Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Behöver troligen hjälp med ett överklagandeformulär.  (läst 4337 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« skrivet: Augusti 23, 2009, 00:05:40 »

Har efter gräsklippningen kommit fram till att detta kan man nog skriva.Men jag är lite osäker därför kastar jag ut frågan till er som är bättre på detta än vad jag är.Rätta mig gärna för detta är vad jag tycker man kan skriva men det känns bättre att fråga er på forumet vad ni anser att detta är ok eller ska det vara formulerat på annat sätt???

Jag anser att mina skulder hos er torde vara preskriberade pga jag inte fått bre,skrivit under någon avi som styrker att jag blivit informerad om mina skulder.
Jag har inte varit i kontakt med något inkassobolag/Kronof sedan 2005-09-02.Idag är det 2009-08 dvs 4 år utan någon kontakt med myndigheter inkassobolag etc.
Min senast kända adress är------------------------
Jag fick 1 föreläggande av mig dåvarande hyresvärd att dom ville säga upp mitt kontrakt pga obetalda hyror 2005-03+2005-04.Detta föreläggande bestreds med hänvisning av att kontrakt ej existerade.30 dagar efter mitt bestridande kom svar från KFM att ärendet avslogs med tanke på att värden inte hört av sig.Dvs jag har inte bott på den angivna adressen under denna tid.
På skatteverket(Folkbokföringen)Adress okänd sedan år 2007 då min dåvarande adress togs bort.Vart posten tagit vägen mellan år 2005-2009 det kan jag inte svara på.Under denna tid har jag bosatt mig i tält under Vår/Sommar/Höst.Under vinterhalvåret i min bil/Kompisar+2 olika trappuppgångar:)Smiley

Därför skulle jag vilja veta följande
1--När skickades räkningarna till mig???
2--Till vilken adress har dessa sänts till???
3--Vad styrker att jag tagit emot dessa brav???

OBS!!!Enligt samtal med DI ska konsumentskulder preskiberas efter 3 år.
I korthet så torde då mina skulder hos er vara preskriberade/Avskrivna.
Jag vill därmed ha skriftligt besked av er angående mina skluder hos er om vadsom är preskriberat mvh
Jag med det positiva leendet.
((Boendet var inte så drastiskt egentligen men det kändes bättre att skriva så:)

Kom gärna med kritik/Förslag på bättre upplägg
Kanske är detta brev för långt men bättre att fråga er som kan detta bättre
Ha en trevlig höst för nu kommer mitt helskotta kanske börja men jag har bra koll på läget och kanske kan lösa detta
på 1 ganska smärtfritt sätt
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: