag har märkt, för även jag drabbas av detta, är att man gärna ljuger om räntan, att den skulle vara avtalad.
Bestrid i så fall räntekravet. Inkassobolagen backar gärna om de riskerar att sitta i en domstolsförhandling med dåliga bevis.

Nä, ökningen i Halland kan bero på att det finns fler av mindre småföretag och som sitter i kläm.
Sedan kan ju inte fogden skilja på vanligt företag och bluffkrav. De kollar ju överhuvudtaget inte något
utan tror fullt och fast på borgenären.

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: