Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skulder med pågående indrivning  (läst 6543 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mano
Newbie
*

Antal inlägg: 17

« skrivet: Februari 05, 2010, 12:53:09 »

Hej, min man har skulder på ca. 700 000kr från olika inkassobolag som drivs in via KF. Dessa skulder är från 95-97. Självklart har ju dessa skulder sålts mellan olika inkassobolag i en evig röra. Kan man begära att inkassobolagen bevisar presk-avbrott ända från skuldens uppkommst och kan dom ofta göra det? Har provat med skuldsanering och fått avslag för ett år sedan då dessa skulder anses kunna betalas inom överskådlig framtid.
Är det någon mening att hävda presk-tid på skulder som drivs in med KF?
Är lite less på att KF tar 14 000 varje månad, jag har ganska bra lön så min man får ju inte behålla många kronor!
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Februari 05, 2010, 12:55:39 »

Skicka in en invändning mot pågående utmätning till olle där du tar upp att ärendena borde vara preskriberade.

Därefter börjar utredningen. Gillar du inte olles svar, kan du gå vidare till rätten genom överklagan.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #2 skrivet: Februari 05, 2010, 14:07:16 »

I och med att man har sökt skuldsanering så har man erkänt skuld.. Tror då att det är ganska meningslös att försöka med preskription. Fråga är hur mycket skulderna sjunker per år.

Tror att ni måste försöka med att komma överens med borgenärena på något vis. När dem får så mycket som 14 000kr är det inte lätt. Någon annan kanske har någon ide.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #3 skrivet: Februari 05, 2010, 14:22:20 »

Skicka in en invändning mot pågående utmätning till olle där du tar upp att ärendena borde vara preskriberade.

Därefter börjar utredningen. Gillar du inte olles svar, kan du gå vidare till rätten genom överklagan.
Såvida Kronofogden vidarebefordrar överklagan till rätten förståss.....

Har nu tre överklagningar av KFM:s beslut som dom inte vidarebefordrat till domstol, och hos KFM så är man bara hånfull och påpekar att nu har tiden för överklagan gått ut....
Fördjävligt beteende och det visar på att man hos KFM inte är seriösa och ärliga.

Tyvärr ska överklagan av beslut från KFM lämnas/skickas till KFM som sedan SKALL ombesörja att det levereras till den domstol det berör.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #4 skrivet: Februari 05, 2010, 16:13:02 »

KFM är en koloss. Men alla har inte samma intällning som tur är. Men en del kan låtaa fanamig riktigt hatiska i luren.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
noctumlux
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Februari 05, 2010, 17:11:12 »

Såvida Kronofogden vidarebefordrar överklagan till rätten förståss.....

Har nu tre överklagningar av KFM:s beslut som dom inte vidarebefordrat till domstol, och hos KFM så är man bara hånfull och påpekar att nu har tiden för överklagan gått ut....
Fördjävligt beteende och det visar på att man hos KFM inte är seriösa och ärliga.

Tyvärr ska överklagan av beslut från KFM lämnas/skickas till KFM som sedan SKALL ombesörja att det levereras till den domstol det berör.

Och det går inte att göra t ex ta kopia på olles beslut, skriva ett överklagande och skicka den direkt till rätten?
Jävla skitidioter alltså.
Loggat

---
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
noctumlux
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Februari 05, 2010, 20:27:59 »

Undra hur olle skulle ta det ifall du skickar skadeståndskrav till JK gällande hur de har behandlat dina ärenden...
Loggat

---
---
---
Noch ein Bier
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: