Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: blir så less  (läst 12335 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #15 skrivet: November 20, 2009, 08:01:59 »

vi vill ha bort allt från fogden. inte skoj om det finns en kvar där... då betalar jag hellre dom där 300 kr o allt är borta

Men den är ju inte borta direkt... och har du inte löneutmätning så spelar det ju egentligen ingen roll, i slutändan har du ju bara en större skuld, och det har du ju hur du än gör. Därför menar jag att då betala 300kr/mån. är meningslöst!

ja det är inte lätt att "göra rätt för sig" när man inte ens får chansen, hoppas du kan dra på skulden tills den blir preskriberad, dom ska fan inte ha ett öre som dom beter sig !!!!!!!

Skulle nog gjort som Original65 föreslår, låt den ligga och ta tag i den senare på ett eller annat sätt!

Hur många % ligger räntan på?

det vet jag inte hur mycket den ligger på. men jag får nog bort den,,, Vi har lite planer här hemma o då kan inte gubben ha något ligga hos fogden.. men men jag håller på o brevväxlar(mailar) med den borgenären  nu... det ska nog lösa sig Wink
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #16 skrivet: November 20, 2009, 10:40:01 »

fick ett fint besked från Lindorff idag,, vi ska inte ha någon avbetalningsplan utan vi ska betala det vi kan /när vi kan  Smiley och dom räknar av kostander först sen kapitalet o sist räntan... för oss var det skönt..
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Micke J
Full Member

Antal inlägg: 247

« Svara #17 skrivet: November 23, 2009, 17:18:19 »

Citat
Men kan man verkligen göra det i dag?
jag antar att du menar E-mål  då A-mål skall gå före E-mål men det har ju varit lite sis&så med det oxå ibland har ju "hantlangarna" prioriterat inkasso före staten.

Att det inte skulle funka i dag vet jag inte.
Det gjorde det 2008 och KFM kunde inte göra något.
Jag gjorde så med några mindre skulder som hade en ränta på 30%.
Dom var ju viktigast att få bort pga räntan.
Jag betalade tom in för mycket på en skuld och fick då tillbaka pengarna som var inbetalda för mycket.
Men visst, allt förändras ju till vårt sämsta så det förvånar mig inte alls om dom kan "flytta" pengarna.

Jag har i dag pratat med KFM om egna inbetalning till ett visst Mål nummer.
Och om man nu gör egen inbetalning så är det väldigt viktigt att man skriver till vilket mål numemr man betalar in till.
KFM får INTE flytta pengarna till något annat mål nummer, det spelade ingen roll om det var A eller E mål.
Kan ju vara bra att veta för dom som har möjligheten att betala in extra nån gång.
Loggat

Grävt upp stridsyxan mot socialnämnden.
birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #18 skrivet: November 23, 2009, 20:46:10 »

Mycket bra att veta MickeJ Tack
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #19 skrivet: November 23, 2009, 23:02:03 »

Ja det var ju kanonbra att veta!  Smiley
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: