Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lokala ombud.  (läst 5090 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« skrivet: April 19, 2008, 00:45:23 »

Jag vet att Callemaja skrev något om lokala ombud.Jag tycker att det är en bra ide.Vi måste göra något åt vår situation.Tyvärr så bor jag på en väldigt liten ort,det kommer inte att fungera här.Men däremot är jag intresserad av Umeå.Visserligen har jag ett antal mil dit,menn det tar jag ,så kan jag hjälpa till på något sätt så ställer jag upp.
Loggat
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #1 skrivet: April 19, 2008, 08:47:06 »

Även jag är intresserat även om jag bor i en "by" mitt i skogen med hela tre hus.... Smiley
Personligen kan jag föreställa mig ett område inom en radie av 6 - 7 mil.
Callemaja och Admin vet lite mera exakt var jag bor.

Vad jag föreställer mig att att servicen som ombud kan delas med någon annan inom regionen då det troligen blir ett visst tryck när detta blir allmänt känd.
Det bör även finnas riktlinjer för vad som är ombudens uppgift så inte dessa kommer att bli ett substitut (konkurrent?) till kommunernas Skuld-och budgetrådgivning.

Jag har även funderat lite på det här med föreläsningar i skolarne och kommit fram till att detta, för bästa resultat, bör arrangeras från centralt håll.
Personligen har jag inte tänkt att begära ekonomisk ersättning för besväret, möjligen kan det i ett senare skede vara motiverat med bensinkostnaden, men det primära anser jag är att få verksamheten på benen.

Ev. ekonomisk ersättning - om en sådan skall utgå - bör enl. mitt tycke användas till att arbete mot ett gemensamt mål - nämligen en lagändring på området samt drägliga villkor för skuldsatta.

Detta var lite förslag, får se hur det blir.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #2 skrivet: April 19, 2008, 10:12:47 »

Jag vet att Callemaja skrev något om lokala ombud.Jag tycker att det är en bra ide.Vi måste göra något åt vår situation.Tyvärr så bor jag på en väldigt liten ort,det kommer inte att fungera här.Men däremot är jag intresserad av Umeå.Visserligen har jag ett antal mil dit,menn det tar jag ,så kan jag hjälpa till på något sätt så ställer jag upp.
Hör av dig med PM så ser vi vad vi kan göra.

Jag själv bor nämligen i Umeå!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #3 skrivet: April 19, 2008, 19:06:36 »

Jag har betydligt längre till Umeå än 7 mil.Det brukar ta 2,5-3 tim Beroende på väglag.
men det löser sig.
Loggat
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #4 skrivet: April 21, 2008, 08:20:41 »

Jag som hela tiden har påstått att jag bor på landet... Cheesy
Ca: 1 timma med bil till centralorten, även detta beroende på väglag.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
zeejay
Newbie
*

Antal inlägg: 24

« Svara #5 skrivet: April 21, 2008, 09:20:33 »

Jag må vara ny här, men kan tänka mig att ställa upp ändå... Örnsköldsvik är som gäller för men del för tillfället....
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: